42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو


42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

قابل درک است که بسیاری از آدم‌ها نه تنها از روش های مختلف برای زیبایی پوست صورت و بدن شان استفاده می‌کنند بلکه می خواهند توصیه ها و تکنیک‌های موثری پیدا کنند تا در خانه به‌طور طبیعی به پوستی صاف و زیبا دست پیدا کنند. پوست بزرگ‌ترین اندام در بدن است، هم‌چنین در تعیین استاندارد زیبایی نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر پوستی درخشان و زیبا داشته‌باشید...

قابل درک است که بسیاری از آدم‌ها نه تنها از روش های مختلف برای زیبایی پوست صورت و بدن شان استفاده می‌کنند بلکه می خواهند توصیه ها و تکنیک‌های موثری پیدا کنند تا در خانه به‌طور طبیعی به پوستی صاف و زیبا دست پیدا کنند. پوست بزرگ‌ترین اندام در بدن است، هم‌چنین در تعیین استاندارد زیبایی نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر پوستی درخشان و زیبا داشته‌باشید همه‌ی آدم‌ها شما را زیبا و جذاب می‌بینند. در جامعه‌ای که زیبایی یک ارزش مهم برای آدم‌ها است و در بسیاری از جنبه‌های زندگی به کمک‌شان می‌آید، مراقبت از پوست ضروری است. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۴۲ روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو را بدانید.

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

رؤیای افراد

همه رویای داشتن چهره‌ای بدون نقص و زیبا را در سر دارند و به دنبال روش‌هایی برای زیبایی پوست صورت و بدن خود هستند. امروزه کرم‌های زیبایی زیادی در بازار موجود است که تیرگی پوست را محو می‌کند و فورا چهره را روشن می‌کند، و به این طریق آن را زیبا و عالی نشان می‌دهد. اما این روش صحیحی برای داشتن پوست زیبا نیست. اگر می‌خواهید پوستی زیبا، درخشان و سالم داشته‌باشید، باید به اندازه‌ی کافی صبور باشید و تلاش کنید.

مراقب باشید

ممکن است این محصولات مراقبت از پوست دارای اجزا و مواد شیمیایی مضر باشند که در درازمدت می‌تواند پوست‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. برخی آدم‌ها از آسیب‌های پوستی رنج می‌برند و بعد از استفاده از محصولات خانگی اشتباه و محصولات مراقبت از پوست، مجبور هستند پول زیادی برای ترمیم پوست‌شان خرج کنند. از این گذشته اثبات شده‌است برخی مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد. پژوهش‌های زیادی انجام شده‌است تا مواد شیمیایی مضر را شناسایی کنند و به آدم‌ها کمک کنند از اثرات جانبی ناشی از آن اجتناب کنند.

مطلب مرتبط: ۴۳ شیوه طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده صورت و بدن

اسپا برای داشتن پوستی صاف و شفاف!

هم‌چنین آدم‌ها در اسپاها از حمام روشن‌کننده استفاده می‌کنند تا به پوست خود زیبایی ببخشند. اما مهم است مراکز اسپایی را پیدا کنید که شهرت و اعتبار پیدا کرده‌اند. اگر به یک مرکز خدمات اسپای ناشناخته بروید ممکن است به پوست خود آسیب بزنید. بسیاری از آدم‌ها برای انتخاب اشتباه مرکز اسپا بهای گزافی برای تجربه‌ی خود می‌پردازند.

از این گذشته هم محصولات با پایه‌ی شیمیایی و هم حمام آفتاب پوست شما را احساس‌تر و نازک‌تر می‌کند. برای همین وقتی در معرض نور خورشید، مواد شیمیایی، و آلودگی قرار می‌گیرید پوست‌تان به آسانی دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. از این رو من فکر می‌کنم استفاده از روش‌های طبیعی خانگی ایده‌ای سریع و فوق‌العاده برای رسیدن به پوست زیبا است. در این روش‌های خانگی از مواد اولیه‌ی طبیعی استفاده می‌شود که در آشپزخانه‌تان موجود است و برای پوست‌تان ضرری ندارد.

آیا دوست دارید به‌طور طبیعی پوستی زیبا داشته‌باشید؟ آیا می‌خواهید بدانید برای این‌که در خانه به سرعت به پوستی زیبا برسید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است باید این مقاله را بخوانید. در این مقاله ۴۲ روش جادویی برای زیبایی پوست بدون اثرات جانبی ناخواسته آمده‌است.

در این مقاله بهترین روش‌های درمانی از منابع معتبر برای رسیدن به پوست زیبا به‌طور طبیعی در خانه سریع آمده‌است.

۱. کشف علت تیرگی پوست

اگر یکی از والدین‌تان پوستی تیره دارد ممکن است تیرگی پوست شما نیز طبیعی باشد. هم‌چنین ممکن است تیرگی پوست در اثر تولید بیش از حد ملانین در پوست باشد. ملانین نقش مهمی در تعیین رنگ پوست‌تان دارد. هرچه ملانین بیش‌تری تولید شود رنگ پوست‌تان تیره‌تر می‌شود. وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید ملانین بیش‌تری ترشح می‌شود تا برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی فرابنفش یک سپر دفاعی ایجاد کند.

مطلب مرتبط: سفید شدن پوست: ۳۶ راه ساده و سریع برای سفید کردن پوست

برای همین اکثر محصولات مراقبت از پوست که هدف‌شان شفافیت و روشن شدن پوست است، تولید ملانین را بدن شما محدود می‌کند. عوامل دیگر تیرگی پوست شامل مراقبت ضعیف از پوست، کمبود رطوبت، کمبود آب، استرس زیاد، محرومیت از خواب، محیط آلوده، مصرف دخانیات، استفاده‌ی بیش از حد از محصولات آرایشی، رژیم غذایی ناسالم و … است. اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای زیبایی پوست هستید باید از عوامل احتمالی که سبب تیرگی پوست می‌شود اجتناب کنید.

۲. شناخت نوع پوست

هم محصولات شیمیایی و هم روش‌های خانگی زیبایی پوست به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر از روش درمانی مناسب استفاده نکنید ممکن است سبب عوارض جانبی ناخواسته شود و به پوست شما آسیب بزند. در کل ۵ نوع پوست وجود دارد که باید بدانید.

– پوست معمولی

پوست‌تان را بمالید. اگر اثری از چربی مشاهده نکردید، یعنی پوست شما معمولی است. چون پوست معمولی کم‌ترین مشکل را دارد و همیشه شاداب، نرم، ارتجاعی، شفاف و لطیف است.

– پوست خشک

در پوست خشک اثری از چربی دیده نمی‌شود و ممکن است در پوست‌تان احساس خشکی کنید. پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست بیش‌تر مستعد چین و چروک، رنگ تیره، منافذ باز، علائم پیری و التهاب است. اگر می‌خواهید پوستی سالم و زیبا داشته‌باشید باید به‌طور مرتب از محصولات مراقبت از پوست، مرطوب‌کننده و ماسک‌های طبیعی استفاده کنید.

مطلب مرتبط:پاکسازی پوست :۲۷ روش سریع و آسان پاکسازی پوست در خانه

– پوست چرب

وقتی قسمت‌هایی از صورت را، مانند بینی،‌گونه‌ها و پیشانی می‌مالید چربی را مشاهده می‌کنید. پوست چرب براق، ضخیم و روغنی است. پوست چرب دارای منافذ باز و آکنه است. بر خلاف پوست خشک، در افرادی که پوست چرب دارند چین و چروک و علائم پیری زودرس مشاهده نمی‌شود. اگر پوست‌تان چرب است باید به‌طور مرتب پوست‌تان را پاکسازی کنید. به علاوه مصرف کربوهیدرات می‌تواند به ایجاد آکنه و چربی پوست منجر شود. برای همین باید از مصرف خوراکی‌هایی که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند اجتناب کنید.

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

– پوست ترکیبی

در پوست‌های ترکیبی پیشانی و بینی چرب است در حالی که قسمت‌های دیگر پوست مانند گونه‌ها خشک و تمیز است. پوست ترکیبی هم بخش‌های چرب دارد و هم بخش‌های خشک، برای همین هر قسمت نیازمند روش مراقبت خاص خود است.

– پوست حساس

اگر پوستی حساس دارید ممکن است هنگام مالیدن پوست احساس خشکی و زبری کنید. از این گذشته وقتی برای مراقبت از پوست‌تان از محصولات و پاک‌کننده‌های اشتباه استفاده می‌کنید ممکن است پوست‌تان به آسانی تحریک و ملتهب شود. اگر پوست شما حساس است ممکن است در اثر نور خورشید، آلودگی، تغییرات آب و هوایی و مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات دچار واکنش‌های آلرژیک مانند خارش و سوزش شوید.

۳. برنامه‌ای برای مراقبت از پوست

بعد از شناختن نوع پوست باید بهترین محصولات را برای مراقبت از پوست خود پیدا کنید. حتما اجزای نوشته‌شده روی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید حاوی مواد مضر یا ناشناخته نیست. یک پاک‌کننده نباید حاوی اجزایی مانند ایزوپروپیل الکل باشد که سبب خشکی پوست می‌شود. برنامه‌ی مراقبت از پوست نباید خسته‌کننده باشد. اگر به تازگی این برنامه را تدوین کرده‌اید کافی است روزانه از پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید و به مرور محصولاتی را که نیاز دارید پیدا کنید. تمیز کردن پوست باید هر روز صبح و شب انجام شود. مطمئن شوید پوست‌تان را با ملایمت و به‌طور صحیح تمیز می‌کنید تا باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی و آلودگی را از صورت‌تان پاک کنید.

مطلب مرتبط:۱۰ بهترین ماسک عسل برای انواع پوست

۴. رژیم غذایی سالم

آن‌چه می‌خورید در پوست‌تان پدیدار می‌شود. برای داشتن پوستی سالم رژیم غذایی شما باید شامل سبزیجات سبز، میوه، غلات کامل، و ماهی باشد. خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند زردآلو، هویج و دیگر میوه‌های زرد و نارنجی، اسفناج، گوجه فرنگی، لوبیا،‌ نخود، عدس، سالمون، مغزها و … برای مراقبت از پوست فوق‌العاده است. هم‌چنین مهم است از خوراکی‌های مضر مانند خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات و چربی‌های ناسالم اجتناب کنید.

۵. چای سبز برای زیبایی پوست صورت و بدن

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان است که با فرایند پیری مقابله می‌کند، هم‌چنین از افتادگی پوست، و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از حداکثر فواید چای سبز برای سلامت و زیبایی پوست روزی ۳ فنجان از این نوشیدنی بنوشید.

۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خواصی دارد که می‌تواند پوست را روشن و شفاف کند. هم‌چنین منبعی فوق‌العاده برای ویتامین C است و خواص انقباضی دارد که می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین برد و تیرگی آن را رفع کند.

۷. عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان

می‌توانید برای درمان بیماری‌های پوستی مختلف، رفع اثر زخم‌ها، و لکه‌های تیره از عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان استفاده کنید. این عصاره حاوی یک ترکیب فعال به نام گلابریدین است. این ترکیب آنزیم‌هایی را که سبب بروز تیرگی می‌شود، مسدود می‌کند. هم‌چنین برای کاهش آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید موثر است. مصرف مرتب عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان می‌تواند به واسطه‌ی کاهش تولید ملانین و تنظیم Ph پوست‌تان زیبایی بیش‌تری به آن بدهد.

۸. شیر برای زیبایی پوست صورت و بدن

شیر منبعی فوق‌العاده برای کلسیم است که می‌تواند رنگ پوست را بهبود ببخشد. به علاوه وقتی پوست‌تان را به شیر آغشته می‌کنید ممکن است کلسیم آن جذب اپیدرم پوست شود و یک لایه‌ی محافظ برای پوست ایجاد کند. ولی اگر به شیر حساسیت دارید از این روش اجتناب کنید.

۹. پرتقال

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

پرتقال سرشار از ویتامین C است. برای همین خوردن آن نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست‌تان نیز بسیار خوب است. حتی ممکن است استعمال موضعی پرتقال تکنیکی موثر برای زیبایی پوست باشد. خواص روشن‌کنندگی پرتقال می‌تواند پوست شما را شفاف و نرم کند.

مطلب مرتبط:۱۱ فایده شیر وعسل برای زیبایی و سلامتی که شگفت‌انگیز است

۱۰. آرد برنج برای زیبایی پوست صورت و بدن

آرد برنج حاوی ۴-آمینوبنزوئیک اسید است که نه تنها از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند بلکه میزان ویتامین C را در بدن‌تان افزایش می‌دهد. آرد برنج منبعی فوق‌العاده برای ویتامین C، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان، و فولیک اسید است. از این رو برای آب رسانی، رطوبت‌رسانی، و محافظت از پوست در برابر سموم، رادیکال‌های آزاد، و آلاینده‌ها مفید است.

۱۱. عصاره شاه توت

عصاره‌ی شاه توت به کاهش تولید ملانین کمک می‌کند و رنگدانه‌های تیره را کاهش می‌دهد. به علاوه دارای فنولیک فلاونوئیدهای قدرتمندی مانند کوئرستین، گالیک اسید، لینولئیک اسید و پالمیتیک اسید است. این فلاونوئیدها برای پوست مفید هستند.

۱۲. کوژیک اسید

کوژیک اسید در قارچ و گیاهان قارچی یافت می‌شود. کوژیک اسید می‌تواند فعالیت آنزیم تیروزیناز را قطع، و از تولید ملانین جلوگیری کند. منشأ کوژیک اسید در ژاپن است و ژاپنی‌ها از آن به عنوان یک روش طبیعی برای روشن کردن پوست استفاده می‌کنند. ممکن است کوژیک اسید در برخی افراد سبب سوزش پوست شود. بنابراین قبل از استفاده از کوژیک اسید، آن را به بخش کوچکی از مچ دست‌تان بزنید تا واکنش پوست‌تان را مشاهده کنید. اگر اتفاقی نیفتاد آن را برای پوست صورت‌تان استفاده کنید.

۱۳. عسل برای زیبایی پوست صورت و بدن

عسل دارای خواص رطوبت‌رسانی و روشن‌کنندگی است که می‌تواند برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده و بهبود رنگ پوست مفید باشد. به علاوه خواص آنتی‌باکتریالی عسل برای کاهش آکنه، جای زخم و علائم پیری مفید است.

۱۴. پاپایا

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

پاپایا دارای خواص روشن‌کنندگی است، برای همین باید در فهرست روش‌های طبیعی زیبایی پوست قرار بگیرد. از این گذشته پاپایا سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند پوست شما را شفاف و درخشان کند.

۱۵. بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دوسر می‌تواند رنگ پوست شما را بهبود ببخشد و پوست را نرم و لطیف کند، هم‌چنین به تشکیل سلول‌های جدید کمک می‌کند.

۱۶. سیب زمینی برای زیبایی پوست صورت و بدن

آب سیب زمینی دارای خواص روشن‌کنندگی، و منبعی عالی برای ویتامین C است. به علاوه سیب زمینی به شما کمک می‌کند از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید. از این رو اگر به‌طور مرتب آن را مصرف کنید می‌تواند پوست شما را شفاف، و از تیرگی آن جلوگیری کند.

۱۷. پوست مرکبات

پوست مرکبات حاوی هسپریدین است که می‌تواند تولید ملانین را محدود کند. به علاوه سرشار از ویتامین C است که نه تنها دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند بلکه پوست‌تان را نیز شفاف می‌کند. شما می‌توانید از پوست لیمو یا پرتقال به عنوان یک روش عالی برای زیبایی پوست استفاده کنید.

مطلب مرتبط: سفت شدن پوست : ۲۹ درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

۱۸. عصاره‌ی توت جنگلی

عصاره‌ی توت جنگلی به‌طور طبیعی دارای خواص رطوبت‌رسانی و روشن‌کنندگی است. هم‌چنین دو ترکیب فعال به نام هیدروکینون و آربوتین دارد که برای رفع تیرگی پوست موثر است. به علاوه عصاره‌ی توت جنگلی تولید ملانین را نیز محدود می‌کند و با از بین بردن سلول‌های مرده، پوست شما را شفاف‌تر می‌کند.

۱۹. خیار برای زیبایی پوست صورت و بدن

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

خیار نیز دارای خواص روشن‌کنندگی است. استفاده‌ی موضعی از خیار می‌تواند میزان کلاژن را در پوست شما افزایش دهد. برای همین پوست را نرم‌تر و محکم‌تر می‌کند. استفاده از خیار می‌تواند رنگ پوست‌تان را بهبود ببخشد.

۲۰. کرم زردچوبه و شیر

زردچوبه ادویه‌ای رایج در هند است و به‌طور گسترده در آشپزی استفاده می‌شود. این ادویه می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدعفونی است. هم‌چنین تولید ملانین را کنترل، و پوست‌تان را روشن می‌کند.

۲۱. ورزش مرتب برای زیبایی پوست صورت و بدن

راه رفتن، دویدن، پیاده‌روی تند یا هر ورزش دیگری برای بهبود سوخت و ساز بسیار خوب است. و به علاوه جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی را در بدن بهبود می‌بخشد و در نهایت پوستی زیبا به شما می‌دهد.

۲۲. خواب کافی

هم بدن و هم پوست شما به استراحت نیاز دراد تا زیبا و سالم به نظر برسد. ممکن است کمبود خواب روی پوست شما تاثیرات مضر مانند چین و چروک داشته‌باشد که زیبایی پوست را می‌گیرد. برای همین شما باید حداقل ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابید تا زیبا و شاداب به نظر برسید. به علاوه باید از مصرف کافئین در شب اجتناب کنید چون سبب بی‌خوابی می‌شود.

۲۳. خاک رنگبر برای زیبایی پوست صورت و بدن

از آن‌جا که خاک رنگبر می‌تواند برای از بین برن چربی اضافی پوست مفید باشد، یکی از بهترین روش‌های برای درمان آکنه و دیگر مشکلات پوست چرب است. به علاوه حاوی آلومینا، اکسید آهن و آّهک است که می‌تواند برای داشتن چهره‌ای زیبا مفید باشد. در واقع این ماده ترکیبی از مواد معدنی مونت موریلونیت و بنتونیت است که به شما اطمینان می‌دهد به‌طور طبیعی پوستی شفاف و درخشان داشته‌باشید. از این رو استفاده از خاک رنگبر به‌طور مرتب توصیه‌ای مفید برای داشتن پوستی زیبا است.

مطلب مرتبط: راش پوستی چیست؛ ۴۵ بهترین درمان خانگی راش پوستی

۲۴. محافظت از پوست در برابر آفتاب

تغییر رنگ و تیرگی پوست بیش‌تر در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های فرابنفش نور خورشید به وجود می‌آید. برای همین اگر می‌خواهید پوستی زیبا داشته‌باشید بهتر است در محیط بسته باشید یا صبح زود کمی نور خورشید بگیرید. اگر نمی‌توانید در محیط بسته بمانید باید از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF ۳۰ استفاده کنید تا از پوست‌تان در برابر اشعه‌ی فرابنفش محافظت کنید. هم‌چنین باید همیشه از کلاه یا نقاب آفتابگیر استفاده کنید تا از پوست صورت محافظت کنید.

۲۵. لایه‌برداری از پوست

لایه‌برداری واقعا به شفافیت پوست کمک می‌کند چون سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و رنگی طبیعی به پوست شما می‌دهد. برای لایه‌برداری پوست کافی است ۱ قاشق چای خوری پودر بلغور جوی دوسر یا بادام را پاک‌کننده‌ی همیشگی‌تان اضافه کنید.

۲۶. آب نارگیل برای زیبایی پوست صورت و بدن

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

با مصرف آب نارگیل می‌توانید پوستی درخشان و عاری از لکه و جای زخم داشته‌باشید. این یک روش عالی است که به‌طور طبیعی و به سادگی در خانه پوستی شفاف و زیبا بسازید.

۲۷. شیر، پودر نارگیل خشک‌شده، برنج، جوش شیرین

شیر دارای آلفا هیدروکسی اسید است که پوست شما را به آرامی لایه‌برداری می‌کند تا آلودگی، سلول‌های مرده‌ی پوست و دیگر ناخالصی‌ها را از لایه‌ی بیرونی پوست شما پاک کند. به علاوه پوست را آرام می‌کند و به آن درخشش می‌دهد. از این رو برای داشتن پوستی زیبا به‌طور مرتب از شیر استفاده کنید. یک فنجان شیر گرم، ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل خشک، ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین، و ۱ قاشق چای خوری آرد برنج را در یک ظرف مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. خمیر را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این روش را ۲ – ۳ بار در ماه به مدت چند ماه انجام دهید.

۲۸. زردچوبه و روغن زیتون

زردچوبه به تصفیه‌ی خون و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند و درخشش و شفافیتی شگفت انگیز به پوست می‌دهد. زردچوبه که یک ادویه یا داروی گیاهی است خواص ضدالتهابی، آنتی‌باکتریال، و ضدقارچی دارد که می‌تواند به کاهش التهاب پوستی، تغییر رنگ پوست، جوش، آکنه، لکه و … کمک کند. مقداری زردچوبه را با مقدار کافی روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری لطیف به دست بیاید. خمیر را روی پوست قرار دهید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید و این روش را به‌طور مرتب تکرار کنید تا رنگ پوست‌تان روشن شود.

مطلب مرتبط:پوست شفاف با ۳۴ روش خانگی بسیار عالی و مؤثر

۲۹. بادام و روغن بادام برای زیبایی پوست صورت و بدن

بادام مواد مغذی بسیاری از جمله آنتی‌اکسیدان، ویتامین E، اسید چرب امگا۳، کلسیم، منیزیم و پروتئین دارد که برای زیبایی و شفافیت پوست معجزه می‌کند. به علاوه آنتی‌اکسیدان موجود در مغز بادام می‌تواند پوست شما را پاکسازی کند و به این طریق سموم و آنتی‌اکسیدان‌هایی را که مانع از شفافیت پوست می‌شوند، از بین می‌برد. هم‌چنین بهترین روش برای بهره‌مندی از تمام مواد مغذی بادام که برای پوست مناسب است، این است که هر روز بادام بخورید.

۳۰. ماسک مخلوط میوه

میوه‌هایی مانند انبه، آووکادو، خیار، پاپایا و … به‌طور طبیعی به شما پوستی زیبا می‌دهد. اگر از این میوه‌ها به‌طور مرتب برای پاکسازی منافذ پوست و زدودن گرد و غبار از پوست استفاده کنید به‌طور طبیعی پوستی زیبا خواهیدداشت. کافی است یک قاشق غذاخوری پالپ میوه‌های آووکادو، خیار و پاپایا را مخلوط کنید و ۱ قاشق چای خوری خامه به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید. خمیر را روی صورت‌تان قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این روش را به مدت ۲ هفته انجام دهید.

۳۱. آرد نخود برای زیبایی پوست صورت و بدن

آرد نخود یک لایه‌بردار عالی برای پوست شما است که بدون ایجاد اثر کشیدگی و خراش پوست شما را لایه‌برداری می‌کند. آرد نخود به شما کمک می‌کند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرید و در نهایت پوستی شاداب با درخشش طبیعی به شما می‌دهد.

۳۲. لیمو

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

لیمو خاصیت روشن‌کنندگی دارد و به‌طور طبیعی به پوست شما شفافیت می‌دهد. هم‌چنین اگر به‌طور مرتب به صورت موضعی استفاده شود می‌تواند لکه‌ها و تیرگی‌ها را کاهش دهد. اما به یاد داشته‌باشید وقتی از لیمو برای پوست‌تان استفاده می‌کنید مستقیما در معرض نور خورشید قرار نگیرید، چون ممکن است سبب احساس سوزش و خارش شود.

۳۳. ماست برای زیبایی پوست صورت و بدن

ماست دارای اسید لاکتیک است که می‌تواند برای لایه‌برداری از پوست و درخشش بیش‌تر آن مفید باشد. هم‌چنین حاوی ویتامینهای B و کلسیم است که به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند.

۳۴. عسل و پاپایا

پاپایا آنزیمی به نام پاپئین دارد که می‌تواند در زیبایی و شفافیت پوست موثر باشد. این آنزیم برای بازسازی پوست نیز مفید است و به لطف خاصیت لایه‌برداری فوق‌العاده‌ای که دارد سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را جوان‌سازی می‌کند. به علاوه آنتی‌اکسیدان، ویتامین E، C، و A که در این میوه به وفور یافت می‌شود کمک می‌کند پوستی جوان‌تر، نرم‌تر و صاف‌تر داشته‌باشید.

مطلب مرتبط:پاکسازی پوست :۲۷ روش سریع و آسان پاکسازی پوست در خانه

۳۵. موز و عسل برای زیبایی پوست صورت و بدن

موز ویتامین‌های مختلفی از قبیل A، B، و E دارد. این میوه دارای خاصیت ضد پیری است که می‌تواند برای داشتن پوستی زیبا و عاری از لکه، چین و چروک و تیرگی مفید باشد. موز را کاملا له کنید و در مخلوط‌کن با عسل مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت، گردن و دست‌ها قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم کاملا بشویید. این روش را هر دو روز یک بار تکرار کنید تا پوستی زیبا داشته‌باشید.

۳۶. تخم مرغ، آب لیمو، عصاره‌ی درخت چای

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که می‌تواند پوست را تغذیه کند. هم‌چنین با رفع خطوط عمیق درخششی زیبا به چهره‌ی شما می‌دهد. به علاوه سلول‌های مرده‌ی پوست و چربی باقیمانده در منافذ پوست را از بین می‌برد تا رنگ زیبایی به پوست شما بدهد. یک عدد تخم مرغ را کاملا بزنید و سپس با ۲ قطره عصاره‌ی درخت چای و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را مستقیما روی صورت‌تان بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب سرد بشویید.

۳۷. گوجه فرنگی، آب لیمو، و آرد نخود

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که به از بین بردن تیرگی ناشی از نور آفتاب کمک می‌کند و فورا به شما پوستی درخشان می‌دهد. به این طریق ماسک صورت گوجه فرنگی به شما کمک می‌کند پوستی شفاف داشته‌باشید و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. ۱ یا ۲ عدد گوجه فرنگی را با ۲ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود به خوبی مخلوط کنید تا خمیری صاف و یک‌دست داشته‌باشید. خمیر را روی صورت و گردن قرار دهید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

۳۸. آلوورا برای زیبایی پوست صورت و بدن

42 روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

آلوورا ترکیبی به نام آنتراکینون دارد که با برداشتن آخرین لایه‌ی پوست، به شما پوستی شفاف می‌دهد. علاوه بر استعمال ژل آلوورا، شما می‌توانید از لوسیون‌ها و کرم های مختلفی که حاوی آلوورا است استفاده کنید تا تیرگی‌های پوست‌تان را کاهش دهید.

۳۹. دانه زیره سبز برای زیبایی پوست صورت و بدن

زیره‌ی سبز با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و با پاکسازی پوست به آن درخششی طبیعی می‌دهد و طراوت، پاکیزگی و شادابی پوست را حفظ می‌کند. هم‌چنین حاوی مواد معدنی مختلف از قبیل مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز، سلنیوم، و … است که به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. به علاوه به مقدار کافی دارای ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین A است که خاصیت ضدپیری و آنتی‌اکسیدانی دارد.

مطلب مرتبط: ۵ اشتباه دوش گرفتن که پوست تان را خراب می‌کند

۴۰. آووکادو با هویج، تخم مرغ و عسل

آووکادو سرشار از ویتامین E است که رنگ پوست را یک‌دست می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. هویج نیز منبعی غنی برای ویتامین A است که برای حفظ سلامت و درخشش پوست عالی است. به علاوه پوست را سفت می‌کند و لکه‌ها را از بین می‌برد. یک آووکادوی رسیده را کاملا له کنید. هویج را خوب بپزید. هویج پخته و آووکادوی له شده را در مخلوط‌کن بریزید و با یک عدد تخم مرغ، ۱/۲ فنجان خامه‌ی پرچرب، و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست حاصل شود. خمیر را روی پوست‌تان قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

۴۱. گلاب برای زیبایی پوست صورت و بدن

گلاب حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که برای تسکین التهاب پوست بسیار مفید است. هم‌چنین برای پوست‌های چرب و حساس خوب است. شما می‌توانید با افزودن آن به اسکراب‌های خانگی به‌طور مرتب از آن استفاده کنید. شستن صورت با گلاب رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و منافذ آن را پاکسازی می‌کند. وقتی صورت‌تان را با گلاب می‌شویید اصلا از صابون استفاده نکنید.

۴۲. بخور برای زیبایی پوست صورت و بدن

فرایند بخور می‌تواند به باز شدن منافذ پوست شما کمک کند و سلول‌های مرده را از بین ببرد. به ۲ فنجان آب در حال جوش چند برگ نعنا، اسطوخدوس، و بابونه اضافه کنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و محتوای آن را در یک کاسه بریزید. صورت‌تان را روی کاسه بگیرید و با حوله سر خود را بپوشانید. پس از بخور چند قطعه یخ روی صورت‌تان خود قرار دهید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: allremedies

۴۲ روش جادویی زیبایی پوست صورت و بدن به صورت طبیعی و بدون دارو

۵ چیز که پوست تان از سلامتی شما فاش می‌کند
۶ بهترین غذای طبیعی عالی برای پوست و تعادل هورمون ها
درمان شوره سر: ۳۲ موثرترین درمان خانگی شوره سر که خیالتان راحت شود
۳۵ درمان خانگی خشکی چشم که طبیعی و ساده هستند
درمان زخم معده: ۲۸ موثرترین درمان خانگی زخم معده
پاکسازی روده بزرگ: ۴۵ درمان خانگی سم زدایی و پاکسازی روده بزرگ
ماسک صورت :۳۷ بهترین ماسک خانگی برای پوستهای خشک
درمان سینوزیت: ۳۵ درمان خانگی سینوزیت که طبیعی و مؤثر هستند
۴۴ درمان خانگی درد سیاتیک که بسیار موثر است
درمان درد کلیه: ۳۲ درمان خانگی عفونت کلیه که حتما باید بدانید
۴۷ برترین درمان خانگی نارسایی کلیه
ماسک صورت خانگی: ۳۲ ماسک صورت برای از بین بردن جای جوش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا