ال جی با هوش مصنوعی بیماری حرکتی VR را درمان می‌کند


ال جی با هوش مصنوعی بیماری حرکتی VR را درمان می‌کند

ال‌جی با کمک فناوری هوش مصنوعی قصد دارد بیماری حرکتی حاصل از به‌کارگیری هدست واقعیت مجازی را از بین ببرد که معمولا در هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی به سراغ کاربران می‌آید.

حدود ۸۰ درصد از افرادی که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، دچار بیماری حرکت (motion-sickness) می‌شوند، این بیماری با حالت تهوع و سرگیجه همراه است و فرد احساس بسیار بدی را تجربه می‌کند. همین مساله باعث می‌شود که این افراد تمایل نداشته باشند مجددا هدست واقعیت مجازی را تجربه کنند و از این فناوی فاصله می‌گیرند.

یکی از دلایل بروز بیماری حرکت این است که تصاویر در حین اجرا، دچار مشکل تاخیر (latency) می‌شوند یا تصویر به حالت مات نمایش داده می‌شود. به حالتی که تصویر اصطلاحا جا می‌ماند یا مات نشان داده می‌شود، motion-blur می‌گویند. در کل تاخیر و مات شدن تصویر از دلایل اصلی بیماری حرکت در هدست‌های واقعیت مجازی است.

ال جی با هوش مصنوعی بیماری حرکتی VR را درمان می‌کند

ال‌جی به‌تازگی با کمک روش یادگیری عمیق (Deep Learning) سعی دارد مشکل تاخیر و جا ماندن تصویر یا مات شدن آن در هدست واقعیت مجازی را برطرف کند.

وقتی تصویر گرافیکی با رزولوشن پایین فازی روی نمایشگر با تاخیر و مات شدن همراه می‌شود، سیگنالی آشفته به مغز ارسال می‌کند. مغز این سیگنال آشفته را پس می‌زند. درست مانند معده که گاهی برخی غذاها را پس می‌زند، مغز نیز این تصویر آشفته را نمی‌پذیرد و فرد دچار بیماری حرکت می‌شود. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های توسعه‌دهندگان، ایجاد تصاویری واقعی‌تر، بدون تاخیر و بدون هیچ گونه اثری از تار شدن است.

مقاله‌های مرتبط:

فناوری هوشمند یادگیری ماشین انویدیا برای اصلاح تصاویر

ال‌جی برای حل این معضل، رویکرد جدیدی را با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی شده در پیش گرفته است، این شرکت با کمک متخصصان دانشگاه سونگانگ پروسه‌ی پردازش اطلاعات در حافظه را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت متوجه شدند که در فرآیند پردازش تصاویر گرافیکی، هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت و بلافاصله منابع بیشتری را برای فرآیند پردازش به‌ ارمغان آورد. این فرآیند، مانند اضافه کردن شارژر توربو به یک پیشرانه با هدف افزایش سرعت، بدون نیاز به پیشرانه‌ای جدید است. همان‌طور که گفته شد، طبق مطالعات انجام شده، حدود ۸۰ درصد از افرادی که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، دچار بیماری حرکت می‌شوند. این فناوری جدید می‌تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند از فناوری‌های نوین بهره ببرند.

شرکت ال‌جی در تلاش است از همه زوایا این مشکل را مورد توجه قرار دهد و اخیرا اعلام کرده که در تعامل با گوگل قصد دارد پیشرفته‌ترین نمایشگر VR جهان را تولید کند. این صفحه نمایش، دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۸ مگاپیکسل خواهد بود و می‌تواند از نظر وفاداری بصری (Visual Fidelity) نسبت به هدست اچ‌تی‌سی وایو پرو پیشتازانه‌تر در بازار خودنمایی کند. باید ببینیم اگر مشکل بیماری حرکت در VR حل شود، آیا فروش محصولات مبتنی بر این فناوری بیشتر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:
پیوند فوتبال و تکنولوژی در جام جهانی 2018 روسیه
کوالکام از تراشه‌ای XR1 برای هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی رونمایی کرد
ال جی وی 35 ThinQ رونمایی شد؛ اسنپدراگون 845 و صفحه نمایش اولد ۶ اینچی بدون بریدگی
آیفون ۲۰۱۹ با دوربین سه‌گانه و سنسور سه‌بعدی معرفی می‌شود
ال جی وی 35 ThinQ بریدگی نمایشگر نخواهد داشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس