خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجان


خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجان خورش بامیه با مرغ و بادمجان,خوراک بامیه با گوشت,خوراک بامیه با مرغ,خورش بامیه مواد لازم برای خورش بامیه و بادمجان بامیه  500 گرم مرغ تمیزکرده  1 عدد بادمجان قلمی یک اندازه  6 عدد پیاز...

فهرست سرفصل ها

خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجان مواد لازم برای خورش بامیه و بادمجان طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان نکاتی برای پخت خورش بادمجان خواص بامیه کمک به کاهش قند و چربی خون رفع کم خونی تقویت سیستم ایمنی بدن درمان یبوست و کمک به کاهش وزن درمان ناراحتی های گوارشی مفید برای مبتلایان به گواتر تقویت استخوان ها کمک به درمان عفونت های مجاری تنفسی
خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجان
به این مطلب چند ستاره میدی ؟

خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجان

خورشت بادمجان با بامیه|طرز تهیه “خورش بامیه” با مرغ و بادمجانخورش بامیه با مرغ و بادمجان,خوراک بامیه با گوشت,خوراک بامیه با مرغ,خورش بامیه

مواد لازم برای خورش بامیه و بادمجان

بامیه 500 گرم مرغ تمیزکرده 1 عدد بادمجان قلمی یک اندازه 6 عدد پیاز سرخ کرده 250 گرم غوره 250 گرم رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری روغن 150 گرم نمک و فلفل به قدر کافی

طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان

مرغ را با یک لیوان آب، پیاز، رب گوجه فرنگی و کمی نمک و فلفل در حرارت کم می گذاریم بپزد تا آب آن حدود نصف لیوان شود. کناره‌ بادمجان های پوست کنده را چاک می دهیم و با نمک در روغن با حرارت ملایم سرخ می کنیم، سپس مرغ را خرد می کنیم، استخوان های درشت آن را می گیریم و کنار می گذاریم.

غوره را می شوییم و کمی نمک به آن می زنیم و در هر چاک بادمجان کمی غوره می ریزیم. بامیه ها را در ظرف مرغ می ریزیم و می گذاریم در حرارت ملایم کمی بپزد، سپس بادمجان ها را روی آن می چینیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم چند جوش بزند تا جا بیفتد.

نکاتی برای پخت خورش بادمجان

برای گرفتن روغن اضافی، بادمجان‌ها را در آبکش فلزی می چینیم و آبکش را در ظرفی قرار می دهیم. ظرف را چند دقیقه در فر با حرارت ملایم می گذاریم. به این ترتیب روغن اضافی بادمجان ها ته ظرف باقی می ماند.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت

نکته: در اروپای شرقی در اطراف دریای مدیترانه بیش از سایر نقاط از بامیه مصرف می‌ کنند. در ترکیه بامیه را خشک و برای مصرف زمستان ذخیره می‌کنند. در ایران برای تهیه خورش بامیه از آن استفاده می‌شود که غذای معروف جنوب ایران است.

خواص بامیه

کمک به کاهش قند و چربی خون

فیبر موجود در گیاه بامیه به کلسترول موجود در غذا چسبیده و از جذب شدن آن توسط سلولهای بدن پیشگیری می کند. همچنین به دلیل دارا بودن بامیه از مقدار کافی پتاسیم، برای بیماران مبتلا به فشار خون خوراکی مفیدی محسوب می گردد. افرادی که دچار چربی خون و فشار خون بالا هستند بهتر است بامیه را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

رفع کم خونی

بامیه سرشار از فولات و آهن است و بنابراین مصرف آن برای درمان کم خونی مفید می باشد. مواد مغذی و ویتامین های موجود در بامیه به طور کلی باعث افزایش قوای جسمانی بدن می گردد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از خواص بامیه تقویت سیستم ایمنی بدن است. وجود انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین ث می تواند حدود 36 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. ویتامین ث یکی از مواد موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها و … است.

درمان یبوست و کمک به کاهش وزن

فیبر بالای موجود در بامیه باعث شده که یکی از خواص بامیه استفاده از آن در رژیم‌های لاغری و کاهش وزن باشد. همچنین مصرف بامیه نیز همانند سایر سبزیجات به درمان یبوست در افراد مبتلا کمک می کند.

درمان ناراحتی های گوارشی

مصرف بامیه باعث بهبود اختلال و التهابات گوارشی نظیر زخم و ورم معده، روده تحریک‌پذیر و سایر مشکلات دستگاه گوارش می شود. همچنین بامیه دارای خاصیت ضدعفونی کننده می باشد و کرم معده و کرمک را از بین می برد.

مفید برای مبتلایان به گواتر

در برگ و ساقه‌ بامیه، مقدار زیادی ید وجود دارد، در نتیجه برای بیماران گواتر مفید است.

تقویت استخوان ها

کلسیم موجود در بامیه برای تقویت استخوانها و پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص بامیه پیشگیری از آرتروز و روماتیسم است.

کمک به درمان عفونت های مجاری تنفسی

لعاب و مواد لزج در بامیه، سینه های خسته و کوفته را نرم و گرفتگی صدا آواز را باز می کند.

نکته: با توجه به طبع سرد بامیه، افراد دارای مزاج سرد بهتر است بامیه را همراه با ادویه‌ های گرم نظیر دارچین و زنجبیل مصرف کنند.

منبع : bartarinha.ir–setare.com

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس