گیلان اولین تولید کننده گیاهان دارویی کشور/150گیاه شناسایی شد


گیلان اولین تولید کننده گیاهان دارویی کشور/150گیاه شناسایی شد

رشت-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه گیلان نخستین تولیدکننده گیاهان دارویی در کشور است، گفت: 150 گونه گیاهان بومی و غیربومی شناسایی شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر ٬ شاهرخ یوسف زاده چابک در دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» با بیان این که برای کسب هر موفقیتی تلاش های زیادی صورت می گیرد، گفت: اختصاص ماموریت بسته گیاهان دارویی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرصت مغتنمی برای استان گیلان است.

وی با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی ده سال آینده برای رسیدن به افق «پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم» اظهار کرد: در این راستا فرصت بسیار خوبی برای گسترش گیاهان دارویی فراهم شد و تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هر دو در استان گیلان شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه گسترش کشت و تولید گیاهان دارویی را ماموریت ویژه دانشگاه عنوان و افزود: باغ گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و استان گیلان به لحاظ دارا بودن شرایط اقلیمی خاص (جلگه، جنگل، مرتع و اقیلم خشک) شرایط خاص و مناسبی برای پرورش و کشت گیاهان دارویی دارد.

وی با بیان اینکه رونق اقتصاد گیلان در آینده، از گیاهان دارویی خواهد بود، تصریح کرد: با ایجاد زیر ساخت های لازم بی تردید اقتصاد گیاهان دارویی از منابع زیر زمینی بیشتر خواهد بود.

یوسف زاده ادامه داد: با توجه به پتانسیل و توانمندی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، باغ گیاهان دارویی در محوطه این دانشکده، تاسیس شد و بیش از ۱۵۰ گونه گیاهان بومی و غیر بومی با اطلاعات کامل علمی در حال شناسایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استان گیلان رانخستین تولید کننده گیاهان دارویی در کشور دانست و یادآورشد: بسیاری از گیاهانی که مردم گیلان در غذاهای خود استفاده می کنند، خاصیت دارویی دارد.

کد خبر 4295324

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟