9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار


تزیین شمع با روبان را می‌توانید روی هر نوع شمعی انجام بدهید و در ساده‌ترین حالت می‌توانید با یک پاپیون ساده آن را تزیین نمایید. در اینجا روش تزیین شمع با روبان و وسایل تزیینی دیگر مثل نخ و پارچه کنف، نوار نگینی و سگک‌های تزیینی یاد داده شده است. اگر می‌خواهید خودتان کار...

تزیین شمع با روبان را می‌توانید روی هر نوع شمعی انجام بدهید و در ساده‌ترین حالت می‌توانید با یک پاپیون ساده آن را تزیین نمایید. در اینجا روش تزیین شمع با روبان و وسایل تزیینی دیگر مثل نخ و پارچه کنف، نوار نگینی و سگک‌های تزیینی یاد داده شده است.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

اگر می‌خواهید خودتان کار تزیین شمع را انجام بدهید بهتر است از شمع‌های سفید ساده استفاده کنید تا بتوانید آن را به هر مدل و طرحی که دوست دارید در آورید. همچنین همه نوع طرح و تزیینات می‌توانند به خوبی روی شمع خود را نشان دهند.
در این آموزش روش تزیین شمع با روبان را در ۹ مدل مختف به شما می‌آموزیم که می‌توانید برای مجالس و دکوراسیون‌های مختلف از آن استفاده نمایید.

تزیین شمع با روبان‌های ساده

۱- برای تزیین این مدل شمع ابتدا یک گیپور همرنگ با روبان را دور شمع بپیچید. سپس با روبان یک سانتی متری یک پاپیون چهار پر درست کنید و روی گیپور بچسبانید (روش درست کردن پاپیون). سپس یک نگین یا سنگ تزیینی کوچک را وسط پاپیون بچسبانید.

تزیین جشن تولد / تم تولد باب اسفنجی

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۲- این مدل تزیین شمع بسیار ساده است. ابتدای روبان را با پونز به پایین شمع وصل کنید. بعد پشت روبان را چسب بزنید و به صورت مارپیچ آن را به دور شمع بپیچید و انتهای روبان را با یک پونیز کوچک به بالای شمع وصل کنید تا محکم شده و زود کنده نشود.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۳- این مدل شمع ساده و شیک را برای مجالس ترحیم و سوگواری می‌توانید استفاده کنید. البته می‌توانید همین مدل را با روبان‌های رنگ روشن نیز تزیین کنید و در جشن‌ها از آن استفاده نمایید.

ابتدا یک روبان سانتی متری به اندازه دور شمع ببرید. بعد یک نوار نگینی ۳ سانتی متری را وسط روبان بپیچید، طوری که یک سانتی متر از بالا و یک سانتی متر از پایین آن خالی باشد (برای شمع‌های بزرگتر از روبان‌هایی با عرض بیشتر استفاده کنید). سپس روبان را به دور شمع بپیچید و با پونز‌های کوچک دو طرف روبان را به روی شمع محکم کنید.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۴- این مدل شمع تزیینی با استفاده از روبان ۳ سانتی متری پارچه‌ای درست می‌شود. برای شمع‌های باریک می‌توانید روبان را وسط شمع بچسبانید بعد دو ردیف از نوار نگینی را جدا کرده و بالا و پایین روبان روی شمع بچسبانید.

برای تزیین شمع‌های پهن ابتدا نوار نگینی ۵ سانتی متری را پایین شمع بچسبانید. بعد روبان پارچه‌ای را یک بار دور شمع بپیچید و سپس آن را در جلو شمع گره بزنید. بعد با قیچی قسمت‌های آویزان روبان را حالت مثلثی برش بدهید.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۵- این شمع تزیینی با استفاده از گیپور، روبان یک سانتی و یا نیم سانتی، نوار نگینی و سگک تزیینی درست می‌شود. ابتدا گیپور، نوار نگینی و روبان را به اندازه دور شمع ببرید. سپس گیپور را دور قسمت پایین شمع بپیچید و بچسبانید.

حالا نوار نگینی دو ردیفی را بالای روبان بچسبانید و بعد روبان را وسط گیپور چسبانده و سگک نگین دار را روی نوار نگینی وصل کنید. همچنین می‌توانید به جای سگک از گل‌های آماده برای تزیین شمع استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۲ ایده برای تزیین دیوار اتاق خواب

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

تزیین شمع با روبان‌های طرح دار

۱- تزیین شمع با روبان طرح دار کار را برای شما ساده می‌کند. برای درست کردن این مدل ابتدا روبان ۵ سانتی طرح دار را روی شمع بچسبانید. سپس قسمت بالای روبان را چسب بزنید و نخ کنفی نازک را چند بار دور آن بپیچید. بعد مروارید‌های نصفه‌ی سایز کوچک را به صورت پراکنده روی نخ‌ها بچسبانید. برای قسمت پایین شمع نیز همین کار را انجام بدهید.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۲- اگر می‌خواهید یک مجلس ساده و شیک داشته باشید بهتر است از شمع ساده با روبان‌های تک رنگ و یا نهایتا دو رنگ استفاده نمایید. می‌توانید روبان‌ها را به سادگی روی قسمت بالا یا پایین شمع بچسبانید و یا مثل مورد شماره ۲ روبان ساده آن را مارپیچ دور شمع بچسبانید.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۳- پارچه گونی یا همان پارچه کنفی را با عرض دلخواه و طولی برابر با دور شمع ببرید و روی شمع بچسبانید. بعد روبان توری طرح دار را وسط پارچه بچسبانید. بعد از پارچه چند نخ جدا کنید و دور شمع بپیچید و آن را مدل پاپیونی گره بزنید.

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

۴- این مدل شمع را می‌توانید با هر نوع پارچه‌ای که می‌خواهید درست کنید، اما در اینجا ما از پارچه کنفی با بافت ریز استفاده کرده‌ایم. پارچه کنف و روبان توری را برابر با دور شمع خود ببرید. سپس روبان را روی پارچه بدوزید و یا بچسبانید. بعد سگک و یا سنگ تزیینی را وسط روبان بچسبانید.
حالا پارچه را برداشته و روی شمع وصل کنید. بهتر است از پونز استفاده کنید تا پارچه بهتر روی شمع بماند.

جدیدترین مدل های تزیین خرما سفره افطار + آموزش

9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

منبع
9 روش تزیین شمع با روبان ساده و مدل دار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم