آستان قدس 8 مجتمع رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی ساخته است


آستان قدس 8 مجتمع رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی ساخته است

بیرجند- دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به کیفیت مطلوب مجتمع‌های رفاهی ساخته‌شده توسط آستان قدس، گفت: آستان قدس 8 مجتمع رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی ساخته است.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کمیلی صبح یکشنبه در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار کرد: مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی خراسان جنوبی از منظر کمیت مشکل خاصی ندارد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: در مسیر بیرجند به مشهد و بیرجند به زاهدان حداقل فاصله بین نمازخانه‌ها و مساجد حدود ۳۰ کیلومتر و در مسیر بیرجند به طبس و طبس به تهران حدود ۵۰-۶۰ کیلومتر است.

کمیلی ادامه داد: از منظر کیفی نیز نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی متفاوت هستند که مجتمع‌های بین راهی ساخته‌شده توسط آستان قدس رضوی بهترین و بیش‌ترین امکانات را برای مسافران فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مجتمع رفاهی بین راهی ساخته‌شده توسط آستان قدس در مسیرهای برون‌شهری خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: آستان قدس برای ساخت مجتمع‌های رفاهی دیگر در خراسان جنوبی نیز برنامه‌ریزی کرده است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: اما برخی از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی از منظر وضعیت بهداشتی، تأمین روشنایی و سایر امکانات لازم وضعیت مطلوبی ندارد که در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

کمیلی اظهار کرد: به عنوان مثال در سه راه جعفریه در مسیر طبس امکانات لازم در آن مکان برای رفاه و آرامش مسافر وجود ندارد که امیدواریم این مشکل با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی به زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته حدود دو هزار مَهر در نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی توزیع شده است، ادامه داد: با این وجود برخی از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی از این منظر با مشکل مواجه بوده و مَهرهای تمیز و مناسب برای نماز در آنجا وجود ندارد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: هر سال یک تیم متشکل از یک نماینده از استانداری، ستاد اقامه نماز، راهداری و بهداشت از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی بازدید می‌کنند که در ایام نوروز و تابستان این بازدیدها افزایش پیدا می‌کند.

کمیلی افزود: تعیین دقیق قبله و رسیدگی به وضعیت فضای جلوی مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی از دیگر مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: امسال شهرستان قائن میزبان چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع راهکارهای جذب به نماز است.

کد خبر 4301349

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)