همایش توسعه نهبندان با حضور سرمایه گذاران خارجی برگزار می شود


همایش توسعه نهبندان با حضور سرمایه گذاران خارجی برگزار می شود

بیرجند - ایرنا - همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان با حضور سرمایه گذارانی از چهار کشور خارجی و بیش از 200 فعال اقتصادی در این شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا این همایش 22 اردیبهشت ماه جاری با هدف جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با توجه به پتانسیل های غنی معدنی، کشاورزی و دامپروری و جاذبه های کم نظیر گردشگری و نیز زمینه های مساعد استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر برگزار می شود.
شهرستان نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی با فاصله 200 کیلومتر از مرکز استان در شرقی ترین نقطه کشور واقع است و یکی از نقاط کمتر برخوردار از حیث وضعیت اقتصادی و در عین حال غنی از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری از جمله معادن و سنگ های تزئینی و اماکن بی بدیل گردشگری به شمار می رود.
دبیر اجرایی همایش بزرگ توسعه و سرمایه گذاری شهرستان نهبندان با این توضیح که در این همایش مسئولان و مقامات استانی و کشوری و چندین سرمایه گذار خارجی شرکت دارند گفت: بیش از 200 نفر از فعالان اقتصادی در این جلسه با بررسی راه های سرمایه گذاری و شناخت منابع موجود و زمینه های مستعد شهرستان، طرح های خود را ارائه خواهند داد.
محسن بخشی افزود: قرار است سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ایتالیا، پاکستان و افغانستان در این همایش شرکت و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را بررسی کنند.
نهبندان با بیش از 10 هزار نفر شتر، قطب پرورش و تولید انواع فرآورده های لبنی و گوشتی شتر و کاشت و برداشت زیتون است.
این شهرستان همچنین دارای گنجینه ای از معادن مشتمل بر 22 ماده معدنی و سنگ های فلزی و غیر فلزی با ذخایر بیش از 70 میلیون تن است.
گرانیت سبز نهبندان شهرت جهانی دارد و یکی از استعدادهای بالقوه این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان است.
نهبندان دارای اولین اثر طبیعی ثبت جهانی کویر لوت و کویر یلان و دارای آثار تاریخی آسبادها است که در شرف ثبت جهانی است.
کلوت یا کوه های مریخی نهبندان و روستاهای دهسلم و حیدرآباد با جاذبه های طبیعی و تاریخی در دل کویر لوت، چشم اندازهایی کم نظیر را برای گردشگران فراهم کرده است.
این همایش به همت استانداری خراسان جنوبی، سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان همیاری شهرداری های استان، شورای شهر و سایر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.
در حاشیه همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان قرار است برگزارکنندگان، توانمندی های معدنی، دامپروری به ویژه در عرصه پرورش شتر و گردشگری را معرفی کنند.
همچنین نمایشگاهی تخصصی در این زمینه ها برپا و تفاهم نامه هایی بین مدیران استانی و سرمایه گذاران امضا می شود.
3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج