توقف موقت خط تولید پژو 308 GTi


توقف موقت خط تولید پژو 308 GTi

خط تولید خودروی پژو 308 GTi تحت تاثیر عملکرد نامناسب در آزمایش‌های جدید میزان آلایندگی و مصرف سوخت، چند ماه متوقف خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت موتور ۱، از زمانی که آزمایش های جدید آلایندگی و میزان مصرف سوخت خودروها (WLTP) جایگزین تست های قبلی موسوم به NEDC شده است، خودروسازان بسیاری مجبور به ایجاد تغییر و تحولات اساسی و اصلاح ساختار مصرف سوخت خودروهایشان شده اند.

از نخستین قربانیان این آزمایش ها می توان به خودروهای بی‌ام‌و و سری ۷ آن اشاره کرد که در نتیجه، روند تولید و فروش آنها در اروپا متوقف شد. پس از آن، آزمایش های سخت گیرانه WLTP دامان شرکت خودروسازی آئودی را گرفت و مدل SQ۵ را دچار توقف در تولید وفروش کرد.

حالا این آزمایش های میزان آلایندگی و مصرف سوخت خودروها در اروپا، گریبان گیر خودروی پژو ۳۰۸ GTi شده است به گونه ای که مدیران ارشد این شرکت فرانسوی، توقف خط تولید این محصول را تائید و اعلام کرده اند که این خودرو پس از اجرای اصلاحات لازم به خط تولید باز خواهد گشت.

بدین ترتیب، خودروی پژو ۳۰۸ GTi بخصوص تیپ ۱.۶ لیتری با پیشرانه‌ی THP آن در مدت زمانی تقریبا معادل شش ماه تولید نخواهد شد.

مدیران ارشد شرکت خودروسازی پژو فرانسه در این خصوص اظهار کرده اند که قابلیت ها و میزان آلایندگی این خودرو را به گونه ای اصلاح و تنظیم خواهند کرد که با مقررات و استانداردهای WLTP در تطابق کامل باشد.

آنها در پاسخ به آن دسته از مشتریانی که نگران کاهش میزان قدرت این خودرو هستند گفتند که این اصلاحات هیچگونه تاثیری در میزان قدرت و کشش این خودرو نخواهد داشت و همچنان ۲۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار رانندگان می گذارد.

شرکت فرانسوی پژو پس از چند سال عملکرد نه‌ چندان مناسب، مدتی است که با تغییر در طراحی و قابلیت های خودروهای خود، توجه بسیاری از رسانه‌ها و طرفداران خودرو را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی