سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید


سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید

سگ نژاد پامرانین با اینکه سگ های کوچکی هستند، به ورزش منظم نیاز دارند و خیلی سریع هر چیزی را که آموزش می بینند، یاد می گیرند. آن ها بسیار باهوش هستند، اما گاهی اوقات متوجه نمی شوند که کوچک هستند و با سگ های بزرگ تر از خودشان مقابله می کنند. نوشته سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید اولین بار در نت نوشت...

0

سگ نژاد پامرانین با اینکه سگ های کوچکی هستند، به ورزش منظم نیاز دارند و خیلی سریع هر چیزی را که آموزش می بینند، یاد می گیرند. آن ها بسیار باهوش هستند، اما گاهی اوقات متوجه نمی شوند که کوچک هستند و با سگ های بزرگ تر از خودشان مقابله می کنند. برای اطلاع از ویژگی های رفتاری و فیزیکی سگ نژاد پامرانین در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

سگ نژاد پامرانین در یک نگاه

در سال ۱۸۰۰ میلادی سگ نژاد پامرانین ، نژاد مورد علاقه ملکه ویکتوریا، ملکه آلمان بود و به عنوان سگ های خانگی و هم بازی از آن ها استفاده می کرد.

– اندازه:

محدوده وزن: نر و ماده ۳ تا ۷ پوند (یک تا ۳ کیلو گرم) ارتفاع بدن: نر ۱۱ اینچ (حدود ۲۸ سانتی متر)، ماده ۱۰ اینچ (حدود ۲۵ سانتی متر)

– ویژگی شاخص ریخت شناسی:

دارای گوش های عمودی (به طور طبیعی)

– انتظارات:

میزان ورزش مورد نیاز: ۲۰ دقیقه در روز سطح انرژی: بسیار بالا و پر انرژی محدوده طول عمر: ۱۲ تا ۱۶ سال میزان ترشح بزاق دهان: کم میزان خرخر کردن: کم گرایش به پارس کردن: بالا گرایش به حفاری کردن و جستوجو کردن: کم نیازهای اجتماعی و توجه: کم پرورش داده شده برای: همراه و همدم بودن طول: متوسط

– پوشش:

دارای دو نوع پوشش و موهای صاف رنگ: تمام رنگ ها و الگوهای مجاز میزان نیاز به تمیز کردن و آراستن: در حد متوسط

– طبقه بندی:

طبقه بندی بر اساس AKC: اسباب بازی طبقه بندی بر اساس UKC: سگ همراه میزان شیوع نژاد در بین سگ ها: معمولی

سگ نژاد پامرانین یک سگ اسباب بازی واقعی است با ارتفاع ایده آل ۸ تا ۱۱ اینچ (حدود ۲۰ تا ۲۸ سانتی متر) و وزن ۳ تا ۷ پوند (یک تا ۳ کیلو گرم)

پامرانین ها معمولاً بین ۷ تا ۱۰ ماهگی به بلوغ می رسند.

پوشش بدن پامرها بسیار زیبا و ظریف است و با گوش های عمودی و سیخ شده، خود چهره ای با مزه و کنجکاو دارند. شکل بدن آن ها تقریباً مربع شکل است و دمی زیبا و کمی خم به سمت بالا دارند و پوشش اطراف گردنشان تصویر سگ هایی را به ما نشان می دهد که می توانند در سرما و برف شمال آلمان زندگی کنند.

این نژاد تنوع رنگی زیادی دارد؛ قرمز، سیاه، سفید و شکلاتی و بعضی از آن ها هم ترکیبی از چند رنگ هستند.

سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید

سگ نژاد پامرانین

خلق و خوی سگ نژاد پامرانین

پامرها معمولاً سگ های کوچک و دوست داشتنی هستند و برخلاف جثه کوچکشان گاهی اوقات با سگ های نژاد بزرگ تر از خودشان می جنگند و آن ها را تهدید می کنند.

این سگ ها بسیار فعال هستند و نیاز به ورزش روزانه دارند؛ حتی اگر فقط بتوانند اطراف خانه پیاده روی کنند. آن ها بسیار باهوش بوده و فرمان های صاحب خود را فوراً اطاعت می کنند. خیلی راحت رام می شوند و سگ هایی به اصطلاح بغلی هستند.

پامرها سگ هایی هوشیار و زرنگ می باشند، اما همین سگ های زرنگ، مستعد پارس کردن نیز هستند. آن ها رفتار خوب و تمایل زیادی به کودکان دارند اما باید به کودکان هشدار داد که این سگ ها کوچک هستند و مانند سگ های نژاد بزرگ، تنومند و قوی نیستند و باید با آن ها به آرامی رفتار کرد.

شیوه زندگی و نگهداری سگ نژاد پامرانین

اگر چه بعضی از آن ها بد قلق هستند، اما به طور کلی پامرانین ها را به راحتی می توان نگهداری کرد. آن ها تمایلی به چاقی و اضافه وزن ندارند. این امر به دلیل فعالیت بالای آن ها است. پوشش دو لایه بدن آن ها نیاز به یک تا دو بار در هفته رسیدگی و آراستن دارد و بسته به فصل، دچار ریزش مو نیز می شوند.

با وجود داشتن جثه کوچک، نیاز به ورزش و تمرین منظم دارند. آن ها بسیار باهوش هستند و از یاد گرفتن ترفندهای جدید لذت می برند. آن ها با حیوانات خانگی دیگر به خوبی سازگار می شوند اما باید به این نکته دقت داشته باشید که سگ های نژاد بزرگ ممکن است به این سگ کوچک آسیب برسانند، در نتیجه هرگز آن ها را در کنار هم نگهداری نکنید. اگر با فرزندتان کنار آمده باشند، با او بازی می کنند. اما اگر کنار نیامده باشند، ساکت می شوند و هرگز همبازی آن ها نخواهند شد.

پامرها نگهبانان خوبی هستند و زمانی که احساس خطر می کنند، سریع واکنش نشان می دهند و شروع به پارس کردن می کنند. به دلیل داشتن جثه ای کوچک، برای افراد سالخورده مناسب هستند و همدم خوبی برای آن ها خواهند شد.

تاریخچه سگ نژاد پامرانین

پامرانین ها، نوعی سگ مینیاتوری اشپیتز محسوب می شوند. اما در سال ۱۸۰۰ که ملکه آلمان از آن ها نگهداری می کرد، تا به امروز، جثه آن ها کمی کوچک تر شده است.

مسلماً سگ های نژاد اشپیتز آلمانی باید از اجداد این سگ های دلربا باشند. از قدیم، سگ هایی با اندازه های کوچک تر و رنگ های روشن را انتخاب می کردند و ما امروز شاهد آن ها هستیم. ما امروزه پامرها را به رنگ های خاکستری روشن تا سفید می بینیم. از همان ابتدا به این سگ ها به عنوان همراه، همدم و نگهبانانی خوب اشاره شده است.

نویسنده: فائزه قربانی

منبع: www.hillspet.com

سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید
سگ نژاد پامرانین pomeranian و هر چه که باید در مورد آن ها بدانید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت