ناتوانی مردان در روابط زناشویی، دلیل و درمان


ناتوانی مردان در روابط زناشویی، دلیل و درمان

شناخته شده ترین داروها ، داروهای ضدافسردگی از قبیل Prozac و یا آرام بخش هایی از قبیل والیوم هستند که هر دو می توانند در تمایل زنان و مردان تأثیر گذار باشند .

نقص عملکرد جنسی در مرد (impotence) نیز نامیده می شود که عبارت است از ناتوانی در به دست آوردن نعوظ (erection) ، عدم توانایی در حفظ نعوظ کافی برای مقاربت و همچنین ناتوانی در انزال به صورت مداوم .

زمانی علت این مشکل را مسائل عاطفی می دانستند . اما امروزه پزشکان بیماریهایی همچون فشارخون بالا ، نارسایی کلیه ، بیماری های قلبی زود رس ، مشکلات پروستات ، افسردگی و علاوه بر این ها زیاده روی در مصرف الکل و در بعضی از مردان استعمال سیگار را علل این بیماری می دانند .

استرس مزمن و برخی از داروها از قبیل داروهای فشار خون بالا و داروهای ضد افسردگی نیز می توانند نقش داشته باشند .

معمولاً چه داروهایی باعث کاهش جنسی در مردان و زنان می شود ؟

شناخته شده ترین داروها ، داروهای ضدافسردگی از قبیل Prozac و یا آرام بخش هایی از قبیل والیوم هستند که هر دو می توانند در تمایل زنان و مردان تأثیر گذار باشند . قرص های ضد حاملگی و نیز بعضی از فرمولاسیون های HRT استفاده شده در درمان علائم یائسگی می تواند در زنان باعث کاهش تمایل بشوند .

داروهایی که باعث ایجاد ضعف جنسی در مردان می شوند عبارتند از : برخی داروهای فشار خون ، آنتی هیستامین های استفاده شده برای سرماخوردگی یا آلرژی ، برخی از داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی (NSAIDS) مثل ایبوپروفن ، داروهای سوزش معده از قبیل Tagamet ,Zantac,Pepcid بعضی از داروهای پایین آورنده چربی و برخی از داروهای مورد استفاده در درمان بیماریهای پارکینسون و سرطان .


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی