چارلی وایتینگ و رد خطا بودن استارت فتل


فرمول یک ایران – چارلی وایتینگ، مدیر مسابقه‌ی فیا، در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد هیچ مشکلی با نحوه‌ی اداره‌ی استارت مجدد مسابقه توسط سباستین فتل، بعد از خروج خودروی ایمنی در جایزه بزرگ باکو آذربایجان ندارد. در یکشنبه‌ی هفته‌ی گذشته بعد از ورود خودروی ایمنی به پیست به دلیل تصادف بین استبان اکون و کیمی رایکونن شاهد اتفاق جالبی بودیم که...

فرمول یک ایران – چارلی وایتینگ، مدیر مسابقه‌ی فیا، در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد هیچ مشکلی با نحوه‌ی اداره‌ی استارت مجدد مسابقه توسط سباستین فتل، بعد از خروج خودروی ایمنی در جایزه بزرگ باکو آذربایجان ندارد.

در یکشنبه‌ی هفته‌ی گذشته بعد از ورود خودروی ایمنی به پیست به دلیل تصادف بین استبان اکون و کیمی رایکونن شاهد اتفاق جالبی بودیم که بسیاری معتقد بودند این حرکت فتل غیر مجاز است.

درحالی که سباستین فتل پیشتاز مسابقه بود بعد از خروج خودروی ایمنی از پیست، او بسیار دیر تصمیم به شتاب گیری کرد و با حرکات زیرکانه ای راننده‌ های پشت سر خود را سردر گم کرده بود و آنها نمی دانستند که او شتاب گیری را چگونه انجام خواهد داد، فتل در انتهای دور 5 و در ورود دور 6 مسابقه با شتاب گیری بسیار هوشمندانه خود را از راننده‌ی پشت سرش یعنی لوئیس همیلتون جدا کرد.

با این‌ حال لوئیس همیلتون از نحوه‌ی مدیریت و فرآیند استارت و شتاب گیری سباستین فتل ناراضی بود.

همیلتون در این باره گفت:

شما در این فرآیند مجاز به شروع-توقف و دوباره شروع-توقف نیستید و اجازه‌ی فریب دادن افراد پشت سر خود با این حرکات را ندارید.

اگر این قانون وجود نداشت، شما در خواب هم نمی توانید راننده‌ی شروع کننده را بگیرید.

همیلتون اشاره کرد که درباره‌ی آنچه روی داده است با چارلی وایتینگ صحبت خواهد کرد و تصمیم گیری درباره‌ی آنچه در آینده روی خواهد داد را پیگیری می کند.

چارلی وایتینگ و رد خطا بودن استارت فتلچارلی وایتینگ و رد خطا بودن استارت فتل

اما در روز چهارشنبه، وایتینگ پاسخ خود را عمومی کرد و سباستین فتل را از هرگونه تخلف و خطا در مسابقه‌ی روز یکشنبه مبرا کرد.

وایتینگ این گونه پاسخ داد:

به نظر من او بسیار خوب استارت را کنترل کرد.

اینکه چه زمانی استارت و شتاب گیری شروع شود کاملا در اختیار راننده‌ی پیشتاز یعنی فتل بود.

آنها دارای یک منطقه مجاز و تعیین شده شتاب گیری هستند و راننده پیشتاز میتواند در هر قسمت آن شروع به شتاب گیری کند.

قانون بسیار ساده و واضحی برای این نوع شرایط حکم فرماست، زمانی که وضعیت سبز اعلام می گردد و خودروی ایمنی نیز اقدام به ورود به پیت لاین می کند، راننده‌ی پیشتاز از همان لحظه مجاز به شتاب گیری است.

چارلی وایتینگ در ادامه‌ی صحبت های خود اذعان داشت که مسابقه در پیست خیابانی باکو بسیار پیچیده و منحصر به فرد است و نیاز به زیرکی رانندگان دارد.

او افزود:

اگر در این مسابقه درست همان اوایل، خودروی ایمنی وارد پیست شود، مسابقه پیچیده‌تر هم می شود و یکشنبه نیز همین اتفاق روی داد.

و سباستین بسیار خوب استارت و شتاب گیری بعد خروج سیفتی کار را کنترل کرد و هیچ ایرادی در کار او وجود ندارد.

چارلی وایتینگ و رد خطا بودن استارت فتلچارلی وایتینگ و رد خطا بودن استارت فتل چارلی وایتینگ

او علاوه بر این تاکید کرد که از لوئیس همیلتون نسبت به واکنش های اخیرش به اتفاقات مسابقه‌‌ای اخیر ناراضی است و معتقد است همیلتون در این روز ها در وضعیت پایداری قرار ندارد و باید بیشتر خودش را کنترل کند.

وایتینگ در انتها گفت:

اگر عمیق تر و موشکافانه‌ تر به پیست باکو نگاه کنیم، می بینیم که چند محل با احتمال برخورد و تصادف بالا وجود دارد.

و انتظار می رود که اگر رانندگان در یک سرعت حرکت کنند اتفاقی برایشان نخواهد افتاد.

تا زمانی که هیچ کس، هیچ کار خطرناکی انجام ندهد، ما خوشحال هستیم.

از طرفی سال گذشته بسیاری همین اتهامات را به خود لوئیس همیلتون نسبت می دادند.

همیلتون در آن روز، استارت و شتاب گیری‌ عجیبش بعد از خروج خودروی ایمنی حتی باعث واکنش شدید فتل شد و فیا اعلام کرد همیلتون هیچ خطایی انجام نداده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...