مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!


مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

بعد از مدت ها شایعه و پیش بینی سرانجام الجی از پرچمدار جدید خود با نام G7 ThinQ رونمایی کرد. امروز در نت نوشت تصمیم گرفته‌ایم آن را با آیفون X مقایسه کنیم. The post مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد! appeared first on نت نوشت.

0

بعد از مدت ها شایعه و پیش بینی سرانجام ال جی از پرچمدار جدید خود با نام G7 ThinQ رونمایی کرد. بعد از اینکه در روزهای گذشته این گوشی را با ال جی G6 و سامسونگ گلکسی S9+ مقایسه کردیم، حال در نت نوشت تصمیم گرفته‌ایم آن را با آیفون X مقایسه کنیم.

نگاهی به مشخصات فنی، مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

بررسی مشخصات فنی ال جی G7 ThinQ و آیفون X

عملکرد، عمر باتری و عملیات شارژ

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

ال جی از نظر سخت افزار قابلیت های چشمگیری را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است. درون G7 ThinQ تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ جای گرفته و در دو نسخه متفاوت با میزان رم ۴ و ۶ گیگابایت در دسترس خواهد بود. اگرچه G7 از قدرتمندترین و جدیدترین تراشه شرکت کوالکام بهره برده است، اما این امر سبب نشده که از آیفون X و تراشه اختصاصی آن با نام A11 Bionic موفق تر ظاهر شود. در بنچمارک های منتشر شده، A11 Bionic در اکثر موارد عملکرد بهتری نسبت به اسنپ دراگون ۸۴۵ داشته و کارکرد آن در استفاده روزمره بهتر بوده است.

ممکن است این گونه فکر کنید که با توجه به بهره مندی G7 ThinQ از رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و تراشه قدرتمند، این گوشی کارایی بهتری نسبت به آیفون X خواهد داشت. اما در عمل این گونه نمیباشد. اگرچه آیفون X تنها ۳ گیگابایت رم دارد، اما iOS 11 فرایندهای مربوط را به گونه ای سازماندهی میکند که در مجموع سبب عملکرد بهتر آن نسبت به رقیب اندرویدی خود شده است.

از نظر عمر باتری و عملیات شارژ دو گوشی تقریباً شرایط یکسانی دارند. G7 ThinQ از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره میبرد و اندازه نمایشگر آن ۶٫۱ اینچ است. در مقابل ظرفیت باتری آیفون ایکس ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعت بوده و اندازه نمایشگر آن نیز ۵٫۸ اینچ است. هر دو گوشی قابلیت شارژ سریع را داشته و از شارژ بیسیم پشتیبانی میکنند.

عملکرد A11 Bionic سبب شده است که آیفون X را برنده این بخش بدانیم.

برنده: آیفون X

طراحی و دوام، مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

اگر از قسمت جلو به گوشی ها نگاهی بیاندازیم، یافتن تفاوتی بین آنها کمی سخت خواهد بود. هر دو گوشی از نمایشگری بهره میبرند که عمده فضای پنل جلو را پوشانده و شکافی در بالای آنها به چشم میخورد. البته ال جی گزینه ای را در تنظیمات درنظر گرفته که میتوان با فعال کردن آن این شکاف را ناپدید کرد. حاشیه موجود در اطراف نمایشگر هر دو گوشی اندک بوده و در قاب جلو هیچ اثری از سنسور اثر انگشت یا کلید هوم به چشم نمیخورد.

اگر گوشی ها را بچرخانیم تفاوت های بیشتری برای ما آشکار خواهد شد. دوربین عقب G7 ThinQ در وسط قاب پشتی قرار گرفته و سنسور اثر انگشت در زیر آن وجود دارد. در مقابل طراحی قسمت عقب آیفون کمی بیشتر مینیمالیستی است و تنها دوربین دوگانه را در سمت چپ آن میبینیم. اگرچه تعریف زیبایی از نگاه هر فرد متفاوت است، اما ما معتقدیم که به طور کلی آیفون X گوشی جذاب تری است. این نکته را هم مدنظر داشته باشیم که آیفون X نسبت به G7 ThinQ گوشی لاکچری تری میباشد.

اگرچه از این نظر دو گوشی تقریباً به یکدیگر شبیه میباشند، اما طراحی آیفون X سبب میشود آن را پیروز این بخش بدانیم. شاید G7 ThinQ اندکی مقاومت بیشتری داشته باشد، اما این تفاوت آنچنان چشمگیر نبوده که بتوانیم پرچمدار کره ای را به عنوان گوشی برتر قلمداد کنیم.

برنده: آیفون X

صفحه نمایش، مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

G7 ThinQ از نمایشگر ۶٫۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۱۲۰ بهره میبرد. از سوی دیگر آیفون X نمایشگر ۵٫۸ اینچی Super AMOLED داشته که رزولوشن آن ۱۱۲۵ * ۲۴۳۶ است. با نگاهی دقیق تر متوجه میشویم G7 ThinQ نمایشگری شارپ تر نسبت به آیفون X داشته و تراکم پیکسلی آن ۵۶۴ پیکسل در هر اینچ میباشد که از تراکم پیکسلی ۴۶۸ppi آیفون X بیشتر است.

در حالی که بسیاری از مشخصات نمایشگر G7 ThinQ بهتر از آیفون X است، اما تفاوتی مهم در فناوری نمایشگرهای آنها وجود دارد. اگرچه پرچمدار ال جی یکی از درخشان ترین نمایشگرهای ساخته شده تا به امروز را داشته که از میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت نیز پشتیبانی میکند، اما قادر به رقابت با نمایشگر AMOLED استفاده شده در آیفون X نخواهد بود. هنگامی که دو نمایشگر را موشکافانه تر بررسی کنیم، تفاوت های میان آن دو آشکار میگردد. نمایشگر AMOLED آیفون X رنگ هایی پرجنب و جوش و رنگ سیاهی عمیق تولید کرده که هرگز توسط نمایشگر LCD جی ۷ ThinQ تولید نخواهد شد.

جای هیچ شکی نیست که نمایشگر AMOLED آیفون X سبب خواهد شد که آن را پیروز این بخش بدانیم.

برنده: آیفون X

دوربین، مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

اگرچه گوشی هایی سری G ال جی همواره از دوربین هایی بسیار خوب بهره برده‌اند، اما ال جی برای امسال روندی متفاوت را پیش گرفته است. ال جی علاوه بر به روزرسانی سخت افزاری دوربین، قابلیت هوش مصنوعی را نیر به آن اضافه کرده است تا کاربران بتوانند عکس های بهتری را ثبت کنند.

دوربین دوگانه G7 ThinQ که در پنل عقب جای گرفته، از لنزهایی ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دیافراگم لنز اول f/1.6 بوده و در شرایط نوری ضعیف به خوبی عمل خواهد کرد. همچون دیگر گوشی های سری G، لنز دوم از نوع زاویه باز بوده که زاویه دید و درجه دیافراگم آن به ترتیب ۱۰۷ درجه و f/1.9 میباشد. در پنل جلو نیز دوربینی ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۸۰ درجه و دریچه دیافراگم f/1.9 جای گرفته است.

همان گونه که پیشتر نیز اشاره شد، علاوه بر سخت افزار جدید، ال جی ویژگی های نرم افزاری جدیدی را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است. برای شروع به دستیار هوش مصنوعی اشاره میکنیم که AI CAM نام داشته و آن را پیش از این در گوشی V30S ThinQ دیده بودیم. AI CAM افراد و اشخاص مختلف را شناسایی کرده و بسته به سوژه شناسایی شده، از ۱۹ حالت مختلف عکسبرداری یکی را انتخاب مینماید. علاوه بر این هر دو دوربین جلو و عقب قابلیت پرتره را خواهند داشت.

در پنل عقب آیفون X دوربینی دوگانه را خواهید یافت که ۱۲ مگاپیکسل رزولوشن دارد. همچون G7 ThinQ، این دوربین نیز از لنزهای زاویه باز و تله فوتو بهره میبرد که گشودگی دریچه دیافراگم آنها به ترتیب f/1.8 و f/2.4 میباشد. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و قابلیت زوم اپتیکال را نیز در خود جای داده است.

اگرچه آیفون X فاقد قابلیتی چون دستیار هوش مصنوعی است، اما باید آن را پیروز این بخش بدانیم. عکس های گرفته شده توسط آیفون X دارای رنگ بهتر و عمق بیشتری بوده و جزئیات بیشتری نسبت به G7 ThinQ در آن به چشم میخورد.

برنده: آیفون X

نرم افزار و به روزرسانی

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

هر دو گوشی ال جی G7 ThinQ و آیفون X از جدیدترین نسخه سیستم عامل های مربوط به خود بهره میبرند. اگرچه اندروید و iOS به طور کلی تجربه متفاوتی را ارائه میدهند، اما تا حد زیادی خصوصیاتی نزدیک به هم دارند. بنابراین برای مقایسه دو گوشی از این نظر، ناگزیریم که ارتقای نرم افزاری آنها را مدنظر قرار دهیم.

اول باید یادآور شویم که ال جی در انتشار به روز رسانی ها بسیار آهسته و ضعیف عمل میکند. این شرکت ۸ ماه پس از اینکه اعلام کرد اندروید اورئو را برای G6 عرضه خواهد کرد سرانجام ماه گذشته این کار را انجام داد. در سوی دیگر از آنجا که اپل سخت افزار و نرم افزار گوشی های خود را به شخصه تولید میکند، بنابراین قادر است تا به روز رسانی ها را در سریعترین زمان ممکن برای سیستم عامل iOS خود منتشر نماید.

با این حال ال جی به تازگی یک مرکز به روزرسانی را راه اندازی نموده و متعهد شده است که در آینده به روزرسانی های مکرر را به موقع منتشر کند. به طور خلاصه ال جی در نظر دارد تا با عرضه به موقع به روزرسانی ها، عملکرد گوشی های خود را در طول زمان بهتر و بهتر کند.

در این بخش باید دو گوشی را برابر بدانیم. اپل سابقه خوبی در عرضه به روز رسانی ها دارد. با این حال معتقدیم که چشم انداز ال جی برای عرضه به موقع به روزرسانی ها رویکردی بسیار خوب برای این شرکت و مصرف کنندگان خواهد بود.

برنده: هر دو

ویژگی های خاص

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

از نظر ویژگی های خاص ال جی G7 ThinQ بهتر ظاهر شده است. G7 ThinQ اولین گوشی است که دارای بلندگوهای Boomox بوده و صدایی فوق العاده بلند تولید میکند. لنز زاویه باز دوربین آن نیز دارای زاویه دید ۱۰۷ درجه است. به عنوان ویژگی آخر باید اشاره کنیم که این اولین گوشی است که ایرفون های آن دارای سیستم صوتی DTS:X میباشد.

در آیفون X نیز چندین ویژگی جالب به چشم میخورد. شاید بتوانیم محبوب ترین ویژگی این گوشی را دوربین TrueDepth بدانیم که قابلیت تشخیص چهره FaceID را برای آن به دنبال داشته است. از دیگر ویژگی قابل توجه آن نیز میتوانیم به انیموجی اشاره نماییم.

خصوصیاتی چون فناوری صوتی قابل توجه و لنزهای زاویه باز سبب شده است G7 ThinQ را پیروز این بخش بدانیم.

برنده: ال جی G7 ThinQ

قیمت

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X

اگرچه تا به این لحظه قیمت G7 ThinQ اعلام نشده است، اما هیچ شکی وجود ندارد که این گوشی نسبت به آیفون ایکس ۱۰۰۰ دلاری، صدها دلار ارزان تر خواهد بود.

برنده کلی: آیفون X

G7 ThinQ و آیفون X گوشی هایی بسیار عالی هستند اما هنگامی که آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم بدون شک آیفون X گوشی بهتری خواهد بود.

با بهره مندی از خصوصیاتی چون پردازنده سریعتر، صفحه نمایش بهتر و عرضه به روزرسانی به مدت چندین سال، آیفون X را باید برنده نهایی اعلام کنیم. با این حال اگر به اکوسیستم گوگل علاقه مندید، G7 ThinQ میتواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد.

منبع: digitaltrends

مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد! مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!
مقایسه G7 ThinQ و آیفون X ، وقتی LG حرفی برای گفتن ندارد!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی