شورای شهر پنجم اهواز دچار سهم بندی نشده است


شورای شهر پنجم اهواز دچار سهم بندی نشده است

اهواز- رئیس شورای شهر اهواز گفت: سیستم شورای فعلی هم چون دوره های گذشته سهم بندی شده نیست و مبنای همکاری با شهردار بر اساس تعامل و مشورت است.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر فلسفی عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر اهواز اشاره به نقش تاثیرگذار شورای شهر در رویکرد مسئولان استان اظهار کرد: شورای شهر موظف است نسبت به چالش های شهر حساسیت داشته باشد و در این راستا می تواند با اتخاذ تدابیر درست، بر ارکان تصمیم گیری استان تاثیر گذاشته و با کمک آنها مشکلات را مرحله به مرحله مرتفع کند.

وی با اشاره به معضل قهوه خانه های شهر ادامه داد: پس از حادثه تلخ و ناگوار آتش سوزی در یکی از قهوه خانه های اهواز، شورای شهر با برگزاری جلسات متعدد به شدت پیگیر موضوع شد و به تبع آن دیگر نهادهای مرتبط‌ نیز وارد کار شدند تا با بررسی و ریشه یابی صحیح، اقدام مناسبی برای حل این معضل صورت بگیرد.

فلسفی اظهار کرد: برخی می پرسند آیا سیستم شورای فعلی هم چون دوره های گذشته سهم بندی شده که باید به این سئوال پاسخ روشن داده شود؛ بنده به صراحت می گویم که در مجموع چنین چیزی وجود ندارد و آن اتفاقات تلخی که در گذشته رخ داده اصلا در این مقطع از شورا وجود ندارد. مشورت ها و تعاملاتی صورت گرفته و شهردار تشخیص هایی داشته که بر اساس آنها عمل کرده است.

رئیس شورای شهر اهواز با رد موضوع تحمیل نیرو به شهردار اهواز افزود: ما عهد و پیمان بستیم و سوگند خوردیم که طبق وظایف مان در شورای شهر عمل کنیم و از این دایره خارج نشویم.

فلسفی با اشاره به شکل گیری کمیسیون تحقیق و تفحص در راستای سهولت رسیدگی به شکایات گفت: تدبیری که در شورای پنجم اتخاذ شد ایجاد کمیسیون در راستای بازرسی، تحقیق و تفحص بود که پیش از این خلاء آن به شدت احساس می شد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: با شکل گیری این کمیسیون هر گزارشی که در خصوص عملکردها و مشکلات به ما برسد به صورت منظم و در زمان کوتاه مورد بررسی قرار می گیرد. ما با کسی تعارف نداریم آمده ایم که وظایف مان را انجام دهیم ممکن است خطاهایی باشد که این در یک مجموعه بزرگ طبیعی است.

فلسفی ادامه داد: شهرداری باید دقت بیشتری داشته باشد و مسئولان ذی ربط هم نظارت بیشتری داشته باشند تا کارها به درستی انجام شوند. اگر گزارشی به ما برسد موظف به رسیدگی هستیم و این وجه تمایز ما با شوراهای گذشته است.

وی اظهار کرد: عملکرد نیروها بسیار مهم است و اگر کسی به زعم مدعیان با توصیه ای سرکار آمده بر اساس عملکرد ارزیابی می شود.

رئیس شورای شهر اهواز با استقبال از نقد سازنده رسانه ها به شورای شهر بیان کرد: ما در فضای رسانه ها شاهد نقد هستیم که این مطالبه خیلی خوب و کاملا به حق است. ما داریم با پول مردم کار می کنیم و وظیفه داریم در راستای حفظ و پاسداشت از مال مردم و سرمایه های شهر اهتمام داشته باشیم.

کد خبر 4308583

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام