آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری


آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری

دانشمندان تحقیقات تازه‌ای را برای پیدا کردن موجودات فرازمینی و تمدن‌های فضایی آغاز کرده‌اند. جزئیات این خبر را به نقل از ایندیپندنت (independent)، در نت‌نوشت می‌خوانید. The post آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری appeared first on نت نوشت.

0

دانشمندان تحقیقات جدیدی را در کهکشان راه شیری آغاز کرده‌اند که بنا بر ادعای آن‌ها، منجر به دیده شدن موجودات فرازمینی یا همان همسایگان کهکشانی ما می‌شوند. همچنین دانشمندان امیدوارند بتوانند در این تحقیقات، اطلاعاتی هم از تمدن‌های فرازمینی کشف کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، نت‌نوشت را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

مجری، اهداف و برنامه پروژه

آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری

این پروژه جدید توسط برنامه تحقیقاتی «Breakthrough Listen» آغاز شده است که به دنبال نشانه‌هایی از زندگی هوشمندانه در جهان است، میلیون‌ها ستاره را در کهکشان راه شیری برای پیدا کردن اثری از زندگی در آن‌ها، بررسی می‌کند. این پروژه تاکنون ستاره‌هایی را مورد بررسی قرار داده است که در فاصله چندسال نوری از زمین قرار دارند اما اعلام کرده است که تحقیقات خود را به مسیر بزرگی از کهکشان راه شیری گسترش خواهد داد.

تحقیقات دقیقاً چطور انجام ‌می‌شوند؟

تحقیقات جدید توسط یک تکنولوژی با نام تجاری جدید آغاز شده است که به تلسکوپ‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل جمع‌آوری کنند. محققان در این پروژه از تلسکوپ عظیم پارکس (Parkes telescope) در استرالیا استفاده می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند به‌طور همزمان نقاط مختلفی را بررسی و به سرعت تمام آسمان را جستجو کنند.

تلسکوپ‌های آن‌ها، حجم عطیمی از اطلاعات را طی ۱۵۰۰ ساعت جست‌و‌جو در سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری می‌کنند؛ سپس دانشمندان برای دستیابی به این نتیجه که: اگر این اطلاعات مربوط به ماهواره‌ها یا دیگر فرستاده‌های زمینی نباشند،توسط موجودات فرازمینی به فضا ارسال شده‌اند؛ نتایجی که به نظر مصنوعی می‌رسند را انتخاب، بررسی و رمزگشایی می‌کنند.

دنی پرایس (Danny Price)، دانشمند پروژه پارکس و از دانشمندان پروژه Breakthrough Listen در UC Berkeley، می‌گوید:

«با استفاده از این قابلیت‌های جدید، ما می‌توانیم کهکشان خودمان را با جزئیات بی‌سابقه‌ای بررسی کنیم. با جمع‌آوری این مجموعه‌های اطلاعاتی عظیم برای تأیید تمدن‌های تکنولویکی، امیدواریم کشف کنیم که سیاره ما، تنها سیاره دارای زندگی هوشمندانه در این کهکشان نیست.»

پروژه Listen

یکی از پروژه‌های Breakthrough است که دارای جوایز مختلف و مأموریتی برنامه‌ریزی شده برای ارسال فضاپیماهای کوچک به مأموریت‌های طولانی فضایی، به دور از زمین است. این پروژه و فعالین آن، توسط نام‌آوران دنیای علم و تکنولوژی، مانند: مارک زاکربرگ و استیون هاوکینگ (در زمان حیاتش) مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

منبع: independent

آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری
آغاز تحقیقات عظیم دانشمندان برای کشف موجودات فرازمینی در کهکشان راه شیری
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟