دست‌یابی به معنا و اتصالات به عالم آسمانی زمینه‌ساز رشد انسان است


دست‌یابی به معنا و اتصالات به عالم آسمانی زمینه‌ساز رشد انسان است

به گزارش شهرآراآنلاین، دکتر محسن فاطمی با بیان این مطلب در چهارمین شب از سلسله ویژه برنامه‌های «بهار جان‌ها» که در عرصه میدان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: همانطورکه انسان‌ها در این جهان به تغذیه نیازمندند، به تغذیه معنوی هم نیازمندند....


به گزارش شهرآراآنلاین، دکتر محسن فاطمی با بیان این مطلب در چهارمین شب از سلسله ویژه برنامه‌های «بهار جان‌ها» که در عرصه میدان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: همانطورکه انسان‌ها در این جهان به تغذیه نیازمندند، به تغذیه معنوی هم نیازمندند. غذای روح با معنا رخ می‌دهد و انسان برای معنا یابی باید به اتصالات بالاتر و به عالم آسمانی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه حس نزدیک شدن به عالم بالا به انسان‌ها احساس هویت بهتر و بیشتر می‌بخشد، افزود: عالم بالا قلمرو پرمعنا و گسترده‌ای است که وسعت نامتناهی را در انسان ایجاد می‌کند و او را از روزمرگی‌ها خارج می‌سازد.

استاد دانشگاه هاروارد امریکا در ادامه بیان کرد: همانطور که انسان‌ها در خانه‌‌های ساخته شده از آهن و سیمان زندگی می‌کنند، خانه‌های دل نیز دارند که می‌تواند همراه با زیبایی یا خستگی و خمودی باشد.

فاطمی خاطرنشان کرد: در زندگی، گاه عنصر زمینی در بین انسان‌ها غلبه پیدا می‌کند و افراد به رابطه‌های زمینی به جای رابطه‌های آسمانی و معنوی و درونی بیشتر اهمیت می‌دهند. اما حال عمیق آدم‌ها رابطه عمیقی با خانه درون دارد.

وی با تاکید بر اینکه خانه درون اگر با توجه و مراقبت همراه نباشد، می‌تواند تاثیرات منفی حال بد معنوی را ایجاد کند، گفت: بسیاری از مشکلات روحی و ناملایمات در عرصه وجود آدم‌ها که عرصه زندگی را برای مردم تنگ می‌کند، ناشی از آن است که افراد از خانه‌های درون کمتر سراغ می‌گیرند.

استاد دانشگاه هاروارد امریکا با اشاره به نتایج پژوهش‌هایی در دانشگاه سیاتل امریکا، اظهار کرد: ایجاد صمیمت عمیق بین اعضای خانواده و همسران عامل سلامت روحی و تقویت آن در خانواده‌ها است. همانطور که در تاریخ نیز شاهدیم همدلی و همراهی بین اعضای خانواده پیامبر اکرم(ص) به وضوح قابل مشاهده است.

فاطمی ادامه داد: حضرت خدیجه به لحاظ ثروت و مادیات پیامبر گرامی اسلام(ص) را همراهی کرد و ثروت معنوی و عاطفی خود را درتمام مراحل تجربه زیستی خاتم پیامبران عرضه داشت و فضای شفقت، محبت و رافت را ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: برخورداری از حمایت عاطفی از جانب همسر، یکی از مهمترین راه‌های رشد معنوی افراد است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس