کمیته اطلاعاتی سنا به ریاست هاسپل بر سیا رأی مثبت داد


کمیته اطلاعاتی سنا به ریاست هاسپل بر سیا رأی مثبت داد

کمیته اطلاعاتی سنا با رأی مثبت به هاسپل، او را برای تایید نهایی صلاحیت به صحن اصلی سنا معرفی کرد.

به گزارش مشرق، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز چهارشنبه در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد، به انتصاب «جینا هاسپل» به عنوان رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) رأی مثبت داد.

بیشتر بخوانید:

دفاع ترامپ از طراح شیوه‌های خشن شکنجه

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»، در جریان رأی‌گیری درباره صلاحیت هاسپل، ۱۰ نفر از سناتورها به انتصاب وی رأی مثبت دادند و ۵ نفر با این انتصاب مخالفت کردند.

با رأی مثبت کمیته اطلاعاتی، تنها یک مرحله دیگر تا انتصاب هاسپل به ریاست سنا باقی مانده و اکنون صلاحیت او باید در صحن اصلی سنا تایید شود.

در تاریخ کنگره آمریکا به ندرت پیش آمده که کمیته تخصصی صلاحیت نامزد یک سمت را تایید کند و صحن اصلی به او رأی منفی بدهد.

هاسپل که از عوامل کهنه‌کار آژانس جاسوسی آمریکا به شمار می‌آید، در تمام طول مدت خدمت ۳۳ ساله‌اش در سیا تحت پوشش فعالیت کرده و پیش از این تقریبا هیچ عکسی از او وجود نداشت.

سال ۲۰۱۴ کمیته اطلاعاتی سنا گزارشی را درباره برنامه موسوم به «ضدتروریسم» آمریکا منتشر کرد که نشان می‌داد در یکی از بازداشتگاه‌های سری سیا که تحت مدیریت هاسپل قرار داشته، بازداشت‌شدگان مورد شکنجه‌های روحی و جسمی قرار می‌گرفته‌اند. همین سابقه و برخی گزارش‌ها مبنی بر تلاش او برای نابود کردن مدارک شکنجه بازداشت‌شدگان، موجب شده بود تا حتی برخی از جمهوری‌خواهان نیز با انتصاب وی به ریاست سیا مخالف باشند.

او در جریان جلسه بررسی صلاحیت در کمیته اطلاعات سنا گفت در صورت ریاست بر سیا از شکنجه زندانیان حمایت نخواهد کرد. هاسپل در صورت تایید صلاحیت در صحن اصلی سنا، اولین رئیس زن آژانس جاسوسی آمریکا خواهد بود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه