تاکید استاد دانشگاه الازهر غزه بر حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود


تاکید استاد دانشگاه الازهر غزه بر حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود

مخیمر ابوسعده اعلام کرد همانگونه که حماس تاکید کرد ملت فلسطین حق دارند از خود در برابر تجاوزگری اسرائیل دفاع کنند و حملات راکتی هم به همین علت و در راستای دفاع از خود اتفاق افتاده است.

تاکید استاد دانشگاه الازهر غزه بر حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مخیمر ابوسعده، استاد علوم سیاسی در دانشگاه الازهر در سخنانی در نوار غزه با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه محاصره شده گفت گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه از صبح امروز (سه شنبه) چندین راکت به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک کردند.

مخیمر ابوسعده در گفتگو با الجزیره انگلیسی به بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پس از حملات راکتی به اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و افزود همانگونه که سخنگوی حماس تاکید کرد ملت فلسطین حق دارند از خود در برابر تجاوزگری اسرائیل دفاع کنند و حملات راکتی هم به همین علت و در راستای دفاع از خود اتفاق افتاده است.

ابوسعده اظهار داشت: ‹‹اسرائیل در چند ماه گذشته تلاش کرد با کشتن معترضان فلسطینی که داشتند مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند قوانین بازی را تغییر بدهد. اسرائیل همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی را هدف قرار داد، اما این گروه‌ها هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای انجام ندادند. اما گروه‌های مقاومت می‌خواهند این پیام را به اسرائیل بفرستند که چنین شرایطی قابل پذیرش نیست و فلسطینی‌ها ساکت نخواهند نشست. ››

وی تاکید کرد: ‹‹به نظر می‌رسد در ساعت‌ها و روز‌های آتی تنش و خشونت بالا بگیرد مگر سازمان ملل و کشور‌های منطقه‌ای مداخله کنند و مانع از سرگیری خشونت شوند. ››

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال بروز جنگی تازه را در نوار غزه چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: این به طرف اسرائیلی بستگی دارد و اگر اسرائیل به حملات هوایی خود ادامه بدهد گروه‌های مقاومت فلسطینی هیچ چاره‌ای نخواهند داشت مگر دست به اقدام تلافی جویانه بزنند؛ لذا ساعت‌ها و روز‌های آتی بسیار سرنوشت ساز است و مشخص خواهد کرد آیا بار دیگر درگیری نظامی اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

مخیمر ابوسعده همچنین تاکید کرد هم اکنون نه حماس و نه اسرائیل تمایلی به جنگ و درگیری نظامی گسترده ندارند، اما طرف سومی باید مداخله کند و از بروز درگیری جلوگیری نماید و به دو طرف یادآور شود که به توافق آتش بس سال ۲۰۱۳ پایبند بمانند.
اسرائیل مدعی شد در پاسخ به حمله‌ی خمپاره‌ای حماس و جنبش جهاد اسلامی بیش از ۳۰ هدف را در نوار غزه بمباران کرده است. این حمله‌ی خمپاره‌ای بزرگترین حمله در چهار سال گذشته بود.

همچنین اسرائیل قایقی را که تلاش داشت محاصره‌ی غزه را بشکند در آب‌های ساحلی این باریکه توقیف کرد. نیروی دریایی ارتش اسرائیل این قایق را که دانش آموزان و بیماران بر آن سوار شده بودند به شمال نوار غزه هدایت کرد.

انتهای پیام/

سخنان استاد دانشگاه الازهر درباره محفوظ بودن حق دفاع برای فلسطین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی