نیازمند مدیریت و آگاهی‌بخشی فرهنگ استفاده از فضای مجازی هستیم


نیازمند مدیریت و آگاهی‌بخشی فرهنگ استفاده از فضای مجازی هستیم

گروه فرهنگی- معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای از مهم‌ترین اموری است که جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم را تهدید می‌کند لذت نیاز به مدیریت و آگاهی بخشی در زمینه فرهنگ استفاده بهینه دارد.

نیازمند مدیریت و آگاهی‌بخشی فرهنگ استفاده از فضای مجازی هستیم

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علاءالدین صفی خانی گفت: در فضای مجازی بیش از آنکه هویت برای فرد مطرح باشد، دانش‌آموز یا نوجوان سعی در ارائه افکار و علایق و اندیشه‌های خود دارد که این خود بسیار خطرناک است.
وی افزود: این روزها شاهد اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان در جامعه هستیم این در حالی است که جوانان در این محیط‌ها از آسیب‌پذیری بالایی برخوردارند به ویژه افرادی که در دوره نوجوانی و جوانی و زمان حساسیت‌های دوران بلوغ را طی می‌کنند.
حجت‌الاسلام صفی خانی اظهار کرد: سایت‌های غیراخلاقی و کلاه‌برداری که امروزه تعداد آن‌ها کم نیست به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، خانواده‌ها و متخصصان به دلیل استفاده نادرست از وسایل ارتباط‌جمعی تبدیل شده است که بر روح، روان و شخصیت افراد تأثیر می‌گذارد.
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را از مهم‌ترین اموری است که جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم را تهدید می‌کند چرا که اگر زندگی بشر در راه هدف اصلی انسانی باشد، این همه مشکلات ندارد و مشکلات کنونی نیز ناشی از آن است که هم خود را و هم هدف اصلی را گم کرده است.
حجت‌الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان امروز کاملاً عاشق فضای مجازی بوده و در آن غوطه ور است که نیاز به مدیریت و آگاهی بخشی در زمینه فرهنگ استفاده بهینه دارد.
وی ادامه داد: فضای مجازی به‌عنوان ابزاری جهت سهولت در ایجاد ارتباط در جامعه ایرانی از محبوبیت خوبی برخوردار است که این خود هم یک فرصت و هم تهدید تلقی می‌شود.
حجت‌الاسلام صفی خانی تصریح کرد: افزایش فرصت‌های آموزشی و آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف از فرصت‌هایی است که توسط فضای مجازی انجام گرفته است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس