دولت انتقال آب به خراسان جنوبی را جدی بگیرد


دولت انتقال آب به خراسان جنوبی را جدی بگیرد

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب، اولویت نخست خراسان‌جنوبی است، اظهار کرد: دولت به مسئله انتقال آب به خراسان‌جنوبی توجه ویژه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: روستاهایی در خراسان‌جنوبی هستند که برای آب آشامیدنی و مصارف خانگی مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۸۰ روستای خراسان‌جنوبی با تانکر آب‌رسانی می‌شود، افزود: وضعیت بعضی از روستاها از نظر آب بحرانی است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعضی از روستاها آب لوله کشی نداشته و بعضی از روستاها نیز آب لوله کشی دارند اما سطح آب پایین رفته و دچار مشکل هستند.

عبادی با بیان اینکه وزارت نیرو تاکنون هیچ گونه اقدام عملی برای آبرسانی به روستاهای استان انجام نداده است و از این نظر از وزارت نیرو گلایه داریم، تصریح کرد: بودجه‌ها برای آبرسانی به روستاها کفایت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این وزارت نیرو باید با رعایت نکات کارشناسی و توجه به صرفه اقتصادی انتقال آب را انجام دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حداقل امکانات مورد نیاز برای ادامه حیات موجودات زنده، آب است و بعضی روستاهای خراسان‌جنوبی از این حداقل‌ها نیز بی بهره هستند.

عبادی ادامه داد: در برنامه بودجه‌ای مجلس توانسته‌ایم برای خشکسالی، آبخیزداری و آب‌رسانی به روستاها اعتبارات ویژه‌ای را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که شخصاً انجام داده‌ام ۵۰۰ میلیون دلار در راستای توسعه آبخیزداری و آب‌رسانی به روستاها اختصاص‌یافته که از محل صندوق توسعه نیز برداشت شده است .

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب اولویت اول استان است، یادآور شد: انتقال آب به خراسان‌جنوبی باید جدی‌تر گرفته شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان