نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش


نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

شما می توانید از روش های مختلفی برای پاک کردن لاک  روی ناخن استفاده کنید اما گاهی هنگام لاک زدن ، لاک روی فرش، لباس، مبل و… می ریزد. در این مواقع باید چه کنیم؟ نبض ما– در این مطلب نحوه  پاک کردن لاک روی هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم. بهترین […] نوشته نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش اولین بار در نبض ما پدیدار...

شما می توانید از روش های مختلفی برای پاک کردن لاک روی ناخن استفاده کنید اما گاهی هنگام لاک زدن ، لاک روی فرش، لباس، مبل و… می ریزد. در این مواقع باید چه کنیم؟

نبض ما– در این مطلب نحوه پاک کردن لاک روی هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم.

بهترین نوع لاک پاکن کدام است؟

برای پاک کردن لاک از روی ناخن، بهترین گزینه استفاده از لاک پاک کن و استون های بدون الکل است زیرا الکل ماده مناسبی برای ناخن ها نبوده و ممکن است اثر سفیدی و لک بر روی ناخن به جا بگذارد.

البته برای پاک کردن لاک ناخن، استفاده از حلال های قوی توصیه نمی شود زیرا می تواند به ناخن های شما آسیب برساند و به طور کلی، مواد شیمیایی می تواند خطرناک باشد.

استفاده از الکل و محصولات حاوی الکل معمولا اولین گزینه برای پاک کردن لاک محسوب می شود. هرچه محتویات الکل قوی تر باشد این کار بهتر صورت می گیرد. البته اولین گزینه می تواند الکل ایزوپروپیل باشد، اما سایر محصولات حاوی الکل هم ممکن است در آن ها وجود داشته باشد.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

از جمله مواد پاک کننده لاک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عطر اسپری اسپری دئودورانت الکل

البته در نظر داشته باشید که الکل نباید اولین گزینه شما برای پاک کردن لاک باشد. شما می توانید با استفاده از سرکه سفید یا محلول سرکه مخلوط با آب لیمو، لاک ناخن خود را پاک کنید.

سرکه به عنوان یک پاک کننده قوی و مناسب، معمولا در منزل دسترس است. برای بیشتر شدن اثر پاک کنندگی، شما می توانید نصف لیمو یا حتی آب پرتقال را فشار دهید و به سرکه اضافه کنید.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

قبل از تلاش برای پاک کردن لاک ناخن، شما می توانید 10 تا 15 دقیقه ناخن را خیس کنید. استفاده از خمیر دندان های مختلف هم گزینه مناسبی است. به طور کلی، خمیر دندان سفید به بهترین نحو عمل کرده و می تواند به راحتی لاک را از ناخن پاک کند.

همچنین ، مخلوط کردن مایع هیدروژن پراکسید با کمی آب گرم و خیس کردن ناخن به مدت 10 دقیقه، هم می تواند اثر پاک کنندگی خوبی داشته باشد. اگر در این ترکیب، از یک فنجان آب گرم استفاده می کنید، دو فنجان پراکسید هیدروژن به آن اضافه کنید.

نحوه پاک کردن لاک از روی فرش

ممکن است که بسته به نوع فرش و اندازه لاکی که بر روی فرش ریخته است، مجبور شوید تا چند روش را امتحان کنید تا با استفاده از یکی از روش ها، موفق به پاک کردن اثر لاک از روی فرش شوید.

پس از بررسی لاک ریخته شده بر روی فرش و ارزیابی جنس و نوع فرش، می توانید از یکی از روش ها برای حذف آن استفاده کنید.

در ابتدا، با استفاده از یک پارچه اسفنجی نرم و مقداری پاک کننده پنجره و سطوح، محل مورد را پاک کنید. این کار را به آرامی انجام داده و چندین مرتبه جای لک شده را با آب بشوئید و خشک کنید.

به احتمال زیاد، لکه های لاک پاک خواهد شد.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

روش دیگرهم استفاده از اسپری پاک کننده و یا اسپری مو و اضافه کردن مقدار زیادی آب است. با استفاده از اسپری موی خانگی، 15 بار و به طور مستقیم روی لکه را اسپری کنید.

دو تا سه دقیقه محل لک شده را با مسواک بتراشید تا لکه از بین برود. این فرایند را سه تا چهار بار تکرار کنید تا زمانی که لکه لاک از بین برود.

مطالب مرتبط

10 تا از بهترین رمان هایی که نخوانده اید

تست هوش ریون چیست؟

با رعایت این نکات کارفرما شوید

چطور در محل کار فعال بمانیم؟

اگر راه حل های فوق کارآمد نبوده و لاک از روی فرش حذف نشد، از روش های دیگری برای پاک کردن لاک استفاده کنید. به یاد داشته باشید همیشه قبل از انجام هر روشی، از قبل، به عنوان تست، بخشی از فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی دور از دید را آزمایش کرده و سپس این کار را انجام دهید.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل

برای پاک کردن هر نوع لکه ای از روی مبل، معمولا از روش های مختلفی می توان استفاده کرد.

اما به خاطر داشته باشید که هر روشی را که به کار می برید باید به سرعت انجام دهید زیرا هر چه زودتر جای لکه را پاک کنید، سریعترحذف می شود و ماندگاری آن زیاد نخواهد بود.

در مورد مبل هایی که دارای روکش هستند، می توان به راحتی روکش را خارج کرده و اقدام به پاک کردن لکه کرد.

در این زمان شما می توانید با استفاده از یک چاقوی کوچک، لاک را تراشیده و سپس، با کمی استون، لکه را پاک کنید.

در صورتی که رنگ لاک خیلی تیره باشد، شما باید از لاک پاک کنی استفاده کنید که استون نداشته باشد.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

اما در مورد مبل هایی که روکش ندارند و یا روکش آن ها را نمی شود خارج کرد و یا در صورتی که لکه لاک روی دسته های مبل باشد، در ابتدا باید لاک را تراشیده و از یک پارچه آغشته به آستون و یا اسپری مو استفاده کنید.

شما می توانید کمی استون را روی محل لکه شده ریخته و پس از مدت زمان کوتاهی آن را با پارچه پاک کنید.

همچنین می توانید از انوع پاک کننده برای حذف لاک روی مبل، استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که پارچه را خیلی محکم نکشید تا به بافت مبل آسیبی نرسد.

پس از پاکسازی کامل جای لکه از روی مبل، می توانید از آب سرد استفاده کنید.

در مورد مبل هایی که رنگ تیره دارند، می توانید از آب و کمی مایع ظرف شویی استفاده کرده و اقدام به شستشو کنید. اما هیچوقت از آب داغ استفاده نکنید.

نحوه پاک کردن لاک از روی لباس

در صورتی که بر روی لباس شما لاک ریخته باشد، در ابتدا با توجه به نوع شستشوی لباس مورد نظر، آن را بشویید.

البته دقت کنید که در صورتی که نوع الیاف لباس شما از جنس الیاف مخصوصی مانند مد اکریلیک و تری‌استات باشد، هیچوقت خودتان اقدام به پاک کردن لکه لاک نکنید.

بهتر است که آن را به خشک شویی ببرید زیرا در صورتی که برای پاک کردن لکه لاک از استون استفاده کنید، به احتمال زیاد، لباس شما پاره و یا سوراخ می شود.

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش

اما در صورتی که جنس لباس شما از الیاف خاصی نباشد، می توانید از استون استفاده کنید. زمانی که لکه لاک از روی لباس شما پاک شد، لباس را با آب نیمه گرم بشویید تا زمانی که تمام اثرات استون از لباس خارج شود.

اگر پس از پاکسازی همچنان جای لکه روی لباس باقی بود می توانید از لکه برهای مخصوص لباس استفاده کنید. پس از شستشو ، لباس را پهن کنید تا کاملا خشک شود.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:www.wikihow.com

نحوه پاک کردن لاک از روی مبل و فرش
امتیاز شما :


سیسمونی جنسی ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش