افزایش 11 درصدی کشاورزان تریاک در افغانستان


افزایش 11 درصدی کشاورزان تریاک در افغانستان

شفقنا افغانستان-وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که کشاورزانی که به کشت تریاک روی آورده اند ، 11 درصد افزایش یافته اند. بر اساس تحقیقاتی که اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد انجام داده است، در زمینه روی آوردن کشاورزان افغان به کشت مواد مخدر، افزایش چشمگیری وجود دارد. این افزایش روی آوردن کشاورزان […]

افزایش 11 درصدی کشاورزان تریاک در افغانستان

شفقنا افغانستان-وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که کشاورزانی که به کشت تریاک روی آورده اند ، ۱۱ درصد افزایش یافته اند.

بر اساس تحقیقاتی که اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد انجام داده است، در زمینه روی آوردن کشاورزان افغان به کشت مواد مخدر، افزایش چشمگیری وجود دارد.

این افزایش روی آوردن کشاورزان به کشت کوکنار را در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته آن بررسی کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که نبود امنیت، ضعف حاکمیت قانون، کمبود فرصت های شغلی، دسترسی نداشتن کشاورزان به بازار و نبود خدمات مالی و وام بانکی از مهم ترین عواملی اند که کشاورزان افغان به کشت و تولید تریاک رو‌ی می‌آورند.

جاوید احمد قایم، معاون وزارت مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان می‌گوید کشاورزانی که در سال ۲۰۱۷ در زمین‌های زراعتی شان کوکنار کاشته اند نسبت به سال قبل آن یازده درصد افزایش یافته است.

قایم تاکید کرده است که کسانی که سال‌های گذشته زمین های‌شان را کوکنار کشت نکرده بودند، درسال ۲۰۱۷ کوکنار کشت کرده اند.

به گفته معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، ۶۸ درصد از روستا‌های که در آن کوکنار به گونه گسترده کشت شده است،در اختیار دولت افغانستان قرار ندارد و زیر تهدیدات بلند امنیتی قراردارند.

جاوید تصریح می‌کند که در بسیاری حالات کشت کوکنار خود سبب شده است تا روستاها ناامن شده و زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار بگیرد.

این نظر سنجی نشان می‌دهد که ۴۶ درصد کشاورزان به صورت مداوم درزمین‌های شان کوکنار کشت کرده اند و ۵۱ درصد دیگر نیز از همین طریق زندگی شان را به پیش‌می برند.

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان می‌گوید که ۴۶ تا ۵۶ درصد از تریاک تولید شده در افغانستان، در داخل این کشور پروسسس می‌شوند و بقیه آن در کشورهای بیرون از افغانستان به موادهای مانند هیروئین تبدیل می‌شوند.

افزون بر این، اداره مبارزه علیه مواد مخدر سازمان ملل متحد گفته است که اکثر کشاورزانی که کوکنار کشت می‌کنند به گروه طالبان و داعش ذکات و مالیات می‌دهند، که این رقم به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد.

نگرانی ها از کشت و تولید رو به افزایش تریاک و مواد مخدر در حالی در افغانستان بالا می‌گیرد که وزارت داخله این کشور هرچند وقت بعد از نابودی ده‌ها تن مواد مخدر خبر می‌دهند.

www.fa.shafaqna.com/ انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...