سازمان های مردم نهاد پل بین مردم و دولت هستند


سازمان های مردم نهاد پل بین مردم و دولت هستند

قزوین- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: سازمان های مردم نهاد پل بین مردم و دولت هستند.


به گزارش خبرنگار مهر، حسن پسندیده روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد محیط زیستی که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: تشکل های محیط زیستی نقش بسزایی در حفاظت و حراست محیط زیست و جلوگیری از تخریب ها و آسیب ها به آن دارند و بدون هیچ چشمداشتی با علاقه وافر در این حوزه فعالیت می¬کنند و به مانند پل ارتباطی بین مردم و دولت عمل می کنند.

وی خواستار ارتباط و همکاری بیشتر سازمانهای مردم نهاد با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین شد و افزود: با توجه به نقش آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، تشکل ها ظرفیت های خوبی در این زمینه دارند و می توانند با همکاری کانون های دانشجویی و رسانه ها نقش ارزنده ای در این زمینه ایفا کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سپس با اشاره به ظرفیت ها و تهدیدهای محیط زیستی استان قزوین، تصریح کرد: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بالایی در حوزه محیط زیست دارد و تنوع زیستی این استان بی¬نظیر است و البته اثرات تخریبی را در بعضی مکان ها می توان دید. با این حال دغدغه های محیط زیستی استان نسبت به بقیه نقاط کشور کمتر است.

پسندیده سپس به موضوع باغستان های سنتی استان قزوین اشاره کرد و گفت: باغستان های سنتی قزوین با قدمت بیش از هزار سال به عنوان یک میراث تاریخی به شمار می آید و باید به دقت از آن مراقبت کنیم چرا که تخریب آن بر شرایط آب و هوایی شهر قزوین تأثیر بدی خواهد گذاشت و نکته دیگر رعایت حقوق باغداران و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری های مربوط به باغستان هاست.

وی یادآور شد: مدیریت جدید قطعاً به دنبال کارهای نمایشی نخواهد بود و اهتمام ما جدیت بیشر برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست استان می باشد و بدیهی است نگاه به مقوله محیط زیست باید فرگیر بوده و از یکجانبه¬گرایی پرهیز شود چرا که ما نیاز به توسعه داریم به شرط تحقق توسعه پایدار که در آن کمترین خسرات و آسیب به محیط زیست وارد شود.

سازمان های مردم نهاد نیز در این جلسه به معرفی برنامه¬ها و فعالیت¬های خود پرداختند و دغدغه ها و نگرانی¬های خود را در حوزه محیط زیست استان بیان کردند و خواستار همکاری جدی محیط زیست استان قزوین با تشکل ها شدند.

کد خبر 4298256

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی