لزوم توجه بیشتر مسئولان به مقوله مرز و مرزبانی / حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی


لزوم توجه بیشتر مسئولان به مقوله مرز و مرزبانی / حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به مقوله مرز و مرزبانی تاکید کرد و گفت : حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی است.

لزوم توجه بیشتر مسئولان به مقوله مرز و مرزبانی / حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی
به گزارش فانوس به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام "آل هاشم" در بازدید از یگان‌های مرزی هنگ جلفا در جمع خبرنگاران، گفت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در صدد ضربه به انقلاب هستند و آمریکا و اسرائیل با تربیت عناصر تکفیری و سلفی در خاورمیانه، به دنبال ناامن کردن منطقه و کشورهای اسلامی هستند که به برکت حضور مرزبانان غیور و سایر نیروهای مسلح، این امر محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت مرزها، بیان داشت: حفظ حدود و ثغور مرزها از اهمیت خاصی برخوردار است و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند؛ "مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است" ، بنابر این یکی از مهمترین وظایف مرزبانی، حفظ حاکمیت کشور می باشد.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی است و باید دست در دست مرزبانان ، امنیت در داخل کشور و مرزها را تأمین کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز همچنین با استناد به آیات و روایات در خصوص اهمیت مرز و مرزبانی از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: از ائمه اطهار (ع) روایت است که می فرمایند؛ "با فضیلت‌ترین اعمال آن عملی است که در جهت تحقق آن زحمت بیشتری متحمل شده باشیم" که مرزبانان با انجام ماموریت‌های سخت در اقصی نقاط مرزی کشور، با فضیلت‌ترین اعمال را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین "آل هاشم " در خاتمه با اشاره به لزوم توجه مسئولان به مرزها، گفت: مسئولان اهمیت بیشتری به مقوله مرز و مرزبانی بدهند و از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی غافل نباشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم