آغاز فعالیت سینما شیرین آبادان به عنوان دومین موزه سینمایی کشور


آغاز فعالیت سینما شیرین آبادان به عنوان دومین موزه سینمایی کشور

آبادان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز دوباره فعالیت «سینما شیرین» آبادان به عنوان «دومین موزه سینمایی کشور» خبر داد.


همایون قنواتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی در این وزارتخانه گفت: در این دیدار مقرر شد تا با تفاهمنامه ای، سینما شیرین به عنوان دومین موزه سینمایی کشور فعالیت خود را آغاز کند.

وی با تاکید بر قدمت صنعت سینما در آبادان، این رخداد فرهنگی را حق مردم آبادان و خرمشهر دانست و افزود: با آغاز فعالیت سینما شیرین به عنوان دومین موزه سینمایی کشور، فیلم‌های خاص و کارگاه های مورد نیاز در آن برگزار می شود و علاقمندان به فعالیت‌های سینمایی در سراسر کشور می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

قنواتی با بیان اینکه در این دیدار درباره راه‌اندازی «استودیو مجازی» در منطقه آزاد اروند نیز بحث و تبادل نظر شد، اظهار کرد: در صورت موافقت نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجام این کار، بخش بزرگی از فیلم های خاص با توجه به فن آوری جدید در منطقه تهیه و خلق و پای فیلم سازان بزرگ سینما به منطقه آزاد اروند باز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به نبود سینما در برخی از مناطق شهرهای آبادان و خرمشهر، مذاکراتی را نیز در سطح عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد سینماهای ارزان قیمت در منطقه آزاد اروند داشتیم.

قنواتی با بیان اینکه ارتقاء سطح فضاهای فرهنگی هنری در منطقه یکی از برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود، افزود: در سال‌های گذشته بودجه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند به شکل جاری برنامه ریزی و هزینه می شد اما با تغییر برنامه ریزی بودجه ای از سوی دبیرخانه مناطق آزاد کشور، از این پس ۷۰ درصد بودجه صرف هزینه های عمرانی و ۳۰ درصد باقی مانده نیز در بودجه های جاری هزینه می شود.

کد خبر 4310090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مناطق آزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته