محکومیت تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک جدید صهیونیست نشین


محکومیت تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک جدید صهیونیست نشین

وزیر مسکن اسرائیل یکشنبه آینده طرح ایجاد یک شهرک جدید صهیونیست نشین را در اطراف غزه به کابینه عرضه خواهد کرد.  

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ برخی رسانه های اسرائیلی گزارش دادند وزیر مسکن اسرائیل یکشنبه آینده طرح ایجاد یک شهرک جدید ( صهیونیست نشین) را در اطراف غزه به کابینه عرضه خواهد کرد.
حماس از موضع کویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد از موضع عربی و اصیل کویت که جلوی صدور پیش نویس قطعنامه جدید و پیشنهادی آمریکا را گرفت و آن را به شکست کشاند؛ قدردانی می کنیم. حماس افزود آمریکا در این پیش نویس حق ملت فلسطین را در مقاومت محکوم کرده بود.
هشدار گردانهای مقاومت
شاخه های نظامی گردان های مقاومت فلسطین اعلام کردند: اصول و قواعد پاسخ به اشغالگران تغییر یافته است. گردان های مقاومت همچنین به رژیم اسرائیل درباره اصرار بر از بین بردن معادلات با مقاومت یا تجاوز به حقوق ملت فلسطین هشدار دادند.
از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: در صورتی که رژیم اسرائیل بار دیگر نوار غزه را بمباران کند به شدت به این رژیم پاسخ خواهد داد.
حرکات نمایشی جنگنده های صهیونیستی در حریم هوایی جنوب لبنان
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود از حرکات نمایشی (پرواز در ارتفاع پایین) جنگنده های رژیم صهیونیستی در حریم هوایی جنوب لبنان خبر داد.
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خواهان قطع آب و برق نوار غزه شد

به گزارش پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ اسرائیل کاتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت اسرائیل باید با قطع همه مناسبات خود با نوار غزه از جمله پایان دادن به تامین آب و برق این منطقه، به مسئولیت خود در این زمینه پایان دهد.

بیانیه حزب الله لبنان در محکومیت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: حزب الله لبنان در بیانیه ای از مقاومت دلاورانه و هماهنگ گروه های مقاومت فلسطین در مقابل اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه تمجید کرد.

حزب الله همچنین حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی که غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار داد محکوم کرد و از جهانیان خواست از ملت فلسطین دفاع و حمایت کنند. در این بیانه آمده است: مقاومت، تنها راه ناکام گداشتن توطئه موسوم به معامله قرن و همه طرح های خطرناک دیگری است که هدف آن نابودی مسئله فلسطین است.

روسیه: شهرک سازی کمکی به حل بحران اراضی اشغالی نمی کند
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به حق فلسطینیان در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز گفت: شهرک سازی‌ها و اقدامات یکجانبه، کمکی به حل بحران سرزمین‌های اشغالی نمی‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که چهارشنبه شب به درخواست آمریکا برای بررسی آخرین تحولات نوار غزه برگزار شد، گفت: از تحولات فاجعه باری که اخیرا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین روی داد متأسفیم.
روز بیست و نهم ماه مه مرز‌های بین اسرائیل و نوار غزه شاهد تشدید فعالیت‌های نظامی بود. این تحولات شدیدا نگران کننده است و چنین به نظر می‌رسد که روند صلح دست نیافتنی شده است. ما دو طرف را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم چرا که تشدید تنش‌های بی ثبات کننده در اراضی اشغالی فلسطین، روند سیاسی حل و فصل بحران را با چالش مواجه می‌کند. اوضاع در خاورمیانه مدت زمانی طولانی است چشم انداز خوبی ندارد و ما باید برای حل ریشه‌ای مشکلات این منطقه چاره اندیشی کنیم. اینکه شورای امنیت با توجه به نتایج این بحران و بدون توجه به راه حل‌های ریشه‌ای در این زمینه تصمیم گیری کند روش نادرست و غیر سازنده‌ای است و به بهبود اوضاع کمکی نمی‌کند. همچنین سخنان جنجالی و تحریک برانگیز، اقدامات یکجانبه، تشدید خشونت‌ها و شهرک سازی‌ها روند سیاسی را با مشکل مواجه می‌کند. موضع ما در قبال تظاهرات مسالمت آمیز در نوار غزه به هیچ عنوان تغییر نکرده است و از حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز دفاع و استفاده از نیروی نظامی و خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و از دو طرف می‌خواهیم از تمام اقداماتی که اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند خودداری کنند. ما باید به تلاش‌های خود برای بهبود اوضاع دشوار انسانی در نوار غزه ادامه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس