شلیک لیزر از چشم شما با این لنزهای تماسی ممکن می شود!


حتما شما هم با ابرقهرمان های کتاب های مصور آشنایی دارید و می دانید که خیلی از آن ها داران چشمان قدرتمند لیزری می باشند. در واقع، کل این داستان که ابرقهرمان ها می توانند از چشمانشان اشعه شلیک کنند، برگرفته از افسانه های یونان باستان می باشد. حالا دانشمندان این رویای قدیمی انسان را به حقیقت نزدیک کرده اند. نوشته شلیک لیزر از چشم شما با...

شلیک لیزر از چشم شما با این لنزهای تماسی ممکن می شود!

حتما شما هم با ابرقهرمان های کتاب های مصور آشنایی دارید و می دانید که خیلی از آن ها داران چشمان قدرتمند لیزری می باشند. در واقع، کل این داستان که ابرقهرمان ها می توانند از چشمانشان اشعه شلیک کنند، برگرفته از افسانه های یونان باستان می باشد. حالا دانشمندان این رویای قدیمی انسان را به حقیقت نزدیک کرده اند.

0

حتما شما هم با ابرقهرمان های کتاب های مصور آشنایی دارید و می دانید که خیلی از آن ها داران چشمان قدرتمند لیزری می باشند. در واقع، کل این داستان که ابرقهرمان ها می توانند از چشمانشان اشعه شلیک کنند، برگرفته از افسانه های یونان باستان می باشد. حالا دانشمندان این رویای قدیمی انسان را به حقیقت نزدیک کرده اند و لنز های جدید تماسی طراحی کرده اند که شلیک لیزر از چشم را ممکن می کند، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

شلیک لیزر از چشم شما با این لنزهای تماسی ممکن می شود!

لیزر بر روی اسکناس

استفاده از لنز، بدون نیاز به جراحی

چگونه ممکن است که بدون انجام هیچ گونه عمل جراحی، بتوان شلیک لیزر از چشم را محقق کرد؟ جواب ساده است: می توانیم لیزر را بر روی یک لنز تماسی قرار دهیم. البته این کار هم چالش های خاص خود را دارد. برای اینکه یک دستگاه انتشار لیزر را به صورت امنی بتوانیم بر روی چشمانمان بگذاریم، باید این دستگاه نازک و انعطاف پذیر باشد و در بینایی چشم ما دخالت نکند. در این جاست که تکنولوژی Malte Gather وارد می شود. شاید اسم این تکنولوژی را از اخبار سال ۲۰۱۱ که توانسته بود پرتوی لیزر را از یک سلول کلیوی فلورسنتی ایجاد کند شنیده باشید. از آنجایی که ایجاد لیزر از سلول های چشمی خیلی هیجان انگیزتر می باشد، بنابراین این تحقیقات پس از کلیه مستقیما برای سلول های چشمی ادامه یافت. اما به جای آن، در آخر این رویکرد زیست شناسانه منجر به کشف دستگاهی مکانیکی شد.

برای ساخت لنزهای لیزری، آزمایشگاه Gather نیاز به ساخت غشایی نرم داشت که تا به حال برای برای نصب لیزر از آن ها استفاده نشده بود. این غشا کمک می کند تا این لیزر تنها زمانی منتشر شود که دستگاه با لیزر دیگری روشن شود. آنها ابتدا پایه ای از PEDOT، یک پلیمر معمولی که در آب حل می شود ساختند. آن ها یک پلیمر دیگر را هم بر روی آن قرار دادند، سپس شبکه های فیدبک توزیع شده ای را بر روی آن نشاندند. این شبکه ها با لایه ی بعدی که از پلیمرهای نیمه رسانا ساخته شده است واکنش می دهند تا هر لیزری که با آن برخورد می کند را به لیزر دیگری که در جهت متفاوتی تابانده می شود تغییر دهند. سرانجام، کل این مجموعه درون آب قرار داده می شود که باعث می شود پایه سخت PEDOT حل شود. خب! حالا لیزر تماسی شما آماده است.

البته باز هم این لنز لیزری نمی تواند قدرت چشمان ابرقهرمان های داستان های مصور را برای ما به ارمغان بیاورد. در واقع، خیلی مهم است که نور منتشر شده بسیار کم و ضعیف باشد. چیزی که در داستان های کمیک به آن توجه نمی شود، این است که وقتی نور منتشر شد، این نور باید پایدار هم باقی بماند. بنابراین انرژی لیزرهایی که از این لنزها شلیک می شوند فقط به حدود یک نانو وات محدود شده اند که به اندازه ای قوی هست تا بتوان یک و نیم میلیون بار از آن ها استفاده کرد.

شلیک لیزر چشمی برای استفاده های روزانه!

البته برای سوپرمن شدن فعلا زود است و حالا حالاها انسان قادر نخواهد بود تا به وسیله ی این لیزرها بتواند تهاجم فرازمینی ها را رفع کند و اقدام به شلیک لیزر با چشم کند! ولی این لنزهای لیزری می توانند امنیت شخصی شما را تغییر دهند. این لیزرها می توانند با sci-fi vault code نهایی، سطح امنیت جدیدی برای اسکن عنبیه ی چشم اضافه کنند. اگر خواننده ی عنبیه قادر بود تا یک علامت لیزری را مانند چشم شما بخواند، آن گاه راه تقلب تبهکاران که با استفاده از عکس های HD از عنبیه، می توانند اسکن های چشمی را دور بزنند بسته می شود. “چشم لیزری” در آینده می تواند برای تشخیص اسکناس های جعلی هم به کار رود. مثلا لیزر را در یک اسکناس بر روی یک watermark (علامت چاپ سفید در متن کاغذ سفید) با تکنولوژی پیشرفته اجرا کنید و حقیقت بلافاصله آشکار خواهد شد.

می بینید؟ پیشرفت تکنولوژی دارد به سمتی می رود که ما برای حفظ امنیت خود دیگر جای خالی ابرقهرمان ها را حس نکنیم!

منبع: curiosity.com

شلیک لیزر از چشم شما با این لنزهای تماسی ممکن می شود! شلیک لیزر از چشم شما با این لنزهای تماسی ممکن می شود!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون