دارالقرآن کریم بسیج دامغان افتتاح شد


دارالقرآن کریم بسیج دامغان افتتاح شد

دامغان- فرمانده سپاه ناحیه دامغان از افتتاح دارالقرآن کریم بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام باهدف گسترش فرهنگ معنویت و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی صورت گرفته است.


سرهنگ محمد خوش‌قدم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه دارالقرآن کریم بسیج دامغان باهدف ارتقا آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنای کتاب خدا و در راستای ترویج معنویت و سبک زندگی ایرانی-اسلامی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ابراز داشت: در جامعه امروز با توجه به رشد فنّاوری بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرورش نور معنویت در جامعه هستیم و با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از نبود ارتباط باخدا رخ می‌دهد لذا این مرکز برای تقویت ارتباط انسان با آفریننده خود، راه‌اندازی شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، تربیت هادیان قرآنی، آشنایی با مفاهیم قرآنی، نهج‌البلاغه در سطح پایگاه‌های بسیج، سبک زندگی ایرانی اسلامی، پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی و پیام‌های قرآنی از مهم‌ترین برنامه و فعالیت‌های دارالقرآن کریم بسیج دامغان محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه دامغان بابیان اینکه اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود، ابراز داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان خواندن یک آیه از قرآن با قرائت کل آن برابری می‌کند لذا تلاش شد تا این مرکز در ماه فضیلت، رحمت و مغفرت الهی مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با در پیش بودن ایام لیالی قدر آماده میزبانی از عاشقان عترت الهی خواهد بود.

خوش‌قدم اضافه کرد: با توجه به اینکه قرآن نحوه درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و از سوی دیگر تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان محسوب می‌شود بنابراین در این مرکز نحوه رفتار مسلمان در جامعه اسلامی نیز موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا با بهره‌گیری از آن بتوان سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی که فاصله گرفتن از قرآن انسان را دچار کمبود و نقصان می‌کند وجود چنین مراکزی می‌تواند با پر کردن خلأهای موجود باعث پیوند آموزه‌های قرآنی در جوامع بشری شود.

کد خبر 4311152

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس