13 مهمترین خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو


13 مهمترین خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو

آبمیوه ها همیشه بخشی از رژیم غذایی سالم بوده و راهی موثر برای دریافت مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها هستند. برخی افراد آبمیوه را به میوه ترجیح می‌دهند زیرا خوردن آن‌ها راحت‌تر بوده و طعم بهتری می‌دهند. همان‌گونه که همه می‌دانیم گیلاس سرشار از مواد مغذی ضروری هستند و نوشیدن آب 100٪ طبیعی و بدون قند افزودنی آن‌ها راهی...

آبمیوه ها همیشه بخشی از رژیم غذایی سالم بوده و راهی موثر برای دریافت مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها هستند. برخی افراد آبمیوه را به میوه ترجیح می‌دهند زیرا خوردن آن‌ها راحت‌تر بوده و طعم بهتری می‌دهند. همان‌گونه که همه می‌دانیم گیلاس سرشار از مواد مغذی ضروری هستند و نوشیدن آب ۱۰۰٪ طبیعی و بدون قند افزودنی آن‌ها راهی موثر برای دریافت این مواد محسوب می‌شود. خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو بسیار زیاد است و درست مانند خود میوه ها، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته و بنابراین فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

13 مهمترین خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو

آب گیلاس سیاه خواص بسیاری برای سلامتی دارند. چرا که آب گیلاس هم آنتوسیانین و هم میزان زیادی ویتامین‌های A و C دارد.

مطلب مرتبط: ۲۷ فایده شگفت‌انگیز گیلاس و آلبالو برای سلامتی

خواص آب گیلاس برای سلامتی

تحقیقات اثبات کرده‌اند که نوشیدن یک لیوان آب گیلاس برابر با خوردن ۲۳ قسمت میوه و سبزیجات مختلف است. حدود ۲۵۰ میلی‌لیتر آب گیلاس، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به نخود، موز، هویج، گوجه و هندوانه دارد. خواص آب گیلاس برای سلامتی را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. درمان بی‌خوابی

گیلاس منبع خوبی از ملاتونین، هورمونی که الگوی خواب بدن را تنظیم می‌کند، است. ملاتونین طبیعی موجود در آب گیلاس می‌تواند خواب سالم را بهبود داده و اختلالات خواب را رفع کند. آب گیلاس می‌تواند جایگزینی سالم برای داروهای خواب باشد.

۲. درمان نقرس و آرتریت

نقرس به دلیل تجمع اوریک اسید در خون به وجود می‌آید. آب گیلاس حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند با کاهش سطح اوریک اسید، درد نقرس را کاهش دهند. آب گیلاس به دلیل داشتن خواص ضد التهابی در تسکین دردهای آرتریت موثر هستند.

۳. سلامت قلب

آب گیلاس حاوی قوی‌ترین آنتی اکسیدان به نام کوئرستین است. این آنتی اکسیدان از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد لیپوپروتئین کم چگالی ( LDL یا کلسترول بد) جلوگیری می‌کند. این کلسترول زمانی که اکسید شود به دیواره عروق می‌چسبد و تشکیل پلاک می‌دهد که می‌تواند به حمله قلبی و سکته منجر شود.

مطلب مرتبط: ۴ خاصیت آلبالو که نمی‌دانستید

۴. ضد سرطان

مواد سرطان‌زا مواد خطرناک موجود در آب،هوا و غذا هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب رسانده و منجر به سرطان شوند. آب گیلاس حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که خاصیت ضد سرطانی دارد. این ترکیبات سرشار از مواد شیمیایی مانند پریلیل الکل، لیمونن و الاگیک اسید هستند که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند و می‌توانند درمتوقف کردن تغییر سلولی عامل سرطان موثر باشند. آب گیلاس می‌تواند در برابر سرطان‌هایی مانند سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کبد و سرطان پوست از بدن محافظت کند.

۵. بهبود سریع عضلات

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گیلاس می‌تواند به کاهش آسیب عضلات در ورزش کمک کرده و درد عضلانی را درمان کند. بنابراین، نوشیدن آب گیلاس با افزایش قدرت، کاهش التهاب و پایین آوردن لپیدهای اکسید شده، بهبود سریع عضلات را آسان می‌کند.

۶. تتنظیم قند خون

آب گیلاس خواص متابولیکی از جمله بهبود سطح انسولین، قند خون و کلسترول را دارد. ترکیبات آنتوسیانین بر ژن‌هایی که متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را کنترل می‌کنند تاثیر می‌گذارند و باعث پایین آمدن کلسترول، کاهش چربی شکمی و التهاب می‌شوند. بنابراین آب گیلاس خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. البته آبمیوه نباید حاوی قند و نگه‌دارنده باشد زیرا در این صورت می‌تواند به جای کنترل قند و انسولین بدن، آن‌ها را بالا ببرد.

مطلب مرتبط: ۲۴ فایده آلبالو برای سلامتی، پوست و مو +خاصیت برگ آن

۷. دیگر خواص آب گیلاس برای سلامتی

آب گیلاس در تسکین درد جراحات و میگرن، از آسپرین موثرتر است. این آبمیوه‌ها، گردش خون و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشند. کوئرستین موجود در آب گیلاس، یک عامل ضد التهاب است که به کاهش علائم آسم و دیگر مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

خواص آب گیلاس برای پوست

بدن سالم، پیش‌نیاز پوست سالم است. دریافت منظم مواد مغذی، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی ایفا می‌کند. آب گیلاس به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌توانند به طرق زیر برای پوست مفید باشند.

۸. خواص ضد پیری

با استناد به تحقیق انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب گیلاس می‌تواند فرآیند پیری را کند کند. این میوه حاوی ۱۷ ترکیب آنتی اکسیدانی مختلف است که در مبارزه با رادیکال‌های آزاد عامل پیری نقش دارد. مهم‌ترین آن‌ها آنتیوسیانین است که بافت همبند را تقویت کرده و با از بین بردن آنزیم‌هایی که باعث پیری و چروک پوست می‌شوند، از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

۹. جلوگیری از سرطان پوست

آنتوسیانین آب گیلاس حاوی مواد شیمیایی مبارزه کننده با بیماری است که با مبارزه و از بین بردن رادیکال‌های آزاد، در برابر سرطان پوست از بدن محافظت می‌کند.

۱۰. درمان آکنه و دیگر مشکلات پوستی

آب گیلاس درمانی جایگزین برای مشکلات پوستی مانند آکنه، روزاسه و جوش جوانی محسوب می‌شوند. خواص ضد باکتری گیلاس از طریق دفع سموم موجود در خون و مبارزه با باکتری‌های موجود در زیر پوست، با آکنه مبارزه می‌کنند. ویتامین A برای حفظ سلامت پوست به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص آب آلبالو: ۱۵ خاصیت شگفت انگیز آب آلبالو

۱۱. روشن کردن پوست

کنسانتره گیلاس یک ماده طبیعی است که به دلیل داشتن خاصیت روشن کنندگی پوست، در بسیاری از محصولات زیبایی کاربرد دارد. بنابراین نوشیدن آب گیلاس، آسیب پوستی را کاهش داده و به دلیل داشتن ویتامین C بالا پوست را سالم‌تر و روشن‌تر می‌کند.

خواص آب گیلاس برای مو

درست مانند دیگر قسمت‌های بدن، موی سالم و بدون آسیب نیز به تامین شدن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو بستگی دارد. مشکلات مربوط به مو در صورت کمبود این مواد مغذی در رژیم غذایی به وجود می‌آیند. همان‌گونه که قبلا گفته شد، مواد مغذی موجود در آب گیلاس قابل مقایسه با مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات است. این مواد مغذی می‌توانند سلامت مو را بهبود بخشند.

۱۲. جلوگیری از ریزش مو

کم‌خونی دلیل اصلی ریزش مو و نشانه کمبود آهن در رژیم غذایی است. آب گیلاس به دلیل سرشار بودن از آهن می‌توانند از کم‌خونی جلوگیری کرده و در نتیجه با ریزش مو مبارزه کنند.

مطلب مرتبط: ۲۷ فایده شگفت‌انگیز گیلاس و آلبالو برای سلامتی

۱۳. حفظ سلامت مو

گیلاس منبعی عالی از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند که برای سلامت پوست و مو ضروری است. بنابراین نوشیدن آب گیلاس در حفظ سلامت مو نقش دارد.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کرده باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: stylecraze

۱۳ مهمترین خواص آب گیلاس برای سلامتی، پوست و مو

خواص دانه چیا: ۲۸ فایده و ۹ ضرر دانه چیا برای سلامتی و زیبایی
۳۲ خوراکی سرشار از ویتامین D برای حفظ سلامتی و جوانی
۱۵ خوراکی سرشار از پتاسیم
۱۰ اتفاق که با خوردن روزی یک قاشق زردچوبه در بدنتان می‌افتد
۲۲ درمان خانگی برای از بین بردن بوی بد بدن که بسیار موثر هستند
خواص کلم: ۲۵ فایده کلم برای سلامتی، پوست و مو
خواص روغن سویا: ۸ فایده شگفت‌انگیز روغن سویا برای سلامتی
روغن ذرت: ۱۸ مهمترین خواص و مضرات روغن ذرت برای سلامتی
خواص روغن آفتابگردان: ۲۰ فایده روغن آفتابگردان برای سلامتی، پوست و مو
۱۵ شگفت انگیزترین خواص لوبیا سیاه برای سلامتی
درمان سلولیت: ۲۵ درمان خانگی سلولیت یا عفونت بافت
مضرات چای سیاه: ۵ جدی ترین عوارض چای سیاه برای سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...