افتتاح 2 کلینیک در کرمانشاه و مرکز درمان بیماری ریوی با حضور وزیر بهداشت


افتتاح 2 کلینیک در کرمانشاه و مرکز درمان بیماری ریوی با حضور وزیر بهداشت

دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی "فارابی" و "شهید فتاحی" با حضور وزیر بهداشت، امروز (20 اردیبهشت) در کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه افتتاح این دو کلینیک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی "فارابی" و "شهید فتاحی" هر کدام در زیربنای 23 هزار مترمربع احداث شده‌اند.

وی افزود: برای ساخت هر یک از کلینیک‌ها 6 میلیارد تومان و برای تجهیز آنها 3.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هر کدام از این کلینیک‌ها در چهار طبقه شامل 54 اتاق هستند که 40 اتاق آن مطب پزشکان است. همچنین بخش‌های دیگر شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق احیا نیز برای این دو کلینک در نظر گرفته شده است.

با حضور وزیر بهداشت، مرکز درمان بیماری ریوی "نسیم" (سل مقاوم به درمان) در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر علی سروش رییس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، امروز (20 اردیبهشت) در حاشیه آیین افتتاح این مرکز که در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) واقع است در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع ساخت این مرکز از سال 1394 گفت: برای ساخت این مرکز با زیربنای 500 مترمربع بیش از 2.5 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی، ظرفیت این مرکز را 10 تخت عنوان کرد.

سروش با بیان اینکه این مرکز چهارمین مرکز درمانی سل مقاوم به درمان کشور است، گفت: این مرکز منطقه غرب کشور را پوشش می دهد و به بیماران استان های غربی خدمات رسانی می‌کند.

وی، سرفه طولانی مدت و خلط سینه را علائم سل مقاوم به درمان عنوان کرد و افزود: روند درمان این بیماری به طور معمول شش تا 9 ماه به طول می انجامد.

سروش افزود: از آنجا که با نگهداری این بیماران در بخش های عادی احتمال سرایت این بیماری وجود دارد، مرکز جداگانه ای برای درمان آن در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز سوختگی در حال احداث غرب کشور واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه بازدید کرد. این مرکز با 98 درصد پیشرفت فیزیکی، هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

مرکز سوختگی غرب کشور 50 تختخوابی است که 10 تخت آن ICU ویژه بیمارن سوختگی است. همچنین این مرکز دارای اتاق عمل ویژه بیماران سوختگی است.

برای احداث این مرکز 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش