بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه


بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه

رنگ کردن ابرو، هم با رنگ‌های شیمیایی، هم با رنگ‌های طبیعی مانند دارچین امکان‌پذیر است. نکته مهم در خصوص رنگ‌های شیمیایی، عدم تماس آنها با چشم‌هاست. برخی مواد موجود در این گونه رنگ‎ها باعث التهاب و عفونت چشم‎ها می‎شود.

بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه
خانم‌ها معمولاً به دنبال روش‌هایی هستند که باعث کوتاه‌تر و آسان‌تر شدن آرایش شوند و رنگ کردن ابرو‌ها یکی از این روش‌هاست. رنگ کردن ابرو‌ها یکی از بهترین ایده‌هایی است تاکنون برای زیباتر کردن چهره و تغییر دادن حالت ابرو‌ها اجرا شده است. گفته می‌شود ایده تغییر دادن رنگ ابرو‌ها اولین بار توسط آرایشگران کره‌ای، مطرح شده است و از زمان تاکنون در سراسر جهان افراد بسیاری از این روش برای ایجاد یک تغییر اساسی در چهره کمک می‌گیرند. برای آشنایی با روش‌های رنگ کردن ابرو‌ها در خانه و رنگ‌های مناسب ابرو تا پایان با ما همراه باشید.


کدام رنگ ابرو مناسب است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آمریکا، رنگ کردن ابرو و مژه توسط سازمان FDA در همه سالن‌های آرایشی ممنوع شده است. دلیل اصلی این موضوع آن است که اکثر رنگ‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند همان رنگ‌هایی است که برای رنگ کردن موی سر به کار می‌روند. تقریباً همه این رنگ‌ها حاوی پراکسید هیدروژن و آمونیاک هستند و این دو ماده اگر در مجاورت چشم‌ها قرار بگیرند باعث التهاب، عفونت، آسیب‌های فیزیکی و حتی نابینایی می‌شوند. در چند سال اخیر اما، کیت‌های رنگی مخصوص ابرو طراحی شده‌اند که عناصر شیمیایی موجود در آن‌ها ضعیف‌تر هستند و التهاب کمتری ایجاد می‌کنند. اگر از این کیت‌های مخصوص رنگ کردن ابرو راضی نیستید و رنگ‌های معمولی را ترجیح می‌دهید، سعی کنید رنگ‌های بدون آمونیاک را انتخاب کنید. آمونیاک موجود در رنگ‌ها باعث تضعیف فولیکول‌های ابرو می‌شوند و رشد آن‌ها را متوقف خواهند کرد.

بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه


رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی

همانطور که گفته شد، رنگ‌های شیمیایی هم می‌توانند موجب آسیب رسیدن به فولیکول‌های موی ابرو شده و هم ممکن است منجر به التهاب و عفونت پلک چشم‌ها شوند. برخی از مواد طبیعی مثل حنا، قهوه، زردچوبه و دارچین قادر به رنگ کردن مو‌ها هستند و هیچ یک از عوارض رنگ‌های شیمیایی را هم ندارند. دارچین یکی از بهترین روشن‌کننده‌های مو است و سالیان سال است که خانم‌ها رنگ کردن مو با دارچین را تجربه می‌کنند. دارچین گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد و به همین دلیل رشد مو‌ها را تقویت می‌کند.

برای تهیه یک رنگ طبیعی ابرو با دارچین یک یا دو قاشق غذاخوری دارچین را به علاوه مقداری کمی زردچوبه یا قهوه ترکیب کنید. سپس مقداری آب یا آبلیمو به آن اضافه کنید تا به حالت خمیر درآید. اجازه دهید این خمیر به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی ابرو‌ها باقی بماند. باید بدانید که این روش برای کسانی که ابرو‌های روشن دارند نسبت به افراد با ابرو‌های مشکی سریع‌تر جواب می‌دهد. افرادی که مو‌های تیره‌تر دارند باید کمی صبورتر باشند و چندین بار دیگر هم این ترکیب را امتحان کنند.

بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه


رنگ کردن ابرو با رنگ‌های شیمیایی

رنگ‌های شیمیایی به سرعت رنگ ابرو‌های شما را به پایه دلخواهتان می‌رسانند. اما رعایت چند نکته مهم در هنگام استفاده از این رنگ‌ها ضروری است. این رنگ‌ها نباید به هیچ وجه با چشم‌های شما تماس پیدا کنند؛ بنابراین سعی کنید مدت زمانی که رنگ روی ابروهایتان است چشم‌ها را ببندید. در ادامه با روش رنگ کردن ابرو در خانه با رنگ‌های شیمیایی با ما همراه باشید.

بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه


وسایل مورد نیاز و روش رنگ کردن ابرو در خانه

بسیاری از کیت‌های رنگ مخصوص ابرو، مواد و وسایل مورد نیاز را به همراه دارند. چنان چه از کیت‌های مخصوص رنگ ابرو استفاده نمی‌کنید وسایل زیر را تهیه کنید:
رنگ دلخواه اکسیدان گیاهی مقداری پنبه ۲ عدد گوش پاک کن یک ظرف کوچک وازلین یا یک کرم چرب اپلیکاتور کوچک


روش رنگ کردن ابرو در خانه

قبل از هر چیز ابتدا با مقدار مناسبی از وازلین پیشانی و پلک‌ها را چرب کنید. توجه کنید که خط رشد ابرو‌ها را چرب نکنید. سپس به اندازه دو نخود از رنگ را درون ظرف بریزید و مقدار مناسبی از اکسیدان را به آن اضافه کنید. دقت کنید که مقدار اکسیدان بیش از اندازه نباشد، چون در این صورت ابرو‌ها رنگ نمی‌گیرند. سپس با اپلیکاتور این دو ماده را هم بزنید تا خمیر یکپارچه‌ای بدست آید. با گوش پاک کن رنگ را روی تمام ابرو بگذارید. باید توجه کنید که رنگ گذاشتن روی ابرو باید به صورت ضربه‌ای و آرام باشد، رنگ را روی ابرو نکشید. مدت زمان لازم برای رنگ گرفتن ابرو‌ها معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. سپس ابتدا با پنبه خمیر را کاملاً از روی ابرو‌ها پاک کنید. سپس با مقداری محلول آرایش پاک‌کن ابرو‌ها و اطراف آن‌ها را تمیز کنید. توجه کنید که بلافاصله اقدام به شستشوی ابرو‌ها نکنید. سپس با یک شامپو بچه ابرو‌ها و اطراف آن را بشویید. اگر رنگ ابرو‌ها کمی تیره‌تر از رنگ دلخواهتان بود، مقداری اکسیدان یا آبلیمو روی پنبه بریزید و روی ابرو‌ها بکشید. این کار به روشن‌تر شدن رنگ کمک می‌کند.

برگرفته از: womenshealthmag

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟