پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد!


پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد!

adagio in G minor منتسب به Tomaso Albinoni نام یکی از قطعه های معروف نئو باروک است. خیلی بعید است حتی بیگانه ترین انسان  موسیقی این مرثیه ی زیبا را نشنیده باشد. The post پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد! appeared first on نت نوشت.

0

Adagio in G minor منتسب به Tomaso Albinoni نام یکی از قطعه های معروف نئو باروک است. خیلی بعید است حتی بیگانه ترین انسان موسیقی این مرثیه ی زیبا را نشنیده باشد. این قطعه بارها و بارها اجرا شده است و بارها و بارها به عنوان موسیقی متن بر روی فیلم های متفاوتی گذاشته شده است.

این قطعه غم و مرثیه را به خوبی با خود منتقل می کند و به همین دلیل از آن استفاده های بسیاری شده است. می توان یکی از کاربردهای منحصر به فرد این آهنگ را فیلم manchester by the sea دانست. زمانی که پدر خانواده از خرید باز می گردد و متوجه می شود خانه اش آتش گرفته و سه فرزند کودکش در آتش سوخته اند و او مسبب آتش بوده است.

قطعه Adagio in G minor شاید یکی از رمز آلود ترین آهنگ های تاریخ باشد. علاوه بر غم پنهان در آن سازنده ی اصلی این قطعی ناشناخته است. البته بیشترین احتمال متوجه آلبینیونی آهنگساز ایتالیایی است. افسانه های زیادی درباره ی این آهنگ وجود دارد. یکی از آن ها می گوید که آلبنیونی عاشق یک دختر اشراف زاده ی زیبا شده بود و دختر هم او را دوست داشت. اما پدر دختر با ازدواج او با یک آهنگساز مخالف بوده است و میل داشته تا او را به یک مرد ثروتمند شوهر بدهد. دختر خود را در رودخانه می اندازد و غرق می شود. آلبینیونی این قطعه و مرثیه را برای او می سازد ولی هرگز موفق نمی شود آن را کامل کند و یکی از دوستانش آن را ادامه می دهد و این آهنگ مرثیه ای برای آلبینیونی و معشوقه اش می شود.

این قطعه برای سازهای زهی و ارگ نوشته شده است و برای نخستین بار در سال ۱۹۵۸ توسط رمو جیازوتو منتشر شده است.

در این جا اصل آهنگ و یکی از کاورهای متفاوت را برای شما قرار داده ایم.

پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد! پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد!
پیشنهاد شنیدنی: Adagio in G minor افسانه‌های زیادی پیرامون این قطعه وجود دارد!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403