تولید تجمعی 655 میلیون بشکه نفت از میدان کرنج طی 10 سال آینده


تولید تجمعی 655 میلیون بشکه نفت از میدان کرنج طی 10 سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به امضای قرارداد توسعه میدان کرنج اظهار کرد: با امضا و اجرای قرارداد توسعه‌ای میدان کرنج در قالب الگوی قراردادی این شرکت، در مجموع 655 میلیون بشکه نفت طی 10 سال آینده در این میدان تولید می‌شود.

تولید تجمعی 655 میلیون بشکه نفت از میدان کرنج طی 10 سال آینده
به گزارش فانوس، بیژن عالی‌پور در مراسم امضای موافقتنامه توسعه میدان کرنج با اعلام خبر فوق افزود: در صورتی که توسعه این میدان در دستور کار قرار نگیرد، تولید تجمعی میدان کرنج در ۱۰ سال آینده ۳۵۳ میلیون بشکه خواهد بود که در مقایسه با ۶۵۵ میلیون بشکه مدنظر با فرآیند توسعه، بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار ارزش‌آوری کمتری به همراه خواهد داشت. تولید تجمعی کرنج طی ۴۰ سال آینده با اجرای قرارداد توسعه‌ای، حدود ۲ میلیارد بشکه است.

عالیپور با بیان اینکه موافقتنامه امروز حداکثر ظرف ۲ ماه آینده به قرارداد منتهی می‌شود، ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس درباره میزان سرمایه‌گذاری، اجزای طرح توسعه، میزان تزریق گاز و تولید نفت برای دوره ۱۰ ساله به توافق رسیده‌اند. اعتبار برآورد شده برای این پروژه را حدود 1.2 میلیارد دلار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه این شرکت در قالب الگوی قراردادی خود تاکنون ۱۸ تفاهمنامه با شرکت‌های داخلی و خارجی برای میدان‌های شادگان، کرنج، رگ سفید و پارسی امضا کرده است، گفت: اکنون کرنج به نتیجه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟