والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار


فرمول یک ایران – والتری بوتاس این فصل عالی کار کرده است، اگر به نتایج مسابقات نگاه کنید شاید با خود بگویید کجایش عالی بوده است؟ ولی باور کنید اگر شانس با این راننده فنلاندی مرسدس همراه بود، او تا به حال طعم پیروزی را چشیده بود. بوتاس راننده ای است که بدون حاشیه و بی سر و صدا برای تیمش رانندگی می کند، از آن راننده هایی که مدیران دوستش دارند....

فرمول یک ایران – والتری بوتاس این فصل عالی کار کرده است، اگر به نتایج مسابقات نگاه کنید شاید با خود بگویید کجایش عالی بوده است؟ ولی باور کنید اگر شانس با این راننده فنلاندی مرسدس همراه بود، او تا به حال طعم پیروزی را چشیده بود. بوتاس راننده ای است که بدون حاشیه و بی سر و صدا برای تیمش رانندگی می کند، از آن راننده هایی که مدیران دوستش دارند. این راننده دوست داشتنی و آرام چه عادت ها یا رازهایی دارد؟

سرجوخه بوتاس

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیاروالتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار ماشین W09 تیم مرسدس

فنلاند یکی از کشورهایی است که خدمت نظامی ملی اجباری دارد و باید مردان بالای 18 سال در ارتش این کشور 165، 255 یا 347 روز خدمت کنند.

والتری بوتاس قبل از این که در میادین فرمول یک پا بگذارد، دوران خدمت خود را در ارتش فلاند به عنوان برترین سرباز در یگان خود با درجه سرجوخی به پایان رساند.

طراحی به سبک فرانسوی

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

بوتاس اولین کلاه مسابقه ی خود را از قفسه فروشگاه خریداری کرده بود اما بعدها با الهام گرفتن از راننده سابق فرمول یک مورد علاقه اش که شاید انتظار آن را نداشته باشید، کلاه خود را طراحی نمود.

آیا کسی اولیویه پانیس را حدس زده بود؟ احتمالا نه !!!

اما بوتاس با علاقه خاصی که نسبت به سه رنگ آبی، سفید و قرمز راننده فرانسوی تیم Equipe Ligier داشت، تصمیم گرفت آن را کپی کند.

بوتاس در این باره می گوید :

من همه مسابقات را در تلویزیون تماشا می کردم و اولیویه پانیس یک مسابقه عالی را در موناکو (سال 1996) تجربه کرد.

همچنین در آن زمان ها نیز یک حادثه بزرگ اتفاق افتاد و پاهای او شکست (گرندپری 1997 کانادا). او واقعا به سرعت بهبود یافت و من فکر کردم او یک مرد سخت و قدرتمند است.

من طرفدار پروپاقرص آبی (رنگ یک دست آبی خودرو اولیویه پانیس) هستم، بنابراین من واقعا طراحی او را دوست داشتم و آن را کپی کردم.

خاطرات باورنکردنی

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

به نظر او دارای یک شخصیت آرام و متین است اما این طور ها هم به نظر نمی رسد؛ برای مثال او در سن 12 سالگی با استفاده از اسنوموبیل به مدرسه می رفت. با وجود این که کشور فنلاند اکثرا دارای آب و هوای سرد و زمستانی است اما این روش برای مدرسه رفتن آن هم برای بوتاس غیر قابل باور است.

پرواز از آشیانه

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

فقط سه سال پس از آن لحظات خاطره انگیز اسنوموبیل ، والتری از خانواده اش برای تحصیل در یک شهر جدید جدا شد؛ جایی که او اوقات فراغت خود را به عنوان مکانیک برای کسب درآمد صرف کرد.

در حقیقت، والتری به عنوان یک مکانیک خودرو تحصیل می کرد حتی زمانی که او در فرمول 2 رنو به رقابت می پرداخت، گاهی جعبه دنده خود را در مسابقات بررسی می کرد.

اتفاقی دردناک

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

بوتاس در طی اتفاقی دردناک و ظاهرا ساده در سال 2007 زخم کوچکی بر روی بینی اش بوجود می آید. به طوری که در تست مسابقات فرمول 2 رنو NEC در جوروا فنلاند، هنگامی که او برای برداشتن وسایل و کیف خود از صندوق عقب ماشین مربوطه اقدام می کند،هم تیمی او درب صندوق عقب را مستقیما به سمت صورت والتری روانه می کند به گمان این که وی قبلا این کار را انجام داده است؛ این زخم کوچک تا امروز نیز بر صورت او باقی مانده است.

فوتون های درخشان شمالی

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

شفق های شمالی در لیست آرزو بسیاری از مردم جهان است. یک پدیده طبیعی خارق العاده که مردم صدها مایل را برای دیدن آن سفر می کنند.

اما برای بوتاس این چنین نادر به نظر نمی رسد؛ او در واقع می تواند شب های زیادی را به تماشای شفق های شمالی از کنار دریاچه آرام خانه خود در فنلاند بنشیند.

در سایه آرامش

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

والتری بوتاس‌ ؛ یک سرجوخه تمام عیار

سونا، یکی از روش های ریلکس کردن مورد علاقه بوتاس است. هنگامی که او از سونا خارج می شود با همان گرمای شدید با بی باکی تمام مستقیما درون دریاچه یخی شیرجه می زند. این اختلاف دما بین 100 درجه سانتی گراد تا -1 درجه سانتیگراد است!

هرچند او برای این کار باید یک سوراخ بزرگ در دریاچه یخی با یک اره برقی یا تبر ایجاد کند!

همچنین او علاقه مند است که گاهی با تیراندازی به اهداف پروازی به آرامش برسد و حتی مسابقات المپیک این رشته را نیز دنبال می کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد