160 بازرس بر بهداشت مواد غذایی در یزد نظارت دارند


160 بازرس بر بهداشت مواد غذایی در یزد نظارت دارند

یزد- ایرنا- رییس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت یزد گفت: برنامه 'بهداشت محیط در سلامت' رمضان برای نظارت بهداشتی بر مواد غذایی با حضور 160 بازرس و کارشناس بهداشت محیط در استان درحال اجراست.

'حسن سلمانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این برنامه از 22 اردیبهشت آغاز و تا 26 خردادماه ادامه دارد افزود: زمان فعالیت این کارشناسان از هشت صبح تا 20 شب است اما در شهرستان یزد تا ساعت 23 ادامه دارد.
وی اظهار کرد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه از دیگر ماموریت های محوری در برنامه سلامت رمضان امسال است.
وی تصریح کرد: در این بازرسی ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، طبق قانون با خاطیان برخورد می شود.
وی اضافه کرد: در ماه رمضان سال گذشته پنج هزار و 109 مورد بازرسی از مراکز توزیع ، تهیه و عرضه مواد غذایی صورت گرفت که از این تعداد 85 مورد به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی که 9 مورد پلمپ شد.
رییس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به فعال بودن سامانه گویای 190 در این ایام افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی مراتب را از طریق این شماره تلفن به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.
وی گفت: اهداف کلی این برنامه ارتقای وضعیت بهداشت فردی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات، ساختمان مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی است.
2088/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس