تست هوش ریون چیست؟


تست هوش ریون چیست؟

آزمون ماتریس تست هوش ریون، نوعی آزمون معتبر هوش است که هوش مصنوعی شما (Gf) را به طور مناسبی اندازه گیری کرده و توانایی استدلال و توانایی حل مسئله را در شما  ارزیابی می کند. نبض ما– هوش سیالات، جزء اصلی تست هوش ریون است که شامل اطلاعات کلی شما است. در هر مورد آزمایشی، […] نوشته تست هوش ریون چیست؟ اولین بار در نبض ما پدیدار...

آزمون ماتریس تست هوش ریون، نوعی آزمون معتبر هوش است که هوش مصنوعی شما (Gf) را به طور مناسبی اندازه گیری کرده و توانایی استدلال و توانایی حل مسئله را در شما ارزیابی می کند.

نبض ما– هوش سیالات، جزء اصلی تست هوش ریون است که شامل اطلاعات کلی شما است. در هر مورد آزمایشی، موضوعی به صورت اشکال مطرح می شود که از فرد مورد آزمایش خواسته می شود که عنصر گم شده را شناسایی کرده و الگوی شکل را تکمیل کند. در این تست، الگوها به صورت یک ماتریس ارائه می شود.

به دلیل ساده بودن استفاده و تفسیر و استقلال آن ها از زبان و مهارت های خواندن و نوشتن، آزمایشات ماتریس کاربرد عملی گسترده ای دارند. این تست، به عنوان تست اندازه گیری هوش در جمعیت عمومی یعنی برای بزرگسالان و کودکان، برای متقاضیان شغلی به عنوان یک آزمون روان سنجی و برای ارزیابی بالینی (مانند اوتیسم) کاربرد دارد.

تست هوش ریون چیست؟

تست هوش ریون که به صورت تصویری ارائه می شود یکی از معتبرترین تست های ارزیابی هوش افراد است که پایه و اساس آن ارائه تصاویر انتزاعی است و در طی آن قدرت هوشی فرد سنجیده می شود.

در این تست، معمولا اشکال جداگانه ای در اختیار فرد قرار می گیرد که فرد باید با یک توالی خاصی این تصویر را تکمیل کند. هر گروه سنی می تواند در این تست شرکت کند اما معمولا در افراد با سن بالای 18 سال، کاربرد بیشتری دارد.

تست هوش ریون چیست؟

تست هوش ریون برای نوجوانان

در تست هوش ریون برای نوجوانان معمولا پنجاه تا شصت سوال تصویری در اختیار نوجوان قرار می گیرد که این تصاویر، بیشتر به شکل هندسی هستند.پس از پاسخ دادن به سوالات تصویری، ضریب هوشی فرد مشخص شده و اعلام می شود.

البته باید گفت که در ابتدای تست، سوالات کمی ساده تر بوده و کم کم سوالات سخت تر و پیچیده تر می شوند. به همین دلیل این تست بیشتر برای افراد بالای هشت سال کاربرد داشته و مناسب است.

هر بخش از سوال، معمولا دارای تصویری ناقص است که باید توسط فرد تکمیل شود. زمانی که بخش مناسب پیدا می شود آن را در جای مناسب قرار داده و به این ترتیب، سوالات تکمیل می شوند.

تست هوش ریون چیست؟

تست هوش ریون برای بزرگسالان

تست هوش ریون با ماتریس پیشرونده ، یک آزمون هوش استدلالی است که به طور گسترده ای استفاده شده و اعتبار زیادی دارد.

اما این نکته اثبات شده است که تست ریون برای افراد بزرگسالی که دچار آسیب های مغزی هستند، مناسب نبوده و کاربردی ندارد زیرا تجربه بالینی نشان می دهد که آزمون فوق در افراد با آسیب مغزی نتیجه مناسبی نداشته و داده های صحیحی به دست نمی آید.

در بررسی داده ها از 64 فرد بالغ ، مشاهده شده است که نتایج قابل قبولی به دست آمده است. تست هوش ریون در افراد بزرگسال بالای هجده سال، آزمون مناسبی در ارزیابی هوش آن ها محسوب می شود.

پس از تنظیم تمام نتایج و تحلیل آن ها، تمام موارد در اختیار فرد قرار گرفته و صحت و اعتبار آن هم توضیح داده می شود.به این ترتیب، نتیجه می گیریم که عملکرد تست ریون برای سنجش ضریب هوشی، تقریبا موفق بوده و میزان خطا در آن در سطح پایینی قرار دارد.

تست هوش ریون چیست؟

پاسخنامه تست هوش ریون

تست ماتریس پیشرفته تصویری ریون، آزمایشی برای اندازه گیری عملکرد غیر کلامی، انتزاعی و شناختی تمام افراد است که روند مشخصی را دنبال می کند تا به هدف نزدیک شود.

مطالب مرتبط

با رعایت این نکات کارفرما شوید

چطور در محل کار فعال بمانیم؟

5 مزیت شگفت انگیز مجرد بودن برای سلامتی

راه های افزایش تمرکز هنگام مطالعه

دریک آزمون، به یکی از کاندیداها یک ماتریس از طرح های هندسی سه در سه ارائه می شود که یک قطعه آن ناقص است.

کار داوطلب های تست ریون در این آزمون این است که یک نمودار درست را از مجموعه ای از هشت پاسخ،همراه با الگوی ثابت ماتریس، کشف کرده وانتخاب کند.

پس از اینکه قطعه نهایی کشف شد، او می تواند تصویر انتزاعی هندسی را تکمیل کند. سوالات و پاسخ ها به طور کامل به صورت غیر کلامی است.

تست ماتریس پیشرفته ریون، در سال 1930 و توسط “راون کاون” ، به منظور تحقیق در مورد چگونگی تاثیر جنبه های ژنتیکی و جنبه های زیست محیطی بر هوش فرد، ایجاد شد.

در تست هوش ریون و مراحل انجام آن، هیچ گونه تمرکزی بر اختلاف فرهنگی یا قومی وجود نداشته و بنابراین دراین تست، تنها ، جزء ژنتیکی هوش ؛ بدون در نظر گرفتن محیط زندگی و یا فرهنگ او، اندازه گیری می شود.

امروزه این آزمون به طور گسترده ای به عنوان ابزار ارزیابی هوش، قبل از استخدام افراد به کار می رود.

تست هوش ریون چیست؟

پاسخنامه هوش ریون از درجه اعتبار بالایی برخوردار است و با توجه به سوالات بررسی می شود. به عنوان مثال، الگوهای زیر را می توان برای حل مسئله دنبال کرد:

– قانون یک: از سمت چپ به راست، مثلث، در طول یک خط عمودی حرکت کرده و این حرکت تنها یک بار در یک زمان باید صورت گیرد. این الگو، مجددا در ردیف بعدی در نظر گرفته می شود.

– قانون دوم: از چپ به راست، شش گوشه در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند که هر بار در یک مکان انجام می شود. این الگو دوباره در ردیف بعدی دنبال می شود.

– قانون سوم: فرد، دو مکان را در امتداد یک خط عمودی حرکت می دهد. این الگو در ردیف بعدی دوباره تکرار می شود.

برای داشتن تست هوش ریون در اندروید این مراحل را انجام دهید

تست هوش ریون از جمله شناخته ترین آزمون بررسی و ارزیابی ضریب هوشی است که می توانید نرم افزار آن را در گوشی های اندروید نصب کرده و از آن استفاده کنید. این آزمون نیازی به اینترنت نداشته و کاملا به شکل آفلاین می توان با آن کار کرد.

تست هوش ریون چیست؟

آیا نتایج تست هوش ریون صحت دارد؟

تست ریون از بین مجموعه تست های معتبری مانند وکسلر و استنفورد؛ به دلیل هماهنگی و تجانس درونی لازم سوالات آزمون، از اعتبار بالایی برخوردار است که با استفاده از هنجارسنجی های لازم، تجزیه و تحلیل آماری سوالات و محاسبات ضریب هوشی، در نظر گرفته می شود.

همچنین نتایج نشان داده اند که بین تست ریون و توانایی های هوشی و انتزاعی افراد، ارتباط زیادی وجود دارد.

بنابراین به نظر می رسد در صورتی که برای افزایش صحت این آزمون بخواهیم از آزمون دیگری هم استفاده کنیم که سوالات آن بیشتر به شکل دیداری باشد، در نتیجه به ضریب همبستگی بالاتری دست پیدا می کنیم.

نبض ما– ترجمه- مهناز ضحاکی

منبع:www.iqmindware.com

تست هوش ریون چیست؟
5 (100%) 1 رای


سیسمونی جنسی ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معما و هوش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی