57 برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در مدارس البرز اجرا شد


57 برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در مدارس البرز اجرا شد

کرج-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره ) ، 57 برنامه فرهنگی در مدارس و اداره های آموزش و پرورش این استان اجرا شد.

مسعود مهران نیا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بازخوانی اندیشه و افکار امام برای دانش آموزان ضروری است ، اظهار داشت: ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با رویکرد تبیین شاخص‌های کلی نظام جمهوری اسلامی از منظر معمار کبیر انقلاب ، معرفی شخصیت و سیره امام به جوانان و نوجوانان در این استان تشکیل شد.
وی بیان داشت: برنامه های این ستاد توسط 2 کمیته فرهنگیان و دانش آموزان پیش بینی و اجرایی شد.
مهران نیا، ایجاد پیوند عمیق و محکم بین نوجوانان و جوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی را از اهداف دیگر برنامه های ستاد استانی آموزش و پرورش در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی فرا ملی دارند،خاطرنشان شد: در این مسیر به دنبال تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان با ارائه الگوی عملی از هنجارها و رفتارهای سیاسی حضرت امام راحل هستیم.
وی تصریح کرد: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای دانش آموزان را باید در دستور کار قرار دهیم زیرا این مهم از اهمیت خاصی برخوردار است.
مهران نیا، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع امام خمینی (ره) ، برگزاری مسابقه فرهنگی وصیت نامه حضرت امام (ره)، معرفی شخصیت و سیره حضرت امام خمینی (ره) به نوجوانان و جوانان و مناسب سازی فضای ادارات و مدارس را از جمله برنامه های ویژه ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش البرز عنوان کرد.
وی افزود : فراخوان مقاله، تشکیل نشست و میزگرد با موضوع روشنگری نهضت امام خمینی (ره) در کانون های فرهنگی و تربیتی، حضور گسترده و فعال در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در این ایام است.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و معلمان البرزی نیز در روز های 14 و 15 خرداد بار دیگر در آیین های ویژه بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون