سامسونگ ممکن است هدست واقعیت افزوده خود را قبل از اپل معرفی کند


سامسونگ ممکن است هدست واقعیت افزوده خود را قبل از اپل معرفی کند

طبق آخرین گزارش‌ها، قرار است در آینده‌ی نزدیک و در نمایشگاه IFA2018، سامسونگ هدست واقعیت افزوده را معرفی کند. این رونمایی قبل از معرفی هدست اپل در سال 2020 صورت خواهد گرفت.

دو هفته پس از آنکه مشخص شد اپل در حال کار روی هدست واقعیت افزوده‌ای است که از دو نمایشگر با رزولوشن 8K بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی نیز دارد، اخباری به گوش می‌رسد که رقیب کره‌ای اپل نیز دست به کار شده و قرار است با همکاری مایکروسافت، هدست واقعیت افزوده خود را در IFA 2018 معرفی کند. این رویداد نمایشگاهی مهم شهریور امسال در شهر برلین برگزار خواهد شد.

طبق گفته The Korea Times هدستی که توسط سامسونگ و مایکروسافت در حال توسعه است، یک هدست قدرتمند است که همزمان از واقعیت مجازی (virtual reality یا همان VR) و واقعیت افزوده (augmented reality یا همان AR) پشتیبانی می‌کند. شاید در گذشته سامسونگ و مایکروسافت روابط خوب و دوستانه‌ای با یکدیگر نداشته‌اند؛ اما با گذشت زمان و تغییر در برخی از سیاست‌ها، کوریا تایمز معتقد است که سامسونگ و مایکروسافت در حال توسعه هدست‌های بی سیمی هستند که قیمت زیادی دارند و به صورت همزمان از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند.

پیش بینی می‌شود که سامسونگ از پردازنده‌های داخلی، OLED ها و سنسورهای ساخت خودش در این هدست خاص استفاده کند. در همین حال طبق آخرین اخبار، مایکروسافت در برخی از حق امتیازهای خود با سامسونگ تجدید نظر کرده است و در تلاش است تا در بحث واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رویکرد جدیدی را با همکاری این غول کره‌ای در پیش گیرد. رویکردی که در آن اکوسیستمی غنی از بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی گنجانده شده است که موجب تشویق کاربران برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌گردد. متاسفانه هیچگونه جزییات خاصی در مورد برنامه مشترک سامسونگ و مایکروسافت اعلام نشده است.

مشخص نیست که چه زمانی این هدست معرفی خواهد شد و باید توجه به این موضوع داشته باشیم که سامسونگ در بحث پیروی از زمان بندی پیش بینی شده سابقه خوبی ندارد (دستیار مجازی بیکسبی و مدت زمان معرفی و عرضه آن را به یاد آورید). سامسونگ امسال در تقویم خود رونمایی از گلکسی نوت 9 را نیز در پیش دارد و تمرکز بر روی این محصول ممکن است معرفی و عرضه هدست واقعیت افزوده جدید را به تعویق بیاندازد. هرچندکه رقابت شدید بین اپل و سامسونگ شاید باعث ترغیب کره‌ای‌ها برای معرفی سریع‌تر هدست واقعیت افزوده منحصر به فردشان شود.

بیشتر بخوانید:
عکس‌های لو رفته از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با رنگ قرمز بورگاندی
چرا بریدگی آیفون 10 از گوشی‌های اندرویدی سر درآورده است
اپل اپلیکیشن‌های متجاوز به حریم خصوصی کاربران را حذف کرد
مقایسه دوربین آیفون 10، گلکسی اس 9 پلاس، پی 20 پرو و وان‌پلاس 5T
هولولنز 2 از نسل جدید سنسورهای کینکت بهره خواهد برد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!