نخستین خودروهای حمل جوجه تا مرداد امسال تولید می شود


نخستین خودروهای حمل جوجه تا مرداد امسال تولید می شود

نخستین خودروی ویژه حمل جوجه یک روزه ، مرغ زنده و تخم مرغ نطفه دار با مشارکت بخش خصوصی و خودروسازی بهمن تا مرداد امسال در کشور تولید و بومی سازی می شود.

نخستین خودروهای حمل جوجه تا مرداد امسال تولید می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حسن رکنی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در همایش معرفی خودروی حمل جوجه که امروز با حضور فعالان صنعت مرغداری در هتل المپیک برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه اصلاح و نوسازی شبکه حمل و نقل صنعت مرغداری­ از اولویت های معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است افزود: سالانه در کشور بیش از یک میلیارد و 300 میلیون قطعه جوجه گوشتی و تخم گذار در کشور تولید می شود با توجه به این عدد قابل توجه در تولید ، استفاده از خودروهای ویژه حمل و نقل به منظور افزایش بهره وری ضروری است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تولید 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ مقام هفتم را در این زمینه در جهان دارد بنابراین ایجاد ساختار استاندارد در حمل و نقل صنعت مرغداری ضروری است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اجرای روشهای استانداری برای افزایش کیفیت شرط لازم است اما کافی نیست قطعا ارتقای استاندارد حمل و نقل در صنعت مرغداری از ضروریات است و باید در این مسیر به حفظ موازین بهداشتی و سلامت محموله توجه شود.
رکنی افزود: در حال حاضر خودروی خاصی برای حمل استاندارد جوجه، تخم مرغ نطفه دار و مرغ زنده در کشور نداریم و شاهدیم که این محموله حتی با مینی بوس، خودروی شخصی و وانت نیز جابه جا می شود.
وی گفت: گاهی اوقات این محموله حساس 48 ساعت در شرایط نامناسب در مسافت های طولانی جابه جا می شود و این مسئله سبب افت میزان تولید گوشت و جوجه در مرغداری ها می شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: یک میلیارد و 300 میلیون قطعه جوجه تولید می شود که به علت جابه جایی غیراصولی با خودروهای غیراستاندارد در پایان دوره تولید اگر فقط 100 گرم از وزن مرغها کم کشود در پایان هر دوره 45 روزه تولید 130 هزارتن از تولید به علت حمل و نقل نامناسب از دست می رود.
رکنی گفت: با تولید خودروی ویژه حمل جوجه شاهد افزایش بهره وری در تولید در صنعت مرغداری خواهیم بود.
وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به بخش خصوصی در تمام زمینه ها بویژه کاهش تعرفه های بازرگانی آمادگی دارد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی پیوند بین دو صنعت خودروسازی و صنعت مرغداری را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد شرایط مناسبی برای تولید فراهم شود.
احمدرضا رزازی مدیر عامل شرکت خصوصی تولید کننده خودروی ویژه حمل جوجه نیز در این همایش از بومی سازی تولید این خودرو در صنعت کشور خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد با شرکت هلندی ایران به عنوان مرکز تولید این خودرو و صادرات آن به کشورهای منطقه فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: زیرساختهای خدمات پس از فروش نیز حداکثر تا تیرماه امسال ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تولید کننده خودروی ویژه حمل جوجه گفت: این خودرو در قالب سه اندازه کابین طراحی شده و قرار است بر روی خودروهای ایسوزو نصب شود.

حمل و نقل استاندارد از خروج سرمایه از صنعت مرغداری جلوگیری می کند
دبیر انجمن جوجه یک روزه کشور گفت:​ حمل و نقل استاندارد از خروج 760 میلیارد تومان پول که ناشی از هدررفت حمل و نقل نامناسب است جلوگیری می کند.
غلامعلی فارغی در همایش معرفی خودروی حمل جوجه با اشاره به اینکه خسارات ناشی از حمل و نقل نامناسب و غیر استاندارد در صنعت مرغداری قابل توجه است افزود: بخش خصوصی با همکاری فعالان صنعت مرغداری و صنعت خودروسازی پس از دو سال موفق شد نخستین خودروی ویژه حمل و نقل استاندارد در صنعت مرغداری را بومی سازی و تولید کند.
وی گفت: با استفاده از خودروی استاندارد در حمل و نقل صنعت مرغداری خساراتی که تاکنون به علت استفاده از حمل و نقل غیر استاندارد به این صنعت وارد می شد به صورت نقدینگی وارد صنعت خواهد شد.
دبیر انجمن جوجه یک روزه کشور از مسئولان سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی خواست برنامه زمانبندی برای اصلاح شبکه حمل و نقل صنعت مرغداری تنظیم و ابلاغ کنند.
فارغی افزود: بخش لیزینگ برای ارائه تسهیلات به مرغداران به منظور خرید خودروهای ویژه حمل جوجه باید با همکاری بانک ها فعال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس