پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!/ شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق


پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!/ شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

تَکرار کرد، تهران بی‌شهردار شد، بهزاد نبوی هورا کشید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تَکرار کرد، تهران بی‌شهردار شد، بهزاد نبوی هورا کشید

پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!/ شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

«بهزاد نبوی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

کسانی که طرفدار محدود کردن فضا مجازی هستند و آن را مثبت تلقی می‌کنند عمدتا خود را پشت سپر مسائل اخلاقی پنهان می‌کنند و این گونه بیان می‌کند که بحث فلیترینگ به خاطر این مسئله است، ‌در حالی که مسأله اصلی آنان محدود کردن اطلاع رسانی آزاد و محدود کردن تغذیه مردم به اطلاع رسانی جهت دار و کنترل اعضای فضای مجازی است.

او در ادامه می‌افزاید:

به عنوان مثال، وقتی برای رأی دادن انتخابات مجلس دهم به حوزه رأی گیری رفته بودم، می‌دیدم که در دست هیچکس تراکت و یا لیستی نیست و همه از روی تلفن همراه خود اسامی را می‌خواندند و می‌نوشتند و «تَکرار می‌کنم» آقای خاتمی که صرفا از طریق فضای مجازی منتشر شد، آن چنان تاثیری بر مردم گذاشت که برای اولین بار یک لیست به طور کامل در انتخابات رای آورد. همه امروز می‌دانند بستن فضای مجازی برای این است که آقای خاتمی دیگر نتواند «تکرار کند»، برای این است که انحصار خط دادن به افکار عمومی فقط در دست یک طیف خاص باشد، که البته تحقق این آرزو محال است. وسایل ارتباط جمعی و فضای ارتباطی به قدری پیشرفته شده است که آدم‌ها راه‌های ارتباطی پیدا می‌کنند. این اقدامات آب در هاون کوبیدن است.

نبوی همچنین در اظهار نظر دیگری گفته است: در همین اعتراضات دی ماه سال گذشته، در همین فضای مجازی جو علیه اصلاح طلبان و خصوصا آقای خاتمی راه افتاد. بنابراین دفاع من از آزادی فضای مجازی، جنبه دفاع از منافع جناحی ندارد![1]

*ما قضاوت درباره هوراکِشی بهزاد نبوی برای تبلیغات انتخاباتی لیدر اصلاح‌طلبان که منجر به دلار 7 هزار تومانی، بی‌شهردار ماندن تهران، آب دهان مشاور ترامپ بر روی برجامِ روحانی و شورای شهری که به کار نکردن شهره است را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

و این سؤال را می‌پرسیم که لیدر اصلاح‌طلبان دومرتبه تَکرار کند که دقیقا چه اتفاقی غیر از همان که شاهدش هستیم، رخ دهد؟! (البته اگر فرض کنیم که تَکرار می‌کنم او در نتیجه انتخابات 96 تأثیرگذار بوده است)

اظهارات نبوی درباره فتنه اقتصادی دیماه 96 و به راه افتادن جوّ علیه اصلاح‌طلبان نیز چیزی جز یک نمایش نیست چه اینکه ما در وبلاگ مشرق طی 3 سال گذشته کراراً تأکید کردیم که ارکانی از جریان سیاسی خاص به دنبال شکل دادن به اعتراض اقتصادی خیابانی علیه نظام هستند و حتی اسنادی را ذکر کردیم مبنی بر اینکه این افراد آدرس خیابان را هم به کسانی از مردم داده‌اند.

اکنون مشخص نیست که نبوی چگونه مدعیست که اصلاح‌طلبان نیز در آن حوادث دچار خسران شده‌اند؟!

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی معتقدند، جریان سیاسی خاص با ترویج ناامیدی و سیاه‌نمایی اقتصادی، به‌دنبال سر و شکل دادن به چیزی با محتوای «اعتراض ظالمانه» علیه نظام اسلامی بوده و معتقد است که اغتشاشات دیماه 96 نیز پیش‌لرزه این فتنه عظیم است.

شاهد مثال آنکه بهزاد نبوی در همین مصاحبه تأکید می‌کند که اوضاع اقتصادی کشور نابسامان است و حل آنها نیز از حیطه اختیار دولت خارج است!

***

شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!/ شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

«عباس طهماسبی‌زاده»، از خبرنگاران اصلاح‌طلب، روز دوشنبه گذشته در توییتر خود با روایت بخشی از جلسه علنی شورای شهر تهران نوشت:

«حسن رسولی در جلسه امروز شورا زمانی که میخواست از محمود حسینی یکی از گزینه‌های شهرداری سوال بپرسه گفت در دولت دفاع مقدس که همان لحظه محسن هاشمی گفت منظورتان دولت آقای میرحسین موسوی است؟ که رسولی گفت بله. در این حین برخی از حاضران در شورا با شنیدن نام میرحسین موسوی صلوات فرستادن»!

*این اقدام در حالی رخ داده است که این اعضا با کاندیداتوری در انتخاباتی عضو شورای شهر پنجم تهران شده‌اند که آقای موسوی آنرا قبول نداشت و ندارد و برگزارکننده‌اش را نیز صراحتاً متهم به ناسالم بودن، فساد و تقلّب در انتخابات کرده است.

از طرفی کسانی که این صلوات در موقعیت ناصحیح را فرستاده‌اند که یکسال آزگار است وقت مردم تهران را به پای همین رفتارهای غلط سیاسی تلف کرده‌اند و ماحصل تمام کارهای آنها تشکیل مجلس رقص دختران نوجوان در مقابل شهردار اصلاح‌طلبان و البته تحویل دادن یک شهر بی‌شهردار بوده است.

شهری که البته برخی معتقدند چهارمین شهردار آن طی یکسال اخیر هم اگر از میان رجال نباشد (که فعلا نیست!) توان کار کردن ندارد و استعفا خواهد داد. و نمایندگان شورای شهر هم ختم صلوات برای سران فتنه را در کنار تغییر نام خیابانی به اسم دکتر مصدق در سیاهه عملکرد خود ثبت خواهند کرد!

***

پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!

پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!/ شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

«سعید شریعتی»، فعال اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 به تازگی در قسمتی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، در اشاره به فتنه اقتصادی دیماه 96 گفته است:

من اتفاقات دی ماه 96 را به دقت رصد کردم و به جرات می توانم بگویم قوه به فعلیت رسیده‌ای که در خیابان‌های کشور حاضر شد و اعتراض نمادین کرد هرگز مخاطب خاتمی نبود. این نیرو قبل یا بعد آن از اعتراضات دی ماه از ایشان حرف‌شنوی نداشت.
افرادی که در اعتراضات دی 96 حضور داشتند شامل بخش هایی از آن 18 میلیون تحریمی بودند و عده ای از 16 میلیونی‌های رای دهنده به رییسی یعنی بخشی از حاشیه نشین‌ها و دولت بهاریان!

او سپس در پاسخ به اینکه «مبنای این ادعایتان چیست؟» تصریح می‌کند:

مشاهدات شخصی و گروهی و نتایج نظرسنجی‌های معتبر. ما حزب هستیم و از وقایع مشاهدات تشکیلاتی داریم.
در حدود 80 شهر معترضین به کف خیابان آمده اند اما من نشنیده یا ندیدم که گروهی از آنها وابسته به تشکیلات اصلاح طلب باشند. حوادث 96 سر یعنی رهبر نداشت. این اعتراضات شورش رای خاکستری‌ها بود. اما فرصت طلبی برخی گروههای سیاسی خارج از کشور باعث شد که آنها مدعی رهبری این اعتراضات شوند.

شریعتی همچنین ادعا می‌کند: «همه بازخوردهایی که از جامعه دریافت کردیم و همین طور اشاراتی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به ما کردند این بود که بسیار خوشحالیم که بدنه اصلاح‌طلب در این اعتراضات حضور نداشت»![2]

*اظهارات شریعتی درباره بی‌نقشی جریان سیاسی خاص در اغتشاشات دیماه 96، صحیح نیستند و اگر بصورت دانسته و تعمدی بیان شده‌اند فی‌الواقع باید آنها را یک عملیات فریب ارزیابی کرد.

شاهد مثال آنکه ما در وبلاگ مشرق از بیش از 2 سال قبل کراراً در گزارش‌های مختلفی عبارت «فتنه اقتصادی» و تلاش جریان خاص برای سر و شکل دادن به آن را مورد اشاره قرار دادیم و هشدار دادیم که خطر اغتشاش خیابانی در پیش است.

در واقع با تحلیل ما، جریان خاص با سیاه‌نمایی از اوضاع اقتصادی کشورو بزرگنمایی تحریم‌ها قصد داشت (و دارد) که مردم را دچار حالت «فقر روانی» و «نارضایتی مقایسه‌ای» کرده و بر همین مسیر، کسانی از آنها را علیه نظام اسلامی وارد خیابان کند.

پروژه‌ای که خود اصلاح‌طلبان تصریح دارند که آنچه که در دیماه 96 رخ داد، «پیش‌لرزه» آن بوده است.

تأکید ما بر سیاه‌نمایی و بزرگنمایی اصلاح‌طلبان با این سند است که آنها طی 5 سال گذشته ولو یکبار از مثبتات اقتصادی کشور و حتی از برخی نمرات خوب دولت آقای روحانی هم سخنی به میان نیاورده‌اند و فی‌المثل نگفته‌اند که ایران اسلامی هم‌اکنون هجدهمین اقتصاد جهان است، بیستمین ذخایر طلای جهان را دارد، فقر مطلق ندارد، سن امید به زندگی در ایران نزدیک به آمریکاست، ضریب جینی در ایران از آمریکا و چین و روسیه بهتر است، درآمد مالیاتی کشور به یک و نیم برابر درآمد نفتی رسیده و غیره.[3]

و البته در ادامه این سکوت نیز عملیات القای «ناکارآمدی نظام»، «ناامیدی مردم» و «بحران مشروعیت نظام» از سوی ستاد جریان سیاسی خاص طرح‌ریزی و اجرا شده است.[4]

تمام این دلایل برای هر ذهن سلیمی کفایت می‌کند که به نقش جریان خاص در شکل دادن به اعتراض ظالمانه علیه نظام اسلامی با ابزار سیاه‌نمایی اقتصادی پِی ببرد و صفت «بانیان اغتشاش» برای او قابل پذیرش باشد.

البته پیرامون ادعای شریعتی و پیغام تبریک چند دستگاه امنیتی به اصلاح‌طلبان ذکر این نکته هم گفتنیست اگرچه اصلاح‌طلبان مثل سال 88 حرکت جبهه‌ای در قبال اغتشاشات دیماه 96 نداشتند اما آن مأمور اطلاعاتی که این تبریک را گفته حکماً از اشاره چند سال قبل «سعید حجاریان» به خیابان و تأکید بر اینکه مردم اگر مطالبه‌ای دارند مثل ماجرای تشییع یک خواننده جوان، فشار اجتماعی ایجاد کنند را ندیده است![5]

برخی محافل تحلیلی معتقدند «فتنه اعتراض ظالمانه» از آنرو بسیار سخت خواهد بود که در صورت وقوع، همهمه و اظهارات مشابه در آن زیاد است و لذا شناسایی عوامل آن به هیچ‌وجه آسان نیست.

این محافل تأکید دارند که راه مقابله با این طرح شوم، اِعمال بیشتر حاکمیت در سطح سیاسی، روشنگری و بیان مثبتات اقتصادی کشور و اثبات آنها در تریبون‌های مختلف و نیز ایجاد پیوست امنیتی برای صحبت‌های با محتوای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و بزرگنمایی مشکلات است.

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/54113516

2_ http://www.irna.ir/fa/News/82906311

3_ http://fna.ir/a397uy

4_ mshrgh.ir/842367

5_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13931127001604

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی