مضرات فلفل سیاه: 10 جدی ترین عوارض مصرف فلفل سیاه برای سلامتی


مضرات فلفل سیاه: 10 جدی ترین عوارض مصرف فلفل سیاه برای سلامتی

به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و ناهار بسیار زیاد است. به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج ترین ادویه در سراسر جهان است. فلفل سیاه که با عنوان سلطان ادویه‌ها نیز شناخته می‌شود در کشورهایی مثل هند، برزیل، و سریلانکا می‌روید و در کنار تمام فوایدی که دارد برخی عوارض جانبی هم از این ادویه خوشمزه گزارش شده است. در این...

به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و ناهار بسیار زیاد است. به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج ترین ادویه در سراسر جهان است. فلفل سیاه که با عنوان سلطان ادویه‌ها نیز شناخته می‌شود در کشورهایی مثل هند، برزیل، و سریلانکا می‌روید و در کنار تمام فوایدی که دارد برخی عوارض جانبی هم از این ادویه خوشمزه گزارش شده است. در این نوشتار مضرات فلفل سیاه را بیشتر می شناسیم.

مضرات فلفل سیاه: 10 جدی ترین عوارض مصرف فلفل سیاه برای سلامتی

فلفل سیاه ادویه‌ای است که از میوه‌ای به نام فلفل‌دانه به دست می‌آید. زمانی که فلفل‌دانه به لحاظ اندازه می‌رسد و کامل می‌شود، آن‌‌ را می‌چینند و در آفتاب خشک می‌کنند. آن‌ها را تا زمانی که خشک شوند و رنگ‌شان سیاه شود زیر نور آفتاب رها می‌کنند. آنزیم‌های موجود در آن‌ها در طی فرایند خشک‌ کردن باعث تیره شدن پوست فلفل‌دانه‌ می‌شود. به علاوه، فلفل سیاه سرشار از مواد مغذی است و فایده‌های متعددی برای سلامتی ما به همراه دارد. بحث از سلامتی که می‌شود، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، و ضد باکتریایی آن‌، فلفل سیاه را به یک ادویه‌ی محبوب و پر کاربرد تبدیل می‌کند.

اما پیش از آن که به مضرات و عوارض جانبی فلفل سیاه برای سلامتی بپردازیم، به طور مختصر به بعضی از فایده‌هایی که مصرف فلفل سیاه برای ما به ارمغان می‌آورد اشاره می‌کنیم:

– به گوارش کمک می‌کند
– از سرطان پیشگیری می‌کند
– به کاهش وزن کمک می‌کند
– شوره‌ی سر را از بین می‌برد
– پوست را پاکسازی می‌کند
– سرفه و سرماخوردگی‌ را درمان می‌کند
– به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می‌کند

۱۰ عوارض و مضرات فلفل سیاه برای سلامتی

این‌ها فقط چند مورد از فایده‌های فلفل سیاه هستند. اما به قول معروف زیاده‌روی حتی در چیزهای خوب نیز اثرات بدی به همراه خواهد داشت! در مورد فلفل سیاه نیز به همین شکل است. تا زمانی که میزان مصرف فلفل سیاه تحت کنترل‌تان باشد، هیچ مشکلی نیست. اما در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود که بعضی از آن‌ها جدی هستند و بعضی از آن‌ها چندان جدی نیستند. در اینجا فهرستی از تمام مضراتی که مصرف بی‌رویه‌ی فلفل سیاه می‌تواند به بار بیاورد به شما ارائه می‌کنیم:

۱. در معده احساس سوزش ایجاد می‌کند

خب، همه‌ می‌دانیم که فلفل سیاه «تند» است. عقل سلیم به ما می‌گوید که نباید استفاده از فلفل سیاه را در وعده‌های غذایی خود محدود کنیم. اما گاهی همین عقل سلیم پا پس می‌کشد و کنترل از دست ما خارج می‌شود! در چنین موردی، مصرف بیش از حد فلفل می‌تواند به سوزش شدید در معده منجر شود. نگران نباشید، این سوزش بر طرف می‌شود، و کاملا موقتی است. فقط برای بار بعد حواس‌تان جمع باشد!

مضرات فلفل سیاه ۲: می‌تواند باعث مرگ شود

این عارضه، یکی از آن نادرترین نادرها است. اما اگر فلفل به صورت مستقیم مصرف شود، می‌تواند وارد ریه‌ها و باعث مرگ شود، به خصوص در مورد کودکان. پس توصیه می‌شود فلفل سیاه را در ترکیب با غذا مصرف کنید.

۳. باعث سوزش چشم‌ها می‌شود

یادتان باشد فلفل سیاه تند است! پس از تماس مستقیم آن به پوست‌تان اجتناب کنید. اگر تصادفا این ادویه با چشم‌تان تماس داشته باشد، ممکن است باعث احساس سوزش و قرمزی در پوست و چشم‌تان شود.

۴. با بعضی از داروهای خاص تداخل پیدا می‌کند

بیمارانی که سیکلوسپورین A، کولینرژیک، دیگوکسین، و سیتوکروم پی ۴۵۰ مصرف می‌کنند بهتر است از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنند.

مضرات فلفل سیاه ۵: اختلالات گوارشی ایجاد می‌کند

فلفل سیاه ممکن است معده را ناراحت کند یا باعث بروز مشکلات گوارشی شود. بنابراین، بیمارانی که از اختلالات گوارشی رنج می‌برند نباید فلفل سیاه مصرف کنند.

۶. ممکن است به بروز مشکلات تنفسی بینجامد

نباید فلفل سیاه را استنشاق کرد چون ممکن است به مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم و … منجر شود.

۷. ممکن است باعث تحریک پوست شود

در مواردی نادر، مصرف فلفل سیاه می‌تواند به تحریک پوست بینجامد که علائم آن خارش، ورم، و قرمزی پوست هستند.

۸. در دوران بارداری و شیردهی باعث بروز مشکلاتی می‌شود

اگر باردار هستید، پس بدنتان نسبت به ادویه‌ها حساس است. در نتیجه از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنید. اگر عاشق طعم آن هستید، اندکی از آن را به غذای محبوب خود اضافه کنید. طعم و مزه‌ی تند فلفل سیاه می‌تواند به شیر مادر منتقل شود. بنابراین، اگر در دوران شیردهی به نوزاد خود به سر می‌برید از فلفل سیاه دوری کنید.

مضرات فلفل سیاه ۹: باعث تشدید خشکی پوست می‌شود

فلفل سیاه را نباید به مقدار زیاد مصرف کرد چون باعث خشکی پوست می‌شود. اگر پوست خشکی دارید، مصرف زیاد فلفل سیاه چیزی است که اصلا و ابدا به شما توصیه نمی‌شود!

۱۰. از مصرف آن در تابستان اجتناب کنید

تابستان‌ها به اندازه‌ی کافی داغ و سوزان هستند، پس بیش از این به آن دامن نزنید! فلفل سیاه می‌تواند گرمای بدن را افزایش دهد و حتی به خونریزی بینی منجر شود. پس، بهتر است که در طول ماه‌های داغ تابستان با فلفل سیاه خداحافظی کنید.

اگر مضرات و فایده‌های مصرف فلفل سیاه را بسنجیم و مقایسه کنیم، فایده‌های آن بر مضراتش می‌چربد! تنها در صورتی فلفل سیاه می‌تواند به شما آسیب بزند که بیش از حد از آن مصرف کنید که این هم سناریویی چندان محتمل نیست. پس از مصرف متعادل این ادویه‌ی محبوب لذت ببرید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: stylecraze

مضرات فلفل سیاه: ۱۰ جدی ترین عوارض مصرف فلفل سیاه برای سلامتی

خواص پیاز: ۴۰ فایده پیاز برای سلامتی و درمان + مضرات پیاز
خواص کشمش: ۲۸ فایده کشمش برای سلامتی، پوست و مو
۱۷ بهترین فایده فلفل دلمه ای سبز برای سلامتی، پوست و مو
خواص فندق: ۳۰ فایده فندق برای سلامتی، پوست و مو
خواص گواوا: ۳۱ فایده شگفت‌انگیز گواوا برای سلامتی، پوست و مو
مضرات هندوانه: ۱۰ مهمترین عوارض جانبی هندوانه برای سلامتی
خواص باک ویت: ۱۶ فایده باک ویت یا گندم سیاه برای پوست و مو و سلامتی
۲۳ درمان خانگی ورم معده یا گاستریت که بسیار موثر هستند
درمان سلولیت: ۲۵ درمان خانگی سلولیت یا عفونت بافت
درمان تنبلی و لتارژی: ۱۵ بهترین روش غلبه بر تنبلی که باید بدانید
خواص خربزه: ۲۳ فایده خربزه برای سلامتی، پوست و مو
۱۰ مهمترین عوارض نیتریک اکسید و فرآورده های آن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی