خراسان‌جنوبی نیازمند تامین اعتبار برای احداث پایگاه امداد هوایی است


خراسان‌جنوبی نیازمند تامین اعتبار برای احداث پایگاه امداد هوایی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی خواستار تامین اعتبار برای پایگاه امداد هوایی استان شد.

به گزارش ایسنا، محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، امروز(17 اردیبهشت)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 18 اردیبهشت‌ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است و به همین مناسبت، برنامه هایی ارائه در این هفتهمی‌شود.

وی با بیان اینکه از محوری ترین برنامه‌های این هفته، ارائه خدمات درمانی و فیزیوتراپی در سطح مراکز استان با ۳۰ درصد تخفیف است، افزود: همچنین رونمایی از دستگاه لیزر پرتوان که برای درد مفاصل و ترمیم التهابات مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ارزش حدود یک میلیارد ریال انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان کرد: اهدای خون توسط داوطلبان و جوانان هلال احمر، تقدیر از پیشکسوتان امداد و نجات استان و فعالان فرهنگی و مزدوجین امدادو دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

شهریاری ادامه داد: همچنین در این هفته طرح کاروان سلامت در شهرستان‌ها را برگزار می‌کنیم که طی آن، ۱۱ تیم در قالب ۳۳ نفر از پزشکان داوطلب به مناطق محروم اعزام شده و به مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه همچنین در این هفته، مانور اسکان اضطراری در قاین با رویکرد افزایش توان امدادی نیروها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کوه پیمایی جوانان و پرسنل هلال احمر، برگزاری کارگروه امداد و نجات استان و غبارروبی از گلزار شهدای سطح استان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خواهند بود، افزود: در حاشیه نماز جمعه، نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

شهریاری با اشاره به برگزاری انتخابات استانی مجامع دبیران کانون‌های دانشجویی استاندر طول این هفته، اظهار کرد: مهم ترین رسالت جمعیت هلال احمر، فرهنگ سازی است چرا که فرهنگ سازی اهمیت بسیاری در حوادث دارد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی برای حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از چالش‌های زلزله، عدم آگاهی مردم از نحوه پناهگیری و فرار از حادثه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروزه آموزش بدون کمک رسانه‌ها امکان پذیر نیست، افزود: جمعیت هلال احمر برنامه‌های جامعی در خصوص ارتقا سطح آمادگی مردم دارد که یکی از آن‌ها، توسعه پایگاه‌های امدادی است.

ضرورت توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

شهریاری ادامه داد: با توجه به وسعت استان نیاز به توسعه پایگاه‌های جاده‌ای داریم چرا که سالیانه حدود ۱۵ هزار کشته در سطح جاده‌های کشور داریم که پایگاه‌های جاده‌ای می‌توانند کمک بسزایی در کمک رسانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۲۲ پایگاه امداد جاده‌ای فعال داریم، افزود: در استان خراسان‌جنوبی، بالگرد امداد و نجات در حوزه هلال احمر نداریم که یکی از ضرورت‌های استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد بالگردها در سطح کشور محدود است، تصریح کرد: برای احداث آشیانه و پایگاه امداد هوایی نیز هنوز منابع مالی به لحاظ محدودیت‌های اعتباری فراهم نشده است.

شهریاری با اشاره به اینکه در حال پیگیری هستیم که با کمک مساعد استاندار خراسان‌جنوبی این پایگاه هوایی احداث شود، اظهار کرد: به دنبال این امر هستیم که تفاهم نامه‌ای بین استانداری خراسان‌جنوبی و هلال احمر کشور منعقد کنیم که یکی از مسئله‌های اصلی این تفاهم‌نامه، احداث پایگاه هوایی امداد و نجات در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: خراسان‌جنوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی با استان‌های همجوار مسافت طولانی دارد و ضرورت دارد که برای احداث پایگاه هوایی، اعتبارات تخصیص پیدا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بر ساماندهی نیروهای هلال احمر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر جمعیت هلال احمر، دو پروژه عمرانی بزرگ در استان دارد که یکی از پروژه‌ها مشکلات حقوقی دارد که باید برطرف شود.

شهریاری در خصوص انبارهای هلال احمر افزود: به دلیل محدودیت اعتباری محدودیت موجودی انبار وجود دارد اما در زمان وقوع حادثه در استان جای نگرانی نیست و تجهیزات از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

اعزام ۱۸۹۲ تیم امداد و نجات به حوادث سال گذشته استان

وی ادامه داد: در سال گذشته در 1297 حادثه، هلال احمر نقش داشته که این حوادث شامل؛ سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک و حوادث جاده‌ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجموع افرادی که حادثه دیدند ۴۹۶۸نفر بودند که ۸۸۶نفر آن ها خدمات درمانی سرپایی از جمعیت دریافت کردند، یادآور شد: ۱۸۹۲تیم به این حوادث اعزام شدند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید