روش های مختلفی برای تزیین و یا ساخت جا حلقه ای وجود دارد که در این میان جا حلقه ایی های پارچه ایی که به شکل بالشتک دوخته می شوند طرفداران بیشتری دارند، دوخت جا حلقه ایی بسیار آسان است و با کمی دقت و توجه می توان زیباترین بالشتک ها را به عنوان جا حلقه ای تهیه نمود. اگر قصد ساخت کوسن جا حلقه ایی را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از آموزش ارائه شده در این زمینه دیدن نمایید.

آموزش ساخت جا حلقه ای پارچه ایی :

برای ساخت جا حلقه ای به شکل بالشتک برای عروس و داماد همانطور که در دوخت کوسن مبل نیز گفتیم، ابتدا باید پارچه را در ابعاد مشخص برش بزنید. جا حلقه ایی که امروز قصد ساخت آن را داریم، به شکل مربع است. ما در اینجا از پارچه ساتن استفاده کرده ایم که شما عزیزان می توانید علاوه بر ساتن، از انواع پارچه های حریر، تور، کتان براق و… نیز استفاده نمایید. دو تا مربع در ابعاد مناسب برش بزنید (پیشنهاد ما مربعی با ضلع ۱۷ تا ۲۰ سانتی متر است)

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

برای زیبایی این نوع جا حلقه ایی که می تواند انتخاب مناسبی برای حلقه ازدواج باشد، ما از نوعی نوار گیپور استفاده می کنیم، آن را در دو گوشه یکی از مربع ها بدوزید. برای مرتب شدن کار، ابتدا نوار را با دست کوک بگیرید و بعد از اطمینان، آن را با چرخ خیاطی بدوزید.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

حال دو تکه پارچه را روی هم قرار داده و سه تا از اضلاع را به یکدیگر متصل کنید.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

چند لایه پشم شیشه را به شکل مربع با ابعاد کوچکتر برش بزنید و بین دو پارچه ساتن قرار دهید. (مقدار پشم شیشه به اندازه بالشتک دلخواه شما بستگی دارد)

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

قسمت باز بالشتک را بدوزید و شروع به تزیین آن نمایید.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

برای تزیین جا حلقه ای می توانید از انواع روبان، مروارید و گل های تزیینی مختلف استفاده نمایید.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

ساخت جا حلقه ای ما به پایان رسید، امیدواریم ضمن لذت بردن از ساخت این جا حلقه ایی زیبا، آن را برای مراسم عقدتان تهیه نمایید.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

تزیین جا حلقه ای عروس و داماد :

حال که با روشی ساده برای ساختن جا حلقه ای آشنا شدید، می توانید به راحتی اقدام به دوخت بالشتک پارچه ای نمایید. در ادامه انواع مدل جا حلقه ای را ملاحظه می نمایید که هر یک به زیبایی تزیین شده اند و می توانند الگویی برای تهیه و تزیین جا حلقه ای شما باشند.

ساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتکساخت جا حلقه ای عروس و داماد با پارچه به شکل بالشتک

با آموزش مرحله به مرحله آموزش ساخت جا حلقه ایی برای عروس و داماد آشنا شدید، امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از آن اقدام به دوخت جا حلقه ای های متنوع و زیبایی برای خود و اطرافیانتان نمایید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی خیاطی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مفید و زیبا در این زمینه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.