خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد


خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد

زنده یاد ناصر چشم آذر دهم دی ماه سال 1329 در شهرستان اردبیل متولد شد. او در سایه ی تعلیمات پدرش استاد اسماعیل چشم آذر مراحل اولیه ی موسیقی را فرا گرفت و در کودکی نیز ساز آکاردئون را انتخاب کرد. نوشته خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

زنده یاد ناصر چشم آذر دهم دی ماه سال ۱۳۲۹ در شهرستان اردبیل متولد شد. او در سایه ی تعلیمات پدرش استاد اسماعیل چشم آذر مراحل اولیه ی موسیقی را فرا گرفت و در کودکی نیز ساز آکاردئون را انتخاب کرد. این هنرمند در ۱۲ سالگی به‌ همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد و در ۱۳ سالگی نیز جایزه ی ویژه ی موسیقی را در مقطع دبیرستان به‌ خاطر نواختن آکاردئون دریافت کرد.

ناصر چشم آذر در ۱ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را به عهده می گیرد. چشم آذر پس از گذراندن دوره های مختلف موسیقایی در کشور آمریکا در محضر استادان به نام موسیقی ایران از جمله مرتضی حنانه و ملیک اصلانیان دوره های تکمیلی را نیز سپری کرد. مرحوم چشم آذر از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران است که آلبوم ماندگار باران عشق یکی از شاهکارهای اوست.

ناصر چشم آذر آهنگسازی بیش از ۲۰ فیلم سینمایی از جمله فیلم خاطره انگیز خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد، سوپراستار و آتش بس به کارگردانی تهمینه میلانی، زن دوم و تله به کارگردانی سیروس الوند، قرنطینه به کارگردانی منوچهر هادی، شمعی در باد به کارگردانی پوران درخشنده، غزل به کارگردانی محمدرضا زهتابی، خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده، ساقی به کارگردانی محمدرضا اعلامی، قارچ سمی به کارگردانی رسول ملاقلی پور، دختران انتظار به کارگردانی رحمان رضایی، سارای به کارگردانی یدالله صمدی، حریف دل به کارگردانی رضا گنجی، می خواهم زنده بمانم به کارگردانی ایرج قادری، قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد، هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی و … انجام داده است که برای برخی از آن‌ ها موفق به دریافت جایزه نیز شده است از آن جمله او در سال ۱۳۸۲ برای ساخت موسیقی فیلم خواهران غریب جایزه ی بهترین موسیقی فیلم جشنواره فیلم مالزی را کسب کرد.

آلبوم های شکوفه های ایران، خواهران غریب، شب های تهران، باران شادی، طلوع عشق و باران عشق و … نیز از جمله آثار صوتی این آهنگساز فقید هستند. مرحوم چشم آذر قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری کنسرت هایی را به تهیه کنندگی رسول ترابی در تالار وحدت تهران برگزار کند.

او صبح روز جمعه ۱۴ ام اردیبهشت در سن شصت و هفت سالگی بر اثر سکته ی قلبی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت.

یادش گرامی…

خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد
خالق موسیقی خواهران غریب، ناصر چشم آذر جاودانه شد
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط