دفاع تمام قد مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های فرهنگی استان


دفاع تمام قد مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های فرهنگی استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: من قصد دفاع از این اداره کل را ندارم، ولی از همه دستگاه های فرهنگی علیرغم بضاعتی که دارند، دفاع می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته (10 خرداد) در آئین معنوی پنجمین سوگواره منطقه ای شعر«در سوگ آفتاب» و همچنین تجلیل از فعالان موسسات قرآنی و فرهنگی کانون های مساجد شهرستان بویراحمد، گفت: امشب از فعالان و کسانی که در عرصه قرآن آموزی و تعلیم قرآن زحمت می کشند و همچنین فعالان مسجدی تجلیل می شود.

وی اظهار داشت: این افراد بدون منت در موسسات و جامعه القرآن ها در حال فعالیت هستند و تعلیم تربیت قرآنی فرزندان این آب و خاک را برعهده دارند.

دهبانی پور در ادامه، به خبر دیدار جمعی از جوانان استان با استاندار و اعتراض آنها مبنی بر اینکه دستگاه های فرهنگی در ماه رمضان برنامه ندارند اشاره و اذعان کرد: انتقاد ایرادی ندارد، ولی شاید دستگاه های دولتی گاهی مظلوم واقع شوند.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید بپذیریم که برنامه های فرهنگی به ویژه برنامه های مذهبی هنوز خوب است که برعهده و مسئولیت خود مردم باشد و اهمیت و ارزش برنامه مردمی را هیچ برنامه دولتی ندارد؛ ما به عنوان دستگاه های دولتی هم در حد وسع خود و با بضاعت موجود پای کار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: من قصد دفاع از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ندارم، ولی از همه دستگاه های فرهنگی علیرغم بضاعتی که دارند، دفاع می کنم.

دهبانی پور ابراز داشت: این روزها در شهر یاسوج صدا و سیما با همکاری اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نشست هایی که در قبل داشت، مراسم جزء خوانی قرآن را در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه این دستگاه ها از منابع خود در این راستا هزینه کردند تا این برنامه یک ماهه را خلق و همه مردم این برنامه را از تلویزیون ببینند.

وی تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان ها و همچنین همه دستگاه ها طبق رصدی که صورت گرفت، در شهرها، دهات و روستاها برنامه دارند.

دهبانی پور گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز طبق تفاهم نامه ای با معاونت قرآن و عترت وزارتخانه به ملغ بیش از 100 میلیون تومان منعقد کرد که 50 درصد آن از منابع استانی و 50 درصد از منابع وزارتخانه تامین می شود و از قبل آن، نشست هایی با برخی از ائمه جمعه و مدیران شهرستانی برگزار شد.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این چند روز ماه رمضان در همه شهرستان ها محافل انس با قرآن تاکنون 6 مورد، نشست های تخصصی، دوره های مختلف در قالب کارگاه و نمایشگاه، تلاوت قرآن، شب شعر به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای گچساران، دیشموک، چاروسا، سوق و روستاهای بزرگ کهگیلویه چند شب متوالی کرسی های تلاوت و محفل قرآنی برگزار می شود؛ ضمن اینکه در شهر چیتاب، روستاها و شهر یاسوج برنامه های مختلفی داریم.

دهبانی پور به برگزاری نمایشگاه قرآنی در شهر یاسوج اشاره و یادآور شد: خوشبختانه امسال توانستیم 70 درصد برای خرید علاقه مندان به کتب علوم قرآنی تخفیف بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه ها در حال کار و فعالیت هستند و قبول دارم که بهتر از این هم می شود کار کرد، ولی وسع و توان ما در این اندازه است.

وی ابراز داشت: امیدوارم زحمات دیگر دستگاه های فرهنگی نادیده گرفته نشود و گاهی جوان و غیرجوانی از سر ناآگاهی و یا یک نگاه دیگر مسائل را وارونه جلوه ندهد.

دهبانی پور یادآور شد: با توجه به اینکه سالگرد ارتحال حضرت امام (رحمه الله علیه) را پیش رو داریم، برنامه های متنوعی خواهیم داشت که در یاسوج با شعر آغاز شده و در کهگیلویه و گچساران نیز این برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان