سرکوب معترضان زیر نقاب اصلاحات سعودی/ اعتراض فعالان زن عربستان به تصویر دختر ملک عبدالله در مجله ووگ 


سرکوب معترضان زیر نقاب اصلاحات سعودی/ اعتراض فعالان زن عربستان به تصویر دختر ملک عبدالله در مجله ووگ 

شفقنا- تصویر جلد مجله ووگ از شاهزاده خانم سعودی در حالی که پشت فرمان و نشسته بر روی یک صندلی قرمز خودرو نشان می دهد، بحث داغی را در پی بازداشت تعدادی از فعالان حقوق زنان به دنبال داشته است. به گزارش شفقنا از گاردین، شاهزاده حیفا، دختر ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی است که عکس او در حال […]

سرکوب معترضان زیر نقاب اصلاحات سعودی/ اعتراض فعالان زن عربستان به تصویر دختر ملک عبدالله در مجله ووگ تصویر شاهزاده حیفا، دختر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان بر روی مجله ووگ

شفقنا- تصویر جلد مجله ووگ از شاهزاده خانم سعودی در حالی که پشت فرمان و نشسته بر روی یک صندلی قرمز خودرو نشان می دهد، بحث داغی را در پی بازداشت تعدادی از فعالان حقوق زنان به دنبال داشته است.

به گزارش شفقنا از گاردین، شاهزاده حیفا، دختر ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی است که عکس او در حال نشستن بر روی صندلی راننده خودرو و با دستکش چرمی و کفش های پاشنه بلند در حالی در شماره جون مجله ووگ عربی منتشر شده است که پادشاه محافظه کار این کشور قصد دارد قانون ممنوعیت رانندگی زنان را در عربستان لغو کند.

موضوع این نشریه اختصاص دارد به زنان سرسخت عربستان سعودی و اصلاحاتی که توسط محمد بن سلمان در جریان است کسی که قصد دارد محدودیت های اجتماعی را قلمرو پادشاهی محافظه کار تعدیل کند و قدرت سرسختان مذهبی را محدود کند.

شاهزاده حیفا در نشریه ووگ گفته است: «در کشور ما محافظه کارانی وجود دارند که از تغییرات می ترسند. شخصا از این تغییرات با آغوش باز حمایت می کنم.» تصویری که از او در جلد مجله ووگ قرار گرفته در مکانی در غرب جده گرفته شده است.

اما این تصویر مورد انتقاد فعالان کمپینی قرار گرفت که ۱۱ نفر از فعالان آن در ماه می بازداشت شده بودند. اکثر این زنان همان‌هایی هستند که پیشتر برای حق رانندگی و پایان دادن به سیستم مردسالاری در عربستان اقدام به برگزاری کمپین کرده بودند.

چهار فعال حامی حقوق زنان آزاد شدند اما سرنوشت هفت تن دیگر همچنان نامعلوم است.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تصویر صورت شاهزاده سعودی در مجله ووگ را با تصویر اعضای بازداشتی فعالان زن فتوشاپ کرده و منتشر کرده اند.

به گزارش شفقنا، فعالان و دیپلمات‌ها به این گمانه‌زنی پرداخته‌اند که این بازداشت‌ها ممکن است با هدف راضی کردن عناصر محافظه‌کار مخالف اصلاحات اجتماعی صورت گرفته باشد و شاید پیامی برای فعالانی باشد که در راستای آن نباید درخواست‌هایی خارج از دستورکار دولت عربستان ارائه دهند.

عربستان سعودی اگر چه در پی اجرای اصلاحاتی است که سال هاست در این کشور به محاق رفته بود اما به نظر می رسد این اصلاحات سرپوش یا نقابی است بر سرکوب معترضانی که چندین سال است برای احقاق حقوق خود تلاش می کنند. از زنان گرفته تا اقلیت های مذهبی و دینی و سیاسی.

انتهای پیام

www.fa.shafaqna.com/ انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید