دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب


دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب

این که درخشش چشم گربه در شب به چه سبب است موضوعی است که در این مطلب از نت‌نوشت به آن خواهیم پرداخت. بنابراین اگر برای شما نیز همواره سوال بوده که علت درخشش چشم گربه در شب چیست، این نوشتار را از دست ندهید. نوشته دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

گربه از جمله حیواناتی ست که سال‌های بسیار است در میان انسان‌ها زندگی می‌کند و به نوعی با انسان‌ها و رفتارشان خو گرفته است. اما با وجود آن که سال‌های بسیار است که گربه در میان انسان‌ها به سر می‌برد، هستند برخی موارد که هنوز هم در باب این پستاندارِ جالب مبهم اند و همگان نمی‌دانند علت آن موارد نیست. از این موارد یکی این است که چشمان گربه در شب به طرزی عجیب می‌درخشند. این که درخشش چشم گربه در شب به چه سبب است موضوعی است که در این مطلب از نت‌نوشت به آن خواهیم پرداخت. بنابراین اگر برای شما نیز همواره سوال بوده که علت درخشش چشم گربه در شب چیست، این نوشتار را از دست ندهید.

دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب

شبح‌وار!

علت درخشش چشم گربه در شب

چند وقت پیش یک ویدئو مربوط به یک گربه‌ی جذاب در فضای اینترنت پخش شده بود و مهم‌ترین موردی که توجه همگان را به خود جلب کرده بود درخشش چشمان آن گربه بود. اوضاع به گونه‌ای که بود که برخی صرفاً این ماجرا را مختص آن گربه می‌دانستند و توضیحاتی عجیب و غریب در باب آن می‌دادند. اما درخشش چشم گربه در شب امری ست منطقی و البته علمی و صرفاً مختصِ آن گربه نیست.

علت درخشش چشم گربه در شب این است که یک بافت به نام “tapetum lucium” در پشت شبکه‌ی چشم گربه وجود دارد که در مکان‌های تاریک به مثابه‌ی یک آینه عمل می‌کند، یعنی نور را بازتاب می‌دهد و سبب می‌شود که گربه بتواند در محیط تاریک چیزها را ببیند. در واقع این بافت نه هم‌چون یک آینه بلکه همچون یک چراغ قوه عمل می‌کند.

چشم ما انسان‌ها فاقد این بافت است و به همین دلیل است که در شب درخششی در چشمان‌ ما نیست. البته اگر بخواهیم از دیدگاه تکاملی به ماجرا نگاه اندازیم نیز دلیلی برای وجود چنین بافتی در چشم انسان وجود ندارد چرا که انسان و چشمان‌اش با استفاده در روز سازگار شده‌اند و نه شب.

اما با این حال ممکن است این پرسش در ذهن‌تان ایجاد شود که چشم انسان نیز گاهی برخی نورها را بازتاب می‌دهد، مثلاً نور فلاشِ دوربین!

اما این ماجرا نه به خاطر ساختار چشم انسان بلکه به سبب ساختار فلاش است. در واقع فلاش به گونه‌ای طراحی می‌شود که بتواند چیزها را منعکس کند. اگر دقت کرده باشید بازتاب نور فلاش در چشم انسان‌ها عمدتاً قرمز است. این امر به آن سبب است که به هنگام ورود نور به شبکیه‌ی چشم و برگشتن و بازتاب خوردن از آن، این نور از رگ‌های خونی چشم عبور می‌کند. در واقع به سبب رگ‌های داخل چشم است که نور به رنگ قرمز دیده می‌شود.

سخن آخر

اگر تا کنون از درخشش چشم گربه در شب می‌ترسیدید یا به هر دلیلی نگران می‌شدید، از این پس می‌دانید که این درخشش صرفاً بازتاب نور است، همین و بس، و بنابراین دلیلی برای ترس و نگرانی وجود ندارد.

منبع: inverse

دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب
دلیل علمی درخشش چشم گربه در شب
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز