اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-35 در جهان را انجام دادیم (+عکس و فیلم)


اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-35 در جهان را انجام دادیم (+عکس و فیلم)

فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل می‌‎گوید این نیرو برای اولین بار در جهان از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی در عملیات رزمی استفاده کرده است. بهگزارش بی بی سی، سرلشکر امیکام نورکین گفت که اسرائیل این جنگنده‌های رادارگریز را در سرتاسر خاورمیانه به...

اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-35 در جهان را انجام دادیم (+عکس و فیلم)

فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل می‌‎گوید این نیرو برای اولین بار در جهان از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی در عملیات رزمی استفاده کرده است.

بهگزارش بی بی سی، سرلشکر امیکام نورکین گفت که اسرائیل این جنگنده‌های رادارگریز را در سرتاسر خاورمیانه به پرواز در آورده و در حمله به دو موضع مختلف از آن استفاده کرده است.

این فرمانده اسرائیلی در جریان یک سخنرانی، تصاویری از این هواپیمای جنگی را بر فراز بیروت، پایتخت لبنان، نشان داد.

او گفت که از این جنگنده‌ها در آخرین مورد حملات اسرائیل در سوریه - که ادعا شد علیه مواضع ایران بوده - استفاده نشده اما در دو مورد قبلی به کار گرفته شده است.

جنگنده اف-۳۵ ( F-35) ساخته شرکت ساخت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین به عنوان پیشرفته‌ترین جنگنده در جهان شناخته می‌شود و اکنون اسرائیل مدعی شده است که حتی زودتر از آمریکا در عملیات رزمی آن را به کار برده است.

اسرائیل اولین مشتری اف-۳۵ خارج از آمریکا بود که در سال ۲۰۱۰ قرارداد خرید این جنگنده‌ها را امضا کرد و اواخر سال ‌۲۰۱۶ دو اف-۳۵ از پنجاه سفارش خود را دریافت کرد.

بنا بر گزارش‌ها تاکنون ۹ جنگنده اف-۳۵ تحویل اسرائیل شده است.

اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-35 در جهان را انجام دادیم (+عکس و فیلم)

جزییاتی از حمله به 'مواضع ایران' در سوریه
به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، آقای نورکین در سخنرانی خود اطلاعات تازه‌ای هم درباره حملات اخیر نیروهای هوایی اسرائیل در خاک سوریه داده است.

او مدعی شده است که پیش از انجام این حملات نیروهای ایرانی مستقر در سوریه ۳۲ راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده‌اند. پیشتر گفته شده بود که ۲۰ راکت‌ پرتاب شده است.

به گفته فرمانده نیروی هوایی اسرائیل چهار راکت رهگیری و منهدم شده و بقیه راکت‌ها خارج از خاک اسرائیل فرود آمده‌اند.

حدود دو هفته پیش اسرائیل مدعی شد که در عملیات هوایی گسترده‌ای در خاک سوریه "تقریبا تمام مواضع" نیروهای ایرانی را هدف قرار داده است. با وجود گزارش‌هایی که از کشته شدن چند ایرانی در جریان این حملات منتشر شد ایران حمله به مواضع خود را به طور رسمی تایید یا تکذیب نکرد.

سرلشکر نورکین همچنین گفته است که بیش از ۱۰۰ موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های اسرائیلی پرتاب شده است.

اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-35 در جهان را انجام دادیم (+عکس و فیلم)

"بعد از آن (حمله ادعایی نیروهای ایرانی) ما به ۲۰ موضع ایرانی‌ها در خاک سوریه حمله کردیم. متاسفانه پدافند هوایی سوریه بیش از ۱۰۰ موشک ضدهوایی به سوی جنگنده‌های ما شلیک کردو ما در واکنش واحدهای پدافند هوایی آنها را نابود کردیم."

او همچنین درباره پایگاه تی-۴ که پیشتر هدف قرار گرفته بود گفت که این پایگاه در ۲۵۰ کیلومتری مرز اسرائیل به مقری برای نیروی قدس سپاه پاسداران تبدیل شده بود.

آقای نورکین گفت:"چند ماه پیش آنها [ایرانی‌ها I تلاش کردند از این پایگاه با استفاده از پهپاد وارد حریم هوایی اسرائیل شوند. بعد از آن ما متوجه شدیم که آنها در این پایگاه تسلیحاتی از جمله تجهیزات پدافند هوایی انبار می‌کنند که آن را ماه پیش هدف قرار دادیم."

پیش از این ایران تایید کرده بود که در حمله به پایگاه تی-۴ تعدادی از نیروهای ایرانی کشته شده‌اند و اسرائیل را مسئول این حملات دانسته بود.

به گزارش هاآرتص فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل مدعی شد که ایرانی‌ها در طی هفته‌های گذشته موشک‌های دوربرد و راکت به سوریه فرستاده‌اند، از جمله به گفته او پرتابگرهای اوراگان که اسرائیل در شمال دمشق هدف قرار داده است.

کد ویدیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو