حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیشتاز در طرح ترتیل‌خوانی بانوان


حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیشتاز در طرح ترتیل‌خوانی بانوان

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آستان مقدس قم در طرح ترتیل خوانی بانوان پیشتاز بوده است، گفت: در این برنامه 39 قاری،یک استاد تفسیر و سه تن از اساتید برجسته در حوزه قرآن به عنوان داور حضور دارند و روزانه پنج نفر از قاریان به تلاوت یک جز می پردازند.

‌زهرا سادات موذن در گفت‌وگو باایسنا، در خصوص برنامه ترتیل‌خوانی ویژه خواهران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آستان مقدس قم در این طرح پیشتاز بوده است، اظهار کرد: ترتیل‌خوانی خواهران بیش از 10 سال است که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرا می شود.


مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) در رابطه با نحوه انتخاب قاریان برای این مراسم، گفت: بانوانی که تمایل به شرکت در این برنامه به عنوان قاری دارند، بعد ازارائه قرائت و شرکت در آزمون، در کمیته فنی که متشکل از اساتید برجسته در رشته‌های صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا است، مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند و در نهایت با توجه به امتیازات کسب شده و با رای و نظر کمیته فنی برای قرائت در این مراسم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانوانی که سال‌های گذشته به عنوان قاری حضور داشتند، مورد آزمون مجدد قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: حرم مطهر برای قاریان محدودیت سنی خاصی در نظر نگرفته، اما تا به حال حداقل سن بین قاریان 17 سال بوده است.

اشاره به مبانی و ویژگی‌های جامعه اسلامی از دیدگاه آیات قرآن در جلسه ترتیل خوانی حرم مطهر
مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر با اشاره به بیان تفسیر در ابتدای مراسم ترتیل خوانی خواهران، اظهار کرد: هر سال در تفسیرهایی که ارائه می‌شود، موضوع خاصی پیگیری می‌شود، که امسال محوریت تفاسیر "مبانی و ویژگی های جامعه اسلامی از دیدگاه آیات قرآن" است.

موذن گفت: بسیاری از بانوان قاری شرکت کننده در این برنامه، مشغول تدریس، اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و داوری مسابقات قرآنی هستند و گاه برای تبلیغ قرآن به خارج از کشور سفر می کنند، در کنار این ها وظایف خود را به عنوان همسر و مادر باید به نحو احسن انجام دهند، بنابراین نیازمند همت مضاعف و برنامه ریزی دقیق هستند که این عزیزان از حمایت و همکاری خانواده نیز بهره‌مند هستند.

وی در پایان افزود: در این برنامه 39 قاری،یک استاد تفسیر و سه تن از اساتید برجسته در حوزه قرآن به عنوان داور حضور دارند؛ روزانه پنج نفر از قاریان به تلاوت یک جز می‌پردازند؛ در ابتدای برنامه به مدت 15 دقیقه استاد تفسیر، نکات، کلیات و تفسیر جز را بیان می‌کند.
ترتیل خوانی بانوان هر روز ماه مبارک رمضان ساعت 10:45 در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس