15 خرداد روز جهانی محیط زیست با عنوان غلبه بر آلودگی پلاستیک


15 خرداد روز جهانی محیط زیست با عنوان غلبه بر  آلودگی پلاستیک

انتخاب شعار غلبه بر آلودگی پلاستیک که به نوعی هدف حذف آلودگی های پلاستیکی را دنبال می کند، فراخوانی برای اقدام همه‌ی ما در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط‌زیستی عصرحاضر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان ملل متحد (UN) پانزدهم خرداد برابر با پنجم ژوئن را، "‌روز جهانی محیط زیست‌‌" نامگذاری کرده که این روز در ایران، آغاز یک هفته با همین عنوان است.

بخش محیط‌زیست سازمان ملل متحد(UNEP)، دستورالعمل‌های مربوط به محیط زیست را تنظیم می‌کند و پیاده‌سازی منسجم ابعاد محیط زیستی توسعه‌ی پایدار در سیستم این سازمان را، برعهده دارد و در نقش یک مدافع معتبر برای محیط زیست جهانی عمل می‌کند.

ماموریت UNEP این است که سیاستگذاری‌های دولت‌ها و مشارکت ملت‌ها در مراقبت از محیط‌زیست را با ایده‌پردازی، اطلاع‌رسانی و توانمند سازی مردم برای بهبود کیفیت زندگی خود و بدون به خطر انداختن نسل‌های آینده، تشویق و ترغیب کند.

انتخاب شعار غلبه بر آلودگی پلاستیک که به نوعی هدف حذف آلودگی های پلاستیکی را دنبال می‌کند، فراخوانی برای اقدام همه‌ی ما در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط‌زیستی عصر حاضر است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر