نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!


نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

بازاریابی تلفنی، نوعی بازاریابی مستقیم است که به جای استفاده از برخی از انواع رسانه های جمعی به طور مستقیم با مصرف کننده تماس می گیرد. نبض ما– هر متخصص بازاریابی تلفنی در طی روز تماس های تلفنی زیادی خواهد داشت که در طی این تماس های تلفنی انبوهی از مکالمات تجاری، قراردادی و شغلی […] نوشته نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی...

بازاریابی تلفنی، نوعی بازاریابی مستقیم است که به جای استفاده از برخی از انواع رسانه های جمعی به طور مستقیم با مصرف کننده تماس می گیرد.

نبض ما– هر متخصص بازاریابی تلفنی در طی روز تماس های تلفنی زیادی خواهد داشت که در طی این تماس های تلفنی انبوهی از مکالمات تجاری، قراردادی و شغلی برقرار می شود. اما بازاریابی تلفنی به همین موضوعات ختم نمی شود.

در این حوزه، طیف وسیعی از جریانات و ارتباطات قوی صورت می گیرد که یک بازاریاب، آن را مدیریت می کند. بازاریابی تلفنی دومین نوع و رایج ترین بازاریابی مستقیم پس از ارتباط مستقیم است. حتی در حال حاضر، در عصر دستگاه های اینترنت قابل حمل و گزینه های متعدد در فن آوری ارتباطات، شرکت ها همچنان به بازاریابی تلفنی ادامه می دهند؛ زیرا این روش دارای نتایج فوق العاده ای است.

بازاریابی تلفنی، نوعی بازاریابی مستقیم است که به جای استفاده از برخی از انواع رسانه های جمعی برای رسیدن به اهداف مصرف کنندگان، به طور فردی از طریق پست، تلفن، پست الکترونیکی صوتی و یا ایمیل، با مصرف کنندگان تماس می گیرند.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

علی رغم بروز تکنولوژی های جدید، بازاریابی تلفنی هنوز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این دلایل این است که بازاریابی تلفن بسیار «قابل ردیابی» است، به این معنی که تعیین پاسخ مثبت از مصرف کنندگان ناشی از تماس های بازاریابی بوده و بسیار آسان است.

در اواسط دهه 1970، بازاریابی تلفنی توسط شرکت های بزرگی مورد استفاده قرار گرفت. از طریق بازاریابی تلفنی می توان انواع کالاها را به فروش رساند.از زمانی که اینترنت برای اولین بار در خانه ها راه پیدا کرد، شرکت های بازاریابی، با تکنیک های بازاریابی تلفنی خود روی اینترنت متمرکز شدند.

در طول سال ها، بازاریابی تلفنی مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته و بررسی شده است و محققان به خوبی دریافتند که در بازاریابی تلفنی چه چیزی پاسخگو است و چه چیزی مناسب نیست. در حال حاضر، جمع آوری مطالب مناسب در اینترنت، در نتایج بازاریابی تاثیر زیادی دارد.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

بازاریابی تلفنی موفق

یک بازاریابی تلفنی موفق، مبتنی بر یک گفتگوی قوی همراه با کلمات و عبارات کلیدی است که درست از لحظه ارتباط با مشتری به صورت بالقوه، آغاز می شود.

بازاریابی تلفنی با در نظر گرفتن نیاز و خدمات، برای مشتریان کار می کند و در طی این روند، متخصص بازاریابی سوالاتی را از طرف مقابل خواهد پرسید و در مورد چگونگی ارائه خدمات خود توضیحاتی جامع خواهد داد.

متخصصان بازاریابی تلفنی، باید به گونه ای عمل کنند که در همان اوایل گفتگو، تمام موارد مورد نیاز را به مشتری تفهیم کنند.

برخی از تکنیک های دیگر هم در بازاریابی تلفنی موفق وجود دارد که باعث افزایش کیفیت گفتگو می شود. مانند تن صدا، لحن کلام و شور وانرژی در گفتگو که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. یک بازاریاب تلفنی باید به اندازه ای مهارت داشته باشد تا به راحتی بتواند نبض گفتگو را در دست گرفته و موفق عمل کند.

یکی از دلایل استفاده از هدست های تلفن در شرکت های بازاریابی تلفنی، ایجاد تمرکز بهتر بر گفتگو و حس اشتراک گذاری عقاید و احساس بین دو طرف است.

علاوه بر این، طراحی به صورت دست آزاد کمک می کند تا بازاریاب به صورت حرفه ای از یک وضعیت مناسب برخوردار شده و در هنگام گفتگو از تمرکز و اعتماد به نفس بالاتری برخوردار باشد.

به طور طبیعی، مشتریان ترجیح می دهند با فردی صحبت کنند که دوستانه صحبت کرده و نام آن ها را به درستی تلفظ کند.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!بعضی اوقات، بازاریابان تلفنی اشتباهات کوچکی در کار خود دارند مانند عدم معرفی خود به شخص مورد نظر. مردم به طور معمول می خواهند که در طی برقراری گفتگو، حداقل نام طرف مقابل را بدانند تا هنگام تماس های بعدی به راحتی بتوانند با فرد مورد نظر صحبت کنند.

فروشندگان و بازاریابان تلفنی موفق باید بدانند پیش از اعتراض هایی که مشتریان ممکن است بروز دهند، چگونه با هر یک از آن ها صحبت کنند. این کار نیاز به دانش فراوان است تا بتوانند محصول خود را به خوبی تبلیغ کنند و واضح است که یک بازاریاب تلفنی، تمایل به تقویت حرفه خود دارد.

بازاریابی تلفنی حدود نیم قرن قدمت دارد و در طی این مدت، روند رو به رشدی داشته است. یک بازاریاب تلفنی ماهر می تواند کار خود را به طور موثر مدیریت کند و با استفاده از روش بازاریابی مستقیم، فروش خود را افزایش دهد.

در بازاریابی تلفنی چه بگوییم؟

ارزش هر کسب و کاری، در اختیار داشتن فهرست مشتریان و چشم انداز کار است و سریع ترین راه برای ایجاد این فهرست، درخواست اطلاعات تماس است.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

مطالب مرتبط

تست روان شناسی عشق و ازدواج

8 کاربرد خمیر دندان که شما را شگفت زده می کند!

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

10 تا از بهترین رمان هایی که نخوانده اید

اطلاعات مشتری

در تماس تلفنی، باید از مشتری بپرسید که آیا او ازمشتریان قبلی است یا خیر. همچنین شما می توانید در طی تماس تلفنی، مجددا اطلاعات مشتری را درخواست کنید و بگویید که ما در حال بروزرسانی اطلاعات مشتریان هستیم.

سپس ازاو بخواهید تا آدرس و شماره تلفن خود را در اختیار شما قرار دهد تا در صورت موجود بودن او در لیست، سوابق خدمات رسانی، بررسی شود.

بررسی اطلاعات

اگر تماس گیرنده از مشتریان قبلی نباشد، شما می توانید برای او یک گزارش رایگان ارسال کنید و این کار بسیار موثر خواهد بود. شما از مشتری اطلاعات کامل گرفته و پس از دریافت آدرس، می توانید گزارش خدمات را برای او ارسال کنید.

آدرس ایمیل

برای برقراری یک ارتباط خوب و حرفه ای در بازاریابی تلفنی، شما می توانید از مشتری درخواست ایمیل کنید. با این کار شما می توانید علاوه بر ارائه خدمات تلفنی، به طور رایگان و مستمر، خدمات خود را از طریق ایمیل برای او اطلاع رسانی کنید.

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!

نکات مهم درباره بازاریابی تلفنی

برای برقراری یک تماس تلفنی حرفه ای در بازاریابی تلفنی لازم است که نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

– بهتر است برای فروش محصول خود و ارائه خدمات ، اصرار زیادی در متقاعد کردن مشتری نداشته باشید.

– در هنگام گفتگو با آرامش رفتارکنید و در مقابل مشتری جبهه نگیرید.

– توصیه می شود که کار خود را اول وقت شروع کنید اما به خاطر داشته باشید که صبح زود با مشتری تماس نگیرید.

– در به کار بردن اصطلاحات دقت کنید و در عین حال که با مشتری ارتباط نزدیک برقرار می کنید؛ اما همیشه رفتاری با احترام داشته باشید.

– پیش از آغاز مکالمه، تمام موارد را مرور کنید.

– هنگام صحبت کردن، کاملا با انرژی صحبت کنید تا در جذب طرف مقابل تاثیرگذار باشد.

– اطلاعاتی نظیر نام مشتری را در اختیار داشته باشید.

– از عبارات کلیدی استفاده کرده و همیشه آن را مد نظر قرار دهید.

– به صورت واضح و شمرده صحبت کنید.

– هنگام ارتباط تلفنی هرگز نباید مشغول کار دیگری نظیر خوردن و یا سیگارکشیدن باشید.

– همیشه نظر مشتری را مد نظر قرار داده و به حرف های او احترام بگذارید.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

منبع: cebus

نکاتی که در بازاریابی تلفنی رعایت نمی کنید!
5 (100%) 1 رای


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403